Bart-S Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Okazało się, że olej cały czas w zakresie max - nie to co Castrol SLX III LongLife, którego w okresie zimowym żarło mi 1L... U mnie to samo. Za tydzień jadę do Polski, więc przy okazji poprzeglądamy furkę i troszkę ją popieścimy. W każdym razie po 13 tys. Motulka jest tyle ile zalałem Artur, jedziesz do ASO na przegląd? Jakie plany i co chcesz robić? Aktualny przebieg? ciekawe ile zaplace za wymiane rozrzadu jak pojade do aso VW a pozatym dobry wybor z tym motulkiem mi tez silnik zarl castrol tak jak Tobie a odkad zalewam motul,nie dolewam od wymiany do wymiany dobrze ze motul tak stanial mocno Taa, Motul spisuje się świetnie - ma łeb ten nasz Irek Jeśli chodzi o wymianę rozrządu w AVF... W ASO Audi potrzebują na to 6-7h. Mały rozrząd (pompa wody, pasek zębaty i rolki odwracające) razem z częściami to koszt 1900zł (w tym części 630zł). Za pełną wymianę łącznie z elementami paska zewnętrznego (napinacz, pasek wielorowkowy i rolka odwracająca) cena rośnie do 2930zł (w tym części 1030zł). Podaję ceny normalne, nie uwzględniając rabatu. Musiałbym jeszcze dopytać czy podana kwota zawiera normalny przegląd i diagnostykę wraz z wymianą filtru i oleju bo to też niby wykonuje się przy „rozrządzie”. W ASO WV chcą 1400zł za mały rozrząd a 1800zł za duży – niestety są to ceny przed podwyżką opłat za roboczogodzinę. Licząc ten sam czas co ASO Audi można przyjąć, że będzie drożej o 300zł. Zastanawiam się jeszcze nad tym czy jechać na rozrząd do ASO (znów kłania się historia serwisowa) – ale coraz bardziej przemawiają jednak względy finansowe. Komplet gratów do pełnej wymiany po zniżkach wyniósłby mnie 840zł + 200zł wymiana w zaprzyjaźnionym warsztacie… 1k vs. 3k - odpowiedź nasuwa się sama
dziadek Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Panowie weźcie jeszcze pod uwagę ASO Seata lub Skody. Ja robiłem tak: - pompa wody 202zł - zestaw naprawczy rozrządu bo tak to się wszystko nazywa - 488,59 zł - filtr oleju - 35,17zł - filtr paliwa - 123,85zł - płyn chłodzący - 83,96zł - uszczelka korka spustowego - 1,26zł - olej silnikowy 5W40- 254,74zł - filtr paliwa wymiana - 18zł - rozrząd - kpl operacja - 450zł - wymiana płynu chłodniczego 54zł Razem 1711,57 (ceny z grudnia) ale tak: niby się znają bo mają Seata Exeo, ale nie jestem zadowolony ze spasowania przez nich przodu. Niby reklamowałem ale po pierwszym razie było już w miarę i nie chciało mi się z nimi dalej użerać.
kileeer Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Panowie weźcie jeszcze pod uwagę ASO Seata lub Skody. Ja robiłem tak: - pompa wody 202zł - zestaw naprawczy rozrządu bo tak to się wszystko nazywa - 488,59 zł - filtr oleju - 35,17zł - filtr paliwa - 123,85zł - płyn chłodzący - 83,96zł - uszczelka korka spustowego - 1,26zł - olej silnikowy 5W40- 254,74zł - filtr paliwa wymiana - 18zł - rozrząd - kpl operacja - 450zł - wymiana płynu chłodniczego 54zł Razem 1711,57 (ceny z grudnia) ale tak: niby się znają bo mają Seata Exeo, ale nie jestem zadowolony ze spasowania przez nich przodu. Niby reklamowałem ale po pierwszym razie było już w miarę i nie chciało mi się z nimi dalej użerać. do swojej laleczki zalewasz olej 15w40 ????
truckmaniac Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 ASO omijam szerokim łukiem. Według mnie historia serwisowa nie jest warta cen, jakie sobie życzą. Z mechaniki mam tylko olej do wymiany, a przy wymianie oleju zawsze standardowo wymieniam wszystkie filtry. Do podbicia mam przegląd. Robię to u kumpla, więc sprawdzimy wszystko co się da. Z dodatkowych planów, to kupić i wspawać w końcu końcówki wydechu oraz wykorzystać zestaw Meg'sa zakupiony już w tamtym roku. Czas mnie zawsze goni także dotychczas używałem tylko szamponu. Kupiłem nawet polerkę kilka miechów temu i ciągle leży w kartonie Aktualny przebieg 141 000
Bart-S Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 dziadku - próbowałem dowiedzieć się o ceny w ASO Skody. Najpierw wyceniono mi całą operację po czym jakiś burak z biura zaczął wymyślać, że ceny gratów i serwisu do OOOO będą droższe i że powinienem z tym jechać do ASO Audi... dałem sobie spokój. BTW - rzadko który serwis porządnie spasuje Ci zderzak po wymianie rozrządu. Po prostu trzeba się troszkę postarać. Moje mechaniory tyle razy ściagały przedni pas, że zdążyli nabrać wprawy - jest gites Aktualny przebieg 141 000 Mało śmigasz Arturo
dziadek Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 do swojej laleczki zalewasz olej 15w40 ???? :shocked sorry pomyłka oczywiście chodziło o 5w40. już poprawione [br]Dopisany: 08 Sierpień 2010, 18:46_________________________________________________ Najpierw wyceniono mi całą operację po czym jakiś burak z biura zaczął wymyślać, że ceny gratów i serwisu do OOOO będą droższe i że powinienem z tym jechać do ASO Audi... dałem sobie spokój. Zawsze jakiś "burak" się znajdzie i będzie chciał pocwaniakować. Nie wiem czy to od grudnia aż tak podrożało no ale mi w Seacie wyszło sporo taniej niż ty podawałeś więc może "gra warta świeczki" no chyba że każdy serwis ma swoje ceny i w innym mieście w ASO Seata mogą być inne ceny.
Bart-S Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Jutro zadzwonię do VW i Audi i zapytam czy 1800zł/2900zł to full opcja rozrządu razem z filtrami i olejem - wtedy będziemy mieć pełny obraz. Jeśli okaże się, że za standardowy przegląd trzeba będzie dopłacić - to w tym momencie ASO Skody/Seata robi się ciekawą altenratywą. 450zł robocizna (fakt, że bez ruszania paska zewnętrznego), części do tej operacji załatwiam sobie sam czyli 240zł na filtry + 140zł olej + 630zł rozrząd = 1460zł...
truckmaniac Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Aktualny przebieg 141 000 Mało śmigasz Arturo HYHYHYWiesz. Wyjeżdżam w trasę w niedzielę wieczorem i wracam w piątek. Naprawdę jeżdżenie w weekend to moje ostatnie z możliwych zajęć. I tak nie jest źle. w 2 lata zrobiłem niuńką 28 tysi
Bart-S Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Sprężyny dotarły, w piątek montaż Jeśli się nie ułożą do końca sierpnia to na ogólnopolski przyjadę allroadem
MARCIN607 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Bartek a na czym teraz stoi autko- pamietam że s line strzebałeś a szukać mi się nie chce?
Bart-S Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Teraz jest przód Neuspeed -50 i tył H&R -30 przy czym są to sprężyny od Q więc pupa poszła 10mm wyżej w stosunku do oryginalnych sprężyn 1BE. Nowe springi są dla FWD >1050kg, ściągają przód i tył równo po -35mm... W związku z tym, że przód siedzi idealnie zastanawiam się czy nie przełożyć tylko tyłka...
wuju Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 W związku z tym, że przód siedzi idealnie zastanawiam się czy nie przełożyć tylko tyłka... :good:
Flyer Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Teraz jest przód Neuspeed -50 i tył H&R -30 przy czym są to sprężyny od Q więc pupa poszła 10mm wyżej w stosunku do oryginalnych sprężyn 1BE. A widzisz... mowiles, ze sprezyny od FWD i Q to to samo
Bart-S Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Fly, sprężyny dla tej samej kategorii wagowej są takie same dla FWD i Q. Czyli gdybym w swoim AVF miał Q dochodzi waga Torsena i byłaby to inna kategoria wagowa i inne springi... Nie ma chop-siup, trzeba to dokładniej planować
Flyer Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Ah, okej Ja powaznie mysle nad jakims innym zawiasem u siebie... nie do konca podoba mi sie charakterystyka 1BE, slabo wybiera dziury Musze przejechac sie na 2-3 roznych gwintach
HiRide Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Bartek nic z tego nie rozumiem Co masz teraz orginalne ?Sprezyny czy amory ? albo nic z tego ?
Bart-S Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Ah, okej Ja powaznie mysle nad jakims innym zawiasem u siebie... nie do konca podoba mi sie charakterystyka 1BE, slabo wybiera dziury Musze przejechac sie na 2-3 roznych gwintach Nie ma to jak test w polu Bartek nic z tego nie rozumiem Co masz teraz orginalne ?Sprezyny czy amory ? albo nic z tego ? Mam ori amorki 1BE, sprężyny tylko wymieniłem.
Brysio Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Ah, okej Ja powaznie mysle nad jakims innym zawiasem u siebie... nie do konca podoba mi sie charakterystyka 1BE, slabo wybiera dziury Musze przejechac sie na 2-3 roznych gwintach Nie ma to jak test w polu Bartek nic z tego nie rozumiem Co masz teraz orginalne ?Sprezyny czy amory ? albo nic z tego ? Mam ori amorki 1BE, sprężyny tylko wymieniłem. hej wymiana paska w 1.9tdi w aso w krosnie wszystkie rolki nowe ori pasek napinacze i terostat z robocizna 1530zl tyle placil moj znajomy jeszcze dostal 6% rabatu chyba tutaj co kraj to obyczaj ale fajowe sprezyny
Rekomendowane odpowiedzi