prozaq Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Witam wszystkich, na wstepie zaznacze, ze nie wiele znam sie na silnikach. Bylem dzisiaj u mechanika, ktory nie bardzo potrafil mi wprost powiedziec jaki mam probelm... Moze postaram sie wyjasnic oco chodzi.. Posiadam B6 1.9tdi automat i zauwazylem wyciek, a moze delikatne plucie olejem z przepustnicy, ktora jest umieszczona miedzy kolektorem ssacym, a ta rura gumowa, w przepustnicy sa po obu stronach takie malutkie dziurki i prawdopodobnie przez nie wydostaje sie olej, mam nadzieje, ze dosyc jasno sie wyrazilem gdyz powtarzam, nie siedze w tych tematach za bardzo. Prosze bardzo o jakies sugestie co to moze byc, jak sie grozne, co nalezy zrobic i ile to moze kosztowac... Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
letallec Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Wyciek oleju z okolic tego elementu swiadczy o przepuszczaniu oleju przez turbo. Zrób diagnostyke silnika tzn. logi statyczne i dynamiczne, zeby okreslic stan silnika i turbiny.
Musashi Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 ubywa oleju?[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2008, 14:30 _________________________________________________zrob foty
prozaq Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2008 Witam ponownie, przesylam zdjecia tego wycieku. Pod adresem http://topreklama.pl/audi/4.jpg, a nastepnie 5 i 6 jpg sa zdjecia we wiekszej rozdzielczosci. [br]Dopisany: 10 Czerwiec 2008, 11:02 _________________________________________________Aha, a co do oleju to chyba nie ubywa, tzn wczoraj pierwszy raz sprawdzilem i bede kontrolowac, ale poziom jest prawidlowy.. Prosze mi jeszcze powiedziec czym sie rozni symbol przy silniku AVF od AWX, ja przy zakladaniu konta zaznaczylem AWX i nie chce nikogo wprowadzic w blad... POzrdawiam
letallec Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 AVF od AWX roznia sie momentem - 310 do 295NM. Poza tym AVF ma 6 biegów a AWX 5. To takie podstawowe różnice. Właściwe oznaczenie znajdziesz w książce serwisowej lub we wnęce kola zapasowego. Wyciek jest dość nieznaczny i na 99% pochodzi z nieszczelnosci turbo. Jest to juz powód do zainteresowania tematem jakiegoś specjalisty od turbin. Poza tym mozesz zdjac tą gumową rurę wchodzącą do kolektora z lewej strony, żeby zobaczyć czy tam jest sucha, czy również zaolejona. Zrób jeszcze logi, żeby ocenić ogólną kondycję silnika i turbiny.
Bartekl Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 To jest zawór EGR - większość ludzi ma z tym problem. Mi leci z niego już od 40tys i wszystko jest ok. Jak nie bieże ci za dużo oleju to nie masz się czym przejmować. Dla pewności zrób logi to specjaliści potwierdzą czy wszystko jest ok.
AdamA4 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Z przepustnicy raczej często cieknie olej(opinia mechanika grzebiącego w tych silnikach). Moja była całkiem zarzygana, wymieniłem na nówkę i spokój. Koszt - jakieś osiem setek...
cadbp Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 miałem to samo pewnie membrana podciśnienia poszła a koszt to 475zł f-my Wahler chyba tak to się pisze
AdamA4 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Popatrz tu : http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(fk2qy555iodbjybg4mu4gy55))/Artykul_fs00227.aspx
LukaszCq Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam serdecznie, Nie chciałem zakładać nowego tematu , więc piszę tutaj. Problem dotyczy wycieku , o ile można to tak nazwać. Jak to zwykle bywa po zakupie trzeba wymienić olej i inne rzeczy. Wczoraj wymieniałem właśnie olej i filtr oleju. Całe operacja przebiegła bezproblemowo (pomijając strasznie mocno dokręconą pokrywkę od filtra , ale nie o tym). Zaniepokoiła mnie zabrudzona olejem wtyczka oraz przewód znajdujący się w tylnej części silnika (foto). Są one zakurzone , więc raczej świeży wyciek to nie jest. Gdy zdejmowałem od spodu osłonę silnika ( aby odkręcić korek spustowy), pod ową wtyczką znajdowała się plama średnicy 8cm ( także zakurzona). Zastanawiam się skąd może to pochodzić i czym jest to spowodowane. Proszę o odpowiedź
wojtekce Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 to jest czujnik temp. silnika (G62) prawdopodobnie jest lub był wyciek z pokrywy zaworów z tego co widać to nic groźnego
LukaszCq Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 w sumie faktycznie wygląda jakby źródło tego wycieku było gdzieś wyżej umiejscowione bo to miejsce nad wtyczką też jest brudne. Musze zobaczyć czy nie była wymieniana ta uszczelka pod pokrywą w historii z aso. A czy takie problemy z wyciekami z pod pokrywy często występowały?
wieczor15 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 mam to samo i tez nie jest to swierzy wyciek tylko przykurzony. po odkreceniu gornej oslony okazalo sie ze jak ktos wlewał olej do silnika to poprstu trosze mu sie wylało obok i olej spłynał własnie na ten przwod-sprawdź to
grzes1150 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Dobrze by było poprawić temat bo tu nie ma przepustnicy tylko klapa gasząca i EGR A to że cieknie to taka zaleta tych silników Im nowszy model tym więcej zalet
Sztomel Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jeżeli chodzi o wycieki oleju przez otwory w obudowie zaworu EGR pod pokrywką siłownika podciśnieniowego uchylającego zawór EGR to wyciek ten jest spowodowany wyrobieniem się tulejki prowadzącej trzonek zaworu EGR (widocznej wewnątrz obudowy EGR), w której to tulei on się porusza, olej dostaje się do dolotu a tym samym do obudowy EGR z odmy silnika (turbinkę zostaw w spokoju bo jeszcze ktoś Ci wciśnie kit, że poszły Ci w niej uszczelnienia wałka i trzeba ją regenerować), otworków w żadnym wypadku nie zaślepiaj bo zawór EGR wtedy nie będzie mógł być uchylany, te otwory służą do wyrównywania ciśnienia pod membraną siłownika w momencie jak siłownik podnosi membranę wraz z przymocowanym do niej trzonkiem zaworu i ściska znajdującą się nad nią sprężynę : wyciek można usunąć tylko na 2 sposoby : 1. Wymienić całość tj. obudowę wraz z EGR i klapą gaszącą na nową. 2. Wypiąć wężyk odmy z dolotu a dolot przeczyścić z resztek oleju (wraz z płukaniem intercoolera). Co do fotek z zachlapanym czujnikiem G62 to albo zachlapał go płyn chłodzący podczas wymiany czujnika, albo olej wyciekający spod pokrywy klawiatury albo olej cieknący z uszczelnienia olejowego pompy tandem albo też olej wyciekający z pękniętego węża powietrza doładowanego nad czujnikiem, jak zdejmiesz plastikową górną osłonę silnika to wtedy łatwiej zlokalizujesz ślady skąd wyciek pochodził.
LukaszCq Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 dzięki za odpowiedzi, jak tylko znajdę chwilę czasu to zdejmę tą plastikową osłonę i postaram się zidentyfikować skąd mógł pochodzić wyciek, choć jak patrzyłem dzisiaj to nie jest on świeży więc chyba nic groźnego . Szkoda że taka pogoda bo autko dopiero co kupiłem i pasowało by poprzeglądać wszystko dokładnie a przy tej temperaturze na zewnątrz to nie widzi mi się nic majstrować w garażu
strzeha Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Witam serdecznie ponieważ miałem podobne wątpliwości jak kolega Prozaq postanowiłem dołączyć do dyskusji . 1-sza sprawa to wersja mojego silnika rozumiem że tabliczka znamionowa definitywnie świadczy o tym że jest to silnik AVF i amen 2-ga sprawa to wyciek ktory ostatnio zlokalizowałem podejzewam ze to jest dokładnie to samo co u kolegi pytanie czy element wskazany na fotce to właśnie ten EGR?
wojtekce Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Witam serdecznie ponieważ miałem podobne wątpliwości jak kolega Prozaq postanowiłem dołączyć do dyskusji . 1-sza sprawa to wersja mojego silnika rozumiem że tabliczka znamionowa definitywnie świadczy o tym że jest to silnik AVF i amen 2-ga sprawa to wyciek ktory ostatnio zlokalizowałem podejzewam ze to jest dokładnie to samo co u kolegi pytanie czy element wskazany na fotce to właśnie ten EGR? nie EGR jest dokładnie nad tym , to co wskazałeś do siłownik klapy gaszącej
strzeha Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Miałem dzisiaj trochę czasu więc zdjołem osłonę żeby zobaczyć jak to wygląda i troche sie przestraszyłem widokiem czy to możliwe żeby aż tak lało z EGRa ???
midqard Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 jak najbardziej, Egr mozesz spróbować wyczysci (od razu caly dolot) ale z tego co wiem po jakims czasie znowu zacznie cieknac... czeka Cie wymiana lub wywalenie go jaki masz przebieg auta?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się