baraka Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Tylko trzeba pamietać że po płukaniu silnika szczegolnie kilkunastoletniego,mogą wyjsc na wierzch wszystkie luzy które nagar uszczelniał i silnik zacznie rzęzic,dzwonic i terkotac jak stare tedejii.Były już takie przypadki że ludzie z płaczem do mechanika podjeżdżali bo ,Panie silnik mnie zaczął dzwonić.Nagary i osady zostały wypłukane i luzy które już były,które już tam były ukryte,własnie sie ukazały bo nagar już ich nie otaczał.Tak wiec mówie o starszych silnikach,w paro letnich chyba mozna płukać z zamknętymi oczami
sokal Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Ja jutro robię płukankę i przejście z MOTUL 6100 Synergie+ 10w40 na MOTUL 8100 X-Cess 5w40 Ciekaw jestem co z niego zleci bo pod pokrywą ładnie, oliwka na bagnecie też wygląda ładnie... Jutro się okaże BTW jak najlepiej zrobić płukankę? Wystarczy zalać i pozwolić mu pochodzić z 10 minut na wolnych obrotach czy lepiej dać mu więcej czasu i coś pojeździć?
d4widoV Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 Ja jutro robię płukankę i przejście z MOTUL 6100 Synergie+ 10w40 na MOTUL 8100 X-Cess 5w40 Ciekaw jestem co z niego zleci bo pod pokrywą ładnie, oliwka na bagnecie też wygląda ładnie... Jutro się okaże BTW jak najlepiej zrobić płukankę? Wystarczy zalać i pozwolić mu pochodzić z 10 minut na wolnych obrotach czy lepiej dać mu więcej czasu i coś pojeździć? najpierw pojezdzij troche autem (poscigaj sie czy cos ) zeby olej byl fajny goracy i zajedz na kanal, wlej plukanke i niech posmiga z 10minut tak sobie na wolnych. A pozniej zlewaj goracy olej
lukaszek13ns Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Opublikowano 23 Listopada 2012 Olej i płukanka dotarła od kolegi z forum "dzika" bardzo ekspresowo, w poniedziałek wymiana, opisze swoje spostrzeżenia, po wymianie, czy coś się złego stało odpukać.Bo sam mam mętlik w głowie jedni mówią zmieniać, inni piszą ze to śmierć dla silnika, po prostu masakra.
bediks Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 ja przechodzilem z 10w na 5w z plukanka i nic sie nie stalo, auto lzej odpala ot co sie stalo
lukaszek13ns Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 Witam dzisiaj wymieniłem olej, przed wymiana zastosowałem płukankę. olej i płukanka taka ja w postach moich wyżej. wynik obserwacji na dotychczasowym oleju 10W40 magnatec przejechałem 5 tysięcy od ostatniej wymiany, wiec olej był na bagnecie czysty, pod korkiem czarne ślady nagaru, po zastosowaniu płukanki olej zleciał czarny ja w silnikach wysokoprężnych, ale tragedia nie było żadnych kawałków nagaru, tylko czarny olej, ślady nagaru dalej widoczne, pod korkiem. Wymieniłem filtr oleju i zalałem olej millers xfs 5W-40 Przejechałem dopiero 20km odczucia silnik jak by minimalnie ciszej pracuje, lepiej wkręca się na obroty, i lżej odpala przy okazji jak pisałem wyżej silnik zużywa minimalne ilości oleju przynajmniej castrola, zdemontowałem rurę z chłodnicy powietrza do, przepustnicy rura czyściutka i suchutka, wiec turbina nie podbiera zresztą jakieś 30 tys temu była wymieniana. co do dalszej eksploatacji wypowiem się później, jak zrobię więcej kilometrów, zobaczmy jak będzie i co ze zużyciem oleju Pozdrawiam
tomekhxc Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 zmienilem na x-cessa 5w40 od dzikusa i jestem mega zadowolony silnik tyka jak talala plukanki nie zrobilem czego troche zaluje aczkolwiek rozni mechanicy troche odradzali plukanke a bo sie rozszczelni czy costam costam i pozniej problemy takie uslyszalem odpowiedzi, aczkolwiek przy nastepnej wymianie robie plukanke silnik suchy nie widac wyciekow raczej sie nie ma czego bac
lukaszek13ns Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ja jak na razie zrobiłem około 250km, cały czas po warszawie i spokojnie bo tak zawsze jezdze i wszystko ok silnik na pewno chodzi dużo lepiej niż na oleju 10W a zwłaszcza ze na castrolu jeździłem, lepiej się wkręca, wiec na razie negatywnych skutków nie widzę odpukać. Na święta jak pojadę do domu 350 km w jedna stronę, to napisze coś więcej, na ekspresówce go pocisnę ze 140 cały czas, zobaczmy, i sprawdzimy zużycie oleju, na castrolu brał mi około niecałej setki oleju na jakieś 1100km w tym 250km po drodze szybkiego ruchu, z prędkością 120km/h
lukaszek13ns Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 odradzam płukankę dla czego podaj jakieś argumenty, ale sprawdzone na sobie, a nie z tego co mówią inni.
Marllboroo Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Witam, pozwole sobie tak z doskoku, właśnie moje maleństwo stoi po wizycie u mech. kopci na niebiesko, turbina wymieniona w ten piątek bo się posypała, po zdjęciu dekla od zaworów - czarno, jakby puszkę z towotem załadował.., czy taka płukanka może cos w tej sutuacji pomóc? mech. powiedział wymiana silnika....
The a4 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Czee Wlasnie tez sie zastanawiam nad przejsciem z magnat10w na 5w valvolina duradlend i caly czas dylemat Plukac czy nie ? Czytajac juz nie jedno forum duzo ludzie pisza zmieniaj oooo co tam ja zmienilem MOJE PYTANIE DO TYCH KTÓRZY PRZEJECHALI PONAD 20K jak to sie ma po wiekszych przebiegach Moj byl lany 15 w u niemca ja 3 zmiany zrobilem przelatalem na 10 w teraz nie wiem czy go nie dobije 5w
lukaszek13ns Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 Czee Wlasnie tez sie zastanawiam nad przejsciem z magnat10w na 5w valvolina duradlend i caly czas dylemat Plukac czy nie ? Czytajac juz nie jedno forum duzo ludzie pisza zmieniaj oooo co tam ja zmienilem MOJE PYTANIE DO TYCH KTÓRZY PRZEJECHALI PONAD 20K jak to sie ma po wiekszych przebiegach Moj byl lany 15 w u niemca ja 3 zmiany zrobilem przelatalem na 10 w teraz nie wiem czy go nie dobije 5w ja przeszedłem i jak na razie na plus wszystko Płukankę zastosowałem ta bo nie zawiera rozpuszczalników tak jak inne tylko na składnikach ropo pochodnych. ---------- Post dopisany at 16:04 ---------- Poprzedni post napisany at 15:52 ---------- Witam, pozwole sobie tak z doskoku, właśnie moje maleństwo stoi po wizycie u mech. kopci na niebiesko, turbina wymieniona w ten piątek bo się posypała, po zdjęciu dekla od zaworów - czarno, jakby puszkę z towotem załadował.., czy taka płukanka może cos w tej sutuacji pomóc? mech. powiedział wymiana silnika.... Spróbować można, ale jedno płukanie na pewno nie załatwi całej sprawy, lepiej wydać kilka zł na kilka płukanek i kilka litrów najtańszego oleju, na czas płukania i będziesz miał pewność, czy wymieniać silnik czy nie. ja proponuje ta ENGINE FLUSH | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe możesz u kolegi dzika z forum zamówić jak się zdecydujesz na płukanie to opisz spostrzeżenia po zabiegu na forum, będzie to dobry przykład jak działa ta płukanka i lektora dla potomnych. A jak wymieniał ci turbine to doloty poczyscił moze olej jest w dolocie albo chłodnicy powietrza, i dla tego kopci.
Marllboroo Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Witam, dziś powinna zapaść decyzja czy spróbujemy płukanki, po wszystkim napewno dam znać co było zrobione i jakie efekty. Powiem szczerze, że boje się co bedzie ale coś musze zrobić..
lukaszek13ns Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 Witam, dziś powinna zapaść decyzja czy spróbujemy płukanki, po wszystkim napewno dam znać co było zrobione i jakie efekty.Powiem szczerze, że boje się co bedzie ale coś musze zrobić.. Normalne ze każdy się boi, ale najlepiej zacząć od rozwiązania najtańszego, skoro można uratować ten silnik to warto spróbować. a czemu stwierdził ze silnik do wymiany, bo kopci czy coś innego, pomiar sprężania był robiony. Jesli tylko przez to ze jest syf w silniku chce ci go wymienic to lepiej zmien mechanika, skoro auto normalnie odpala i pracuje.
The a4 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 MOJE PYTANIE DO TYCH KTÓRZY PRZEJECHALI PONAD 20K jak to sie ma po wiekszych przebiegach Przeciez zaraz po zmianie nic sie nie stanie silnik po plukance od razu cudownie nie ozdrowieje lub umrze CO PO WIEKSZYCH PRZEBIEGACH pytanie do ludzi po kilku wymianach oleju z przejcscia z 10 w na 5 w
arre Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 moja historia zakupilem a6 1.8T apu z olejem nie wiadomo jakim glupi bylem od razu po zakupie zalalem 10w40 coastrola:facepalm: przelatalem z 7 kkm plukanka motula plus 10w40 motula teraz przelatane mialem 10kkm plukanka liqui moli plus 5w40 motula dzisiaj -20 na dworze auto pod chumrka pali od strzala dodam ze mam gaz silnik chodzi jak nowy ciuchutko, wkreca sie jak nowy przebieg 206kkm wnioski wplukalem dwa razy i polecam
sokal Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 No ja do zalanego MOTUL 6100 Synergie+ 10w40, dolałem płukankę Valvoline i zmieniłem na MOTUL 8100 x-cess 5w40, do tego zmieniłem olej w skrzyni na pełny syntetyk Valvoline Na razie przejechałem ok 1,5kkm i faktycznie zarówno silnik jak i skrzynia sprawiają wrażenie jakby im było lżej W skrzyni olej był od nowości a w silniku półsyntetyk od ok 80kkm (obecnie przejechane 210kkm) i poza tym że autku lżej żadnej różnicy - dla mnie wystarczający powód żeby przy kolejnej wymianie oleju po zimie znowu zrobić płukankę
arre Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 tez jestem za tym by plukac co wymiane ale to moje prywatne zdanie tylko... Sokal ile Cie wyniosl olej do skrzyni? duzo z tym roboty?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się