wasyl291 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 otuż wymieniłem termostat na nowy orginalny(400zł)myślałem ze będzie dobrze ale nie otwiera się dodam ze ter.jest elektro-mechaniczny.niemożna jezdzic autem bo i niema obiegu i zimno.czy winą może byc coś z elektryki może niedaje prądu i nieotwiera. miał ktoś podobną sytłacje?
Mario Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 otuż wymieniłem termostat na nowy orginalny(400zł)myślałem ze będzie dobrze ale nie otwiera się dodam ze ter.jest elektro-mechaniczny.niemożna jezdzic autem bo i niema obiegu i zimno.czy winą może byc coś z elektryki może niedaje prądu i nieotwiera.miał ktoś podobną sytłacje? To powinieneś mieć w sterowniku silnika "błąd zaprogramowanego termostatu" czy jakoś tak. W moim przypadku gdy silnik był niedogrzany ułamały się ze starości uchwyty trzymające elementy termostatu w obudowie. Wcześniej miałem problem z obwodem elektrycznym niebieskiego gniada termostatu co generowało ten błąd, ale to nie miało wpływu na zamykanie obiegu.
waskivw Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 otuż wymieniłem termostat na nowy orginalny(400zł)myślałem ze będzie dobrze ale nie otwiera się dodam ze ter.jest elektro-mechaniczny.niemożna jezdzic autem bo i niema obiegu i zimno.czy winą może byc coś z elektryki może niedaje prądu i nieotwiera.miał ktoś podobną sytłacje? Pomyśl kolego nad tym co napisałeś ? Jakby ci się termostat nie otwierał to silnik się przegrzewa, po to on jest w silniku . Naprawiasz to audi sam , czy u mechanika , bo jak u mechanika to go zmień ,bo skończy się to na remoncie silnika. Druga sprawa termostat czerpie ciepło od rozgrzanego płynu ,a jak układ jest zapowietrzony to termostat ma prawo świrować. Odpowietrzyłeś Nagrzewnice???
zaba-215 Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 witam zalerzy jaki ma sie motor w aucie ja wlasnie sie dowiedzialem ze u siebie w ukladzie chlodzenia w silniku ALT mam dwa termostaty i ktorys musi nie dzialac prawidlowo bo temp.mam 90.i wiecej sie nie podnosi a w samochodzie mam lodowke wymienilem nagrzewnice i odpowietrzalem kilka krotnie na wszystkie sposoby na vagu nie pokazuje zadnego bledu !i dalej to samo ! jeden termostat mam w obudowie a gdzie sie znajduje drugi? wie ktos moze ???
edekxp Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Kolego a może masz problem z klimatronikiem lub silnikami klap a nie nagrzewnicą Sprawdzałeś błędy vag-iem ale moduł 08 ALT ma chyba jeden termostat
fahur Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 W ALT jest jeden regulator temperatury. Działa on zero-jedynkowo, czyli trzyma silnik do 98 stopni i wtedy sterownik silnik włącza element grzejny się w nim znajdujący i go otwiera. Wracając do pierwotnego pytania: Czy wymieniłeś na ori z ASO? Czy masz jakieś błędy w buforze? Czy sprawdzałeś sprawność czujników temperatury?
grzesiek1186 Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 W ALT jest jeden termostat elektro-mechaniczny wiem bo jestem na etapie wymiany. Termostat już zamówiłem i czekam na odbiór. Oberwały się wewnątrz obudowy termostatu uchwyty na których się trzymał cały mechanizm (termostat) i przez to był cały czas otwarty duży obieg i silnik był nie dogrzany. Mam pytanie czy ktoś umiał by mi odpowiedzieć dlaczego jak przekręcam kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycję ( nie odpalam silnika) to wentylator na chłodnicy się włącza po czym zaraz staje tak się dzieje przy temperaturze powyżej 0 stopni. Gdy chwilowo były mrozy w tym roku np. -5 to wentylator chodził cały czas na drugim biegu nawet jak odpaliłem silnik gdy pochodził dość dłuższy czas przez co się troch nagrzał to wentylator się zatrzymał. Dodam że wentylator jest sterowany elektronicznie nie na paskach.
edekxp Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 W ALT jest jeden termostat elektro-mechaniczny wiem bo jestem na etapie wymiany. Termostat już zamówiłem i czekam na odbiór. Oberwały się wewnątrz obudowy termostatu uchwyty na których się trzymał cały mechanizm (termostat) i przez to był cały czas otwarty duży obieg i silnik był nie dogrzany.Mam pytanie czy ktoś umiał by mi odpowiedzieć dlaczego jak przekręcam kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycję ( nie odpalam silnika) to wentylator na chłodnicy się włącza po czym zaraz staje tak się dzieje przy temperaturze powyżej 0 stopni. Gdy chwilowo były mrozy w tym roku np. -5 to wentylator chodził cały czas na drugim biegu nawet jak odpaliłem silnik gdy pochodził dość dłuższy czas przez co się troch nagrzał to wentylator się zatrzymał. Dodam że wentylator jest sterowany elektronicznie nie na paskach. A przypadkiem nie masz włączonej klimatyzacji, nie świeci się ECON
grzesiek1186 Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Właśnie na wyłczonej klimatyzacji się tak dzieje to co wyżej opisałem
edekxp Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Właśnie na wyłczonej klimatyzacji się tak dzieje to co wyżej opisałem No to pewnie czujnik przy chłodnicy.Odłącz wtyczke i zobacz czy pomogło
grzesiek1186 Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Odłączyłem wtyczkę od tego czujnika przy chłodnicy i nic nadal to samo nawet wymiana tego czujnika nie pomogła mam małą prośbę czy miałby ktoś z was książkę w wersji elektronicznej " Sam naprawiam Audi a4 b6" i mógłby mi przesłać będę wdzięczny ja mam taką książkę tylko że do audi a4 b5
edekxp Opublikowano 13 Listopada 2012 Opublikowano 13 Listopada 2012 Książki nie znajdziesz w sieci. Co cię interesuje bo mam książkę z księgarni
grzesiek1186 Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Interesuje mnie czy w chłodnicy jest jakiś czujnik wkręcany bezpośrednio do niej który odpowiada za włączanie się wentylatora albo czy w ogóle jest jakiś czujnik ( nie ten na wężu ) i w którym miejscu. Chciałem to sprawdzić u siebie ale sporo bym miał rozkręcania żeby odsłonić całą chłodnicę od strony silnika. A książkę też będę musiał poszukać po księgarniach bo dobra rzecz. Termostat wymieniony ( oryginalny AUDI ) temperatura trzyma się cały czas na 90 stopni więc teraz już nie będzie problemu z niedogrzanym silnikiem.
edekxp Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Interesuje mnie czy w chłodnicy jest jakiś czujnik wkręcany bezpośrednio do niej który odpowiada za włączanie się wentylatora albo czy w ogóle jest jakiś czujnik ( nie ten na wężu ) i w którym miejscu. Chciałem to sprawdzić u siebie ale sporo bym miał rozkręcania żeby odsłonić całą chłodnicę od strony silnika. A książkę też będę musiał poszukać po księgarniach bo dobra rzecz.Termostat wymieniony ( oryginalny AUDI ) temperatura trzyma się cały czas na 90 stopni więc teraz już nie będzie problemu z niedogrzanym silnikiem. Czujnik jest tylko na wężu na dole chłodnicy Książkę można kupić na allegro
mobi Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 W ALT jest jeden regulator temperatury. Działa on zero-jedynkowo, czyli trzyma silnik do 98 stopni i wtedy sterownik silnik włącza element grzejny się w nim znajdujący i go otwiera.Wracając do pierwotnego pytania: Czy wymieniłeś na ori z ASO? Czy masz jakieś błędy w buforze? Czy sprawdzałeś sprawność czujników temperatury? Mam ten sam problem. wymieniony na termostat meyle. 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 no signal/ communication wiec odpowiadajac na pytania 1. nie 2. nie oprocz podanego wyzej. 3. nie wiem jak to sie robi - sprawdzalem czy widzi temperature g62 i pokazuje dobra. Co moge zrobic? odesłac termostat na gwarancje? czy go rozkrecic i zrobic test jaki jest podanyy np w elsie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się