M@jk Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Mam od pewnego czasu dość specyficzny problem z odpalaniem a mianowicie auto zimne pali od strzała, jak go zgaszę rozgrzanego to też ale jak po stoi chwilę i temperatura silnika spadnie po między 85 a 60 stopni to go muszę trzymać na rozruszniku ze 40 sekund po czym odpali. Nie ma pojęcia jaka jest przyczyna. Wymienione świece, czujnik temperatury na org. podłączałem pod kompa nie ma błędów, czyściłem przepustnicę zero różnicy !!!! nie ma różnicy czy pada deszcz czy jest słonecznie czy zimno :/ bo ktoś mi sugerował że to może być cewka albo czujnik położenia wału ??? co o tym myślicie ??
M@jk Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Opublikowano 6 Listopada 2012 czujnik temperatury silnika wymieniłem na oryginalny i nie ma różnicy
TnX Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Jak już odpali, to obroty w normie, normalnie się wkręca na obroty ?
opfikon Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Moze ktorys z wyryskiwaczy przecieka i zalewa cylinder podczas postoju. No bo rozwazmy taka sytuacje, gasisz nagrzany silnik, w ukladzie paliwa przez jeszcze jakis czas (powiedzmy okolo 10min) panuje cisnienie zblizone do tego jakie jest w trakcie pracy silnikia po czym powoli opada, wtryskiwacze maja "cieplo" i np. jeden z nich zaczyna "puszczac", kap...kap do cylindra. Teraz sa dwie mozliwosci, auto stoi duzszy czas - do kompletnego wystygniecia i co wtedy. A no mysle, ze cisnenie w ukladzie paliwowym spadnie calkowicie i ow wtryskiwacz przestanie przeciekac a wylane do cylindra paliwo sobie wyparuje jako, ze benzyna to dosyc lotna ciec. Przypadek drugi, probujesz odpalic auto zanim jeszcze wystygo, tak po kilku minutach - no i moze byc problem tzn. jeden z cylindow ma "mokro". Nastepnie, rozrusznik kreci te kilkadziesiat sekund dzieki czemu zebranie pliwo zostanie wyrzucone do wydechu no i wknoncu odpala. Gdzies tam kiedys cos podobnego wyczytalem
M@jk Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Opublikowano 6 Listopada 2012 ale jak odpali obroty są w normie tylko przez dwie pierwsze sekundy falują po między 800 a 1200 obrotów, jak by się zalewał to wydaje mi się że obroty bardziej falowały z początku???
opfikon Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Tego nie wiem ale wydaje mi sie, ze sa to calkiem spore wahania.
M@jk Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Opublikowano 6 Listopada 2012 jak zdiagnozować czy ten cylinder się zalewa ????
waskivw Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 czujnik temperatury silnika wymieniłem na oryginalny i nie ma różnicy Jak go wymieniłeś to spr.go vag , czy pokazuje dobrze?
M@jk Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Opublikowano 6 Listopada 2012 sprawdzałem i pokazuje tą samą temperaturę na vag u co na wskazówce
opfikon Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Widze dwie mozliwosci, na zimno i na cieplo 1. Na zimno - odkrecasz listwe wtryskowa z kolektora (wszystkie polacznia zostaja), podstawiasz pod kazdy z wtrskiwaczy po jakims kubeczku, no i teraz chyba najtrudniejsze podlaczasz na krotko pompe paliwa (nie wiem jak to mozna zrobic u Ciebie ale u mnie np. wyjmuje bezpiecznik od popmy podlaczam kabl od pinu po prawej stronie gniazda bezpiecznika i dalej do akumulatora - pompa kreci sie bez wl. zaplonu), dzieki temu w ukladzie jest cisnienie paliwa. Po paru minitach (2-3min) sprawdzasz czy nakapalo cos do ktoregos z kubeczkow. Wada tego jest taka, ze jesli wtryskiwacz puszcza tylko na cieplo to nic to nie da. 2. Na cieplo - silnik cieply ale nie goracy, wykresasz swiece i starasz sie zoboczys przez odwor swiecy czy aby nie jest "mokro" na ktoryms cylindorw. Mysle, ze ciezko bedzie cos wiecej zrobic "domowym" sposobem. Mozesz jeszcze dokladnie przyjrzec sie swiecom. Jesli ktoras z nich bedzie maiala wiecej czarnego nalotu to moze wsazywac na cylinder, ktory ma za bogata mieszanke. Tylko, ze swiece masz nowe wiec pewnie nic na nich nie bedzie widac ale porownaj chociaz te stare.
M@jk Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Opublikowano 6 Listopada 2012 stare świece które chodziły u mnie 5 lat w aucie były czyściutkie
opfikon Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Wiecej pomyslow nie mam, moze to zly trop no ale...
KKKC Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 A regulator ciśnienia paliwa ? Gdzieś w książce kiedyś czytałem że on na ciepłym silniku może powodować podobne problemy. Pozdrawiam KKKC
Grzelo Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Te same miałem objawy i wymieniłem ostatnio regulator firmy bosch dałem 138 zł. Dowiedziałem się wszystko z forum, nie jeżdziłem po mechanikach bo szkoda zdrowia i kasy! Pozdrawiam.
waskivw Opublikowano 6 Listopada 2012 Opublikowano 6 Listopada 2012 Regulator można sprawdzić ściągając wężyk podciśnienia , jak jest wilgotny od paliwa to do wymiany.
M@jk Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Opublikowano 7 Listopada 2012 w który miejscu znajduje się ten regulator jeśli by mógł jeszcze podpowiedzieć ???
waskivw Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Przeważnie na jednym końcu listwy wtryskowej , od niego idzie wężyk w okolice przepustnicy.
kkrawat Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Ciężko odpala na ciepłym, obroty falują bardzo - ja bym się przyjrzał czujnikowi położenia wału. W mojej dziewczyny a3 tez 1.6 błąd wywalił dopiero jak zupełnie się popsuł a objawy takie same były..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się