Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator w Audi A4 B6 3.0 ASN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wykluczenie sondy diagnostycznej za katem, polega na jej wylaczeniu w systemie sterowania silnikiem. Poprostu pan od tuningu oprogramowania , wchodzi w twoj sterownik silnika i tam troche miesza tak by sterownik nie odczytywal danych z sond za katalizatorem.

---------- Post dopisany at 16:32 ---------- Poprzedni post napisany at 16:31 ----------

ja mam benzyne 2.0 ALT i niestety ale do silnikow wolnossacych jeszcze nikt nie wymyslil jak wylaczyc te sondy w sterowniku silnika. W autach z turbo nie ma takiego problemu.

Opublikowano

a jest tu ktoś komu taki zabieg zrobiono chodzi o wycinkę kata i wykluczenie sondy czy tylko wszyscy słyszeli ze tak można zrobić lub znajomemu tak zrobili:wink::decayed:

Opublikowano

czekam na relacje:naughty:

Opublikowano

U mnie ok miesiąca temu oberwał się jeden katalizator z lewej strony wstępny( mniejszy ) czyli bliżej silnika ,

odkręciłem całość wyciągnąłem z niego wnętrze (tylko z tego wstępnego), ładny spawik w miejscu oryginalnego spawu i z powrotem układ na miejsce ,

Drugiej strony nie ruszałem bo zdrowiutka ,

Jak narazie jeżdżę zero błędów i nic się nie dzieje, minimalnie głośniejszy wydech ale tylko zaraz po odpaleniu na zimnym silniku ,

potem wraca do normy,

Sądzę że sądy są oszukane dzięki instalacji gazowej ,

ja w każdym bądź razie żadnych dodatkowych przeróbek nie robiłem i błędów na szczęście brak,

Więc po swoich doświadczeniach mogę polecić wycięcie katów...( nic się nie dzieje )

Opublikowano

Stag 300

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Jednak błędy zaczęły się pojawiać po przejechaniu ok 2000 km, a dokładniej :

PO431 Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold ( bank 2 )

a w wolnym tłumaczeniu ( za wysoka temperatura w 2 gim katalizatorze po stronie wycięcia ) ;/

Zastosowałem więc emulator 2 sondy ( kątowy ) prosty by nie wlazł

Zrobiłem już ok 2000 - 2500 km i jak na razie spokój.

Opublikowano

Witam. Przyłączę się do tematu bo też mnie interesuje temat pozbycia się katalizatorów z mojego ASN zwłaszcza że już powoli szwankują. Jaki jest koszt zabawy tzn. ile kosztuje u tunera wyłączenie sond. Nie wpłynie to na pracę silnika bo wiem że te pierwsze sondy to na ich podstawie dobiera sobie mieszankę. Czy po wykananiu diagnostyki samochodu nie będzie problemu z uzyskaniem kodu gotowości ? Ile kosztują ewentualne rury albo strumienice udające katalizator by się na przeglądzie nie przyczepili że coś im brakuje. Czy też zostają stare a tylko środek wywalany jest? Nie wiem czy u mnie się opłaca bo już jeden jest dziurawy.

Opublikowano

pytanie do tych co wkrecali emulator.Jak dostac sie do tej sondy?Dzis na kanale podjelem taka probe lecz od dolu to ledwo co widac ta sonde nie mowie juz o probie wykrecenia.Prosze o jakies wskazowki(czy trzeba skrzynie opuscic u mnie jest automat?)

Opublikowano

w przypadku automatu niestety musisz ściągnąć skrzynie a przynajmniej zabezpieczyć od przodu silnik podnośnikiem, odczepić wał i odkręcić podporę podtrzymującą skrzynie. By trochę opuścić skrzynie by się dostać tam w ogóle nie wspomnę już o odczepieniu wtyczek. Ja robiłem u siebie sam z pomocą brata przez 3 miesiące przeróbkę swojej audi z przednionapędowego multitronica na 4 napędowy manual więc samochód miałem rozebrany do gołej blachy. Jedyna opcja byś dostał się swobodnie do tych sond.

Opublikowano

nie wiem jak w automacie ... ale w manualu nie ma żadnych problemów tylne sondy są praktycznie na wierzchu...

Opublikowano

to z roboty na 30min zrobiła sie akcja na cały dzień:facepalm:...czekają mnie jeszcze jakieś niespodzianki

Opublikowano

Racja z tylnymi sądami nie ma żadnego problemu są na widoku i łatwy dostęp ale do pierwszych sąd to procedura jak wcześniej opisałem

Opublikowano

namieszałeś mi teraz:kox:muszę sie dostać do drugiej sondy i z poziomu kanału jest to wręcz niewykonalne.Widać je ale żeby odkręcić to niema opcji bez jakiejś dodatkowej procedury.Chyba że pisałeś o manualu:wink:

Opublikowano

jeśli chcesz pozbyć się drugiej sondy to z jedną nie ma problemu idzie odkręcić beż problemu tylko klucz 22 (chyba) i młotek by popukać w klucz (efekt udaru) w tedy puści. Natomiast z 2 sondą w drugim wydechu niestety musisz rozczepić wydech na środku by można go trochę opuścić w tedy podejdziesz kluczem. A jeśli nie no to trzeba dalej rozkręcać czyli mocowania wydechu do skrzyni i od samego kolektora. Ja dzisiaj pozbyłem się u siebie środków katalizatorów. Zostały tylko same puchy :) dźwięk z V6 zrobił się głębokie V8 :)... i strzela nawet ogniem z wydechu :D i nawet sondy się nie świecą jak na razie. :D tylko jeden wielki minus czasem dźwięk bywa lekko metaliczny pewnie w rezonans mi wchodzi... :/ no i cała buda wpada w mega wibrację :/ jestem ciekaw czy można coś z tym zaradzić :/ czy w te puste puchy wspawać rury. Czy coś ? POMOCY !! :/

Opublikowano

Musisz wspawać rury, same puste puszki powoduja "efekt poloneza".

Opublikowano

I co po wspawaniu rur dodatkowe efekty dźwiękowe znikają ? I jak to zrobić pozbyć się puch a wspawać rury czy do środa puch wspawać rury ?

Opublikowano

panowie ogarneliscie temat katów bo tu cisza zapadła.Jęsli ktoś przeprowadzał zabieg to może podpowie ..Jaka jest średnica rury przy dolnym kacie i ile tej rury na strone trzeba?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...