wojak1980 Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Problem jest z ciężko wchodzącymi biegami po rozgrzaniu auta/ kilku kilometrach (a4 ajm) - komplet sprzęgła z dwumasem wymieniany ok 35 ts wczesniej. - nie ma metalicznych dźwięków, telepania buda itd - problem pojawił sie nagle kilka dni temu - nie ma zgrzytania, jest duży opór przy wciskaniu biegów - po postoju czy na zimnym aucie- jest ok - po kilku kilometrach zaczynają się problemy - pedał sprzęgła chodzi tak samo, nie odczuwam różnicy, bierze w tym samym miejscu i jest na tej samej wysokoœci na zimnym czy ciepłym czy kiedy nie było problemu. - płyn hamulcowy w całym układzie wymieniany ok 2 lata temu Kiedy silnik wyłączony, ciepły czy zimny problemu nie ma - biegi wskakuja elegancko, problem jest na ciepłym i pracującym silniku. W związku z powyższym po lekturze wielu wątków odrzucam problem ze skrzynia/ olejem itd. czy słusznie ? pewnie przy zapowietrzonym układzie sprzęgła było by to jakoś odczuwalne ? może uszkodzony wysprzeglik ? z góry dziękuje za sugestie ?
janusz_stg Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Spróbuj odpowietrzyć wysprzęglig.Jak wymieniałem sprzęgło w moim aucie zapowietrzyłem wysprzęglik. Pracował tak jak by było wszystko w porządku ale biegów na pracującym silniku włączyć się nia dało. Po odpowietrzeniu wysprzęglika jak ręką odjął.
wojak1980 Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 Na początek planuje właśnie zajrzeć do wysprzęglika, przepuścić przez niego troche płynu. Odpowietrzany (wymieniany płyn) był na pewno, biegi wchodziły lekko. Co więcej poziom płynu w zbiorniczku od ostatniej wymiany się nie zmienił więc wycieków/ nieszczelności być nie powinno; i czy w związku z tym możliwe jest, że nagle sam z siebie dostał powietrza? Wie ktoś może na jakie choróbska może cierpieć taki wysprzeglik (jakieś zacieranie etc..) ? przecież to nic innego jak tłoczek, który albo trzyma ciśnienie i działa albo puszcza (płyn musi wtedy ubywać) i jest do wymiany. Po wymianie sprzegła (dawno temu) zauważyłem tylko, że u mnie pedał chodzi troszki ciężej, niż np u znajomego, który w tym samym czasie wymieniał sprzędło w AFN, stąd moje podejrzenia że może z wysprzęglikiem jest jakiś problem.
lukwas1992 Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 ja mam dwie propozycję - spróbuj wymienić olej w skrzyni biegów, u mojego ojca w vw pomogło - jak masz kogoś w audi poproś go żeby odnalazł Ci w systemie jak reguluję się lewarek zmiany biegów może to też coś da
wojak1980 Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Opublikowano 9 Listopada 2012 jutro wjeżdżam na kanał, więc poprzyglądam się temu z bliska.
tomekhxc Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 dokladnie moze masz olej do automatycznych skrzyn zalany po nim takie efekty
wojak1980 Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Opublikowano 11 Listopada 2012 W skrzyni brakowało 0,5L- olej wymieniony, pod korek, układ sprzęgła nie był zapowietrzony- płyn mimo to przelany. Niestety nic to nie pomogło. Ale w czasie jazdy (odcinek ok 300km) 2,3,4,5 wchodzą lekko i bez najmniejszych problemów (przed wymianą oleju miałem wrażenie ze wszystkie wchodzą ciężej). Jak już trzeba się zatrzymać i wcisnąć 1 lub R to z konkretną siłą trzeba potraktować drążek bo stawia opór. - Problem tylko na rozgrzanym po kilku km. - Kiedy auto się toczy, 1 wchodzi znacznie łatwiej. - Przy ruszaniu na pół-sprzęgle (jak tylko auto zaczyna się toczyć) na 1 czy R, bez gazu, czuć wyraźne drgania/ szarpanie ??!! dodanie gazu niweluje to zjawisko - Na zgaszonym silniku czy zimny czy ciepły biegi wchodzą jednym paluszkiem, po zmianie oleju jeszcze płynniej. docisk sie rozsypał ?
Łukasz13 Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Masz problem ze słąbym rozłączaniem sprzęgła czyli sam docisk, tarcza lub padający dwumas stawiam na sprzęgło u mnie miałem identyczne objawy oprócz szarpania.
wojak1980 Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Opublikowano 22 Listopada 2012 Problemem był uszkodzony docisk. Tarcza była w bdb stanie, podobnie jak dwumas. docisk po zdjęciu wydawał się ok, ale po diagnozie w sprzegla.com (bardzo dziękuje przy okazji za fachowa naprawę) okazało się ze pękł sobie drut, pofalowany okrąg z drutu schowany wewnątrz docisku, pękł i uniemożliwiał poprawne rozłączanie mechanizmu. Po naprawie biegi wchodzą jak nigdy przedtem i żadnego poszarpywania. (Komplet sprzęgła - oryginalny LUK wymieniony ok 3 lata temu -pech....)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się