Dajmon Opublikowano 15 Marca 2015 Opublikowano 15 Marca 2015 Czytając te wszystkie wypowiedzi, to jedna rzecz mnie zastanawia. Nie widziałem w żadnym poście choćby jednego screen'a z Vag'a reprezentującego przedstawione czujniki temp. i ich wartości aktualnie odczytane. Ja próbuję u siebie w samochodzie wytłumaczyć dla siebie choćby, dlaczego temp. na FIS'ie jest kalkulowana i czy również jest u Was kalkulowana:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/311735-temp-na-fisie-kalkulowana/ Mając tą informację, można wówczas ocenić z jaką temp. klimatronik ma do czynienia i podaje zimne lub gorące powietrze. Oczywiście należy zauważyć, że potencjometry w silniczkach nie są poprzecierane lub dźwignie i odpowiadające im "bieżnie ślizgowe" nie zacinają się - lekko pracują/poruszają się. ------------------------------------------------------------ Dzisiaj rano przed uruchomieniem silnika sprawdziłem kilka rzeczy. Zrobiłem screen'y. Przedstawiają one klapy jak poniżej. Może komuś się przydadzą te informacje. Może takie same nastawy macie i Wy. Screen'y poniżej to uruchomiony silnik. Analizowałem załączanie przycisku Econ na klimatroniku. Econ _OFF Econ_ON Nie wiem co oznacza 44.4%, które miałem cały czas podczas uruchomionego silnika. Na screen'ie poniżej występuje komórka, w której jest temperatura 21st.C Jak widać z "labelki", jest to "Dash Panel Temp. (G65)". Dodam, że klimatronik ustawiony miałem na 19st.C Nie wiem co reprezentuje określenie "Dash Panel Temp. (G65)". Czy jest ono prawidłowo określone dla wartości przedstawianej w stopniach celcjusza, tzn. czy jest to G65. Czytałem że ten G65 związany jest z ciśnieniem w obiegu klimatyzacji, a tu mam temperaturę. Interesuje mnie jeszcze jedno. Gdzie mogę znaleźć na VAG'u temperaturę wewnątrz pojazdu z uwagi na ustawioną temp. 19st.C na klimatyzatorze. ---------------------------------------------------------------- Wychodzi na to, że: 011,0,Dash Panel Temp011,1,Click For Info,,Readout of dash panel temperature sensor -G56 in °C011,2,Click For Info,,Speed of temperature sensor blower -V42 in rpm\nabove 2000 rpm - blower speed OK\nbelow 2000 rpm - blower -V42 not moving freely, replace011,3,Click For Info,,Coolant temperature in °C received from data bus system011,4,Click For Info,,Operation of output to increase idling speed\n= off - no increase in idling speed requested by operating and display unit -L255\n= on - increase in idling speed requested by operating and display unit -J255. Więc w "labelce" w moim VAG'u jest błąd i powinien być G56 zamiast G65. Czujnik G56 z poniższej rozpiski: to czujnik temp. wewnętrznej i znajduje się (pewnie wiecie) za kratkami klimatronika. Coś mi się wydaje, że ten czujnik temp. , pewnie termistor (zalutowany) jest winowajcą zaniżania lub zawyżania temperatury. --------------- Tutaj znalazłem tez info na temat G56: http://www.audi-tech-team.eu/czujnik-temperatury-tablica-przyzadow-g56-vt1540.htm tylko że to A6 C6 -------------------------- I jeszcze jeden błąd w labelce, tuż obok temp. jest podana wartość obrotów wentylatorka, który zasysa powietrze z wnętrza samochodu: 011,2,Click For Info,,Speed of temperature sensor blower -V42 in rpm\nabove 2000 rpm - blower speed OK\nbelow 2000 rpm - blower -V42 not moving freely, replace Gdy ten V42 ma powyżej 2000rpm/min (above 2000), to jest OK. Gdy ma poniżej (below) 2000rpm/min to do wymiany lub do przeczyszczenia (np. łożysko, zaciera się).
lukaszooo Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 Witam juz wiele razy walczyłem z tematem max grzania lub max chłodzenia, dziś dorwałem całą nagrzewnice z angola przełożyłem wszystkie silniczki i wkońcu nie mam zadnych błędów na klimatroniku niestety nic nie pomogło z max grzaniem ....... Zamówiłem jeszcze ori czujnik temp płynu który moze mieć z tym cos wspólnego wymienie i dam znać czy cos pomogło.
kt65c453 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Witam juz wiele razy walczyłem z tematem max grzania lub max chłodzenia, dziś dorwałem całą nagrzewnice z angola przełożyłem wszystkie silniczki i wkońcu nie mam zadnych błędów na klimatroniku niestety nic nie pomogło z max grzaniem ....... Zamówiłem jeszcze ori czujnik temp płynu który moze mieć z tym cos wspólnego wymienie i dam znać czy cos pomogło. robiłeś nastawy podstawowe ??
lukaszooo Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Problem nie lezy w silniczkach, brak błędów.
kt65c453 Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) a robiłeś nastawy po zmianie silniczków ?? Błędów nie będzie jak sprawne silniczki ale nie są one "ustawione" Edytowane 2 Listopada 2015 przez kt65c453
impackt Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Panowie, mam taki sam problem, po wykasowaniu błędów VAGiem i przywróceniu nastawień podstawowych problem jest cały czas, mechanik polecił mi wymienić cały panel klimatyzacji, czy to może pomóc? Czy po wstawieniu nowego panelu, trzeba go w jakiś sposób konfigurować?
lukaszooo Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Panel jesli był by wadliwy wyrzucał by błąd, w sterowniku jest czujnik który moze być wadliwy ale bardzo prosto można sprawdzić go vagiem. W moim przypadku poszedłem krok dalej, od czasu do czasu fiksował mi czujnik temp wody, wymieniłem go na nowy ori i teraz w całym aucie mam tylko sporadyczny błąd webasta który nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem. Po wymianie i osunięciu wszystkich błędów jest progres do przodu mianowicie na odpalonym silniku przestawiając temp nawiewu w vagu wartości silniczków klap lewej i prawej temp przestawiają sie po troszku a nie tak jak wcześniej max lub minimum. Niestety mimo tego i tak jest albo max grzanie albo świeże powietrze. Silniczki są wszystkie świeże z b7 2007r i dalej lipa. Tak nawiasem dorwałem całą nagrzewnice z angola, była lekko połamana ale wszystkie silniczki sprawne, za całość dałem 20zł więc forumowe 70zł za silnik trzeba wyśmiewać
impackt Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 Po wymianie nagrzewnicy wszystko działa teraz poprawnie?
lukaszooo Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 Nie zrozumiałeś, wymieniłem same silniczki.
impackt Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 Panowie, znacie kogoś w Kielcach lub okolicach, kto podjął by się rozwiązania probemu?
larguss Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Dalej nikomu nie udało się rozwiązać problemu?
impackt Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 podbijam temat, jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?
slawek9106 Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Panowie a ja mam taki problem jak przejadę autem jakieś 30 km to przestaje grzać znaczy wiatrak chodzi ale nie daje nawiewu na kratki i leci chłodne powietrze ale bardzo delikatnie :/ co to może być ? nieraz mam tak ze jak wyłączę Klimę to wiatrak się dalej kreci :// Pomocy bo walcze z tym już drugi rok
terrorbps Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Witam, I ja mam problem z klimatronikiem w B6 , a mianowicie z nawiewów leci tylko gorące powietrze ,środkowe nawiewy nie działają wcale Jeszcze fotele grzeją tylko plecy ale nie wiem czy to przez problem z klimą, ustawiłem się z koleszką i pod koniec tygodnia jadę na komputer zobaczyć czy są jakieś blędy klimy
lukaszooo Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Silniczki do czyszczenia/wymiany a fotele maja przepalone maty i obie usterki sa standartowe dla tego modelu.
Zymek1989 Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Przychodzi mi na myśl tylko jedno. Jeśli w B7 działa bez problemu to wina panelu klimatronika.
lukaszooo Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Jak walniety jest klimatronik to nie da sie z nim polaczyc. Jak masz blisko to przyjedz i ci to ogarne.
terrorbps Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 panowie a czy jest taka mozliwosc ze mam zmieniony caly tunel i jest inny sterownik klimy wsadzony bo mam na dachu antene od navi i dla tego nie dziala ,moze ktos jest z opolskiego co sie z tym bawi
jolley Opublikowano 25 Stycznia 2018 Opublikowano 25 Stycznia 2018 (edytowane) Panowie, odgrzeję temat Doszliście może do konsensusu, czy jest to norma czy usterka? U mnie to samo zauważyłem ostatnio. Na LO dmucha zimnym i siła nawiewu rośnie. Na 16st (i klima i econ) z nawiewów wydostaje się praktycznie pożar Ps. niedługo po odpaleniu samochodu, słyszę (prawodopodobnie) te klapy, jak się ustawiają?, gdyż sobie klikają/wydają plastikowy dźwięk przeskakiwania - ciężko to opisać. Czy u Was również to tak wygląda? Niedawno mechanik podpinał się i nie było żadnych błędów. Edytowane 25 Stycznia 2018 przez jolley
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się