Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima albo grzeje na maxa, albo chłodzi na maxa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytając te wszystkie wypowiedzi, to jedna rzecz mnie zastanawia. Nie widziałem w żadnym poście choćby jednego screen'a z Vag'a reprezentującego przedstawione czujniki temp. i ich wartości aktualnie odczytane.

Ja próbuję u siebie w samochodzie wytłumaczyć dla siebie choćby, dlaczego temp. na FIS'ie jest kalkulowana i czy również jest u Was kalkulowana:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/311735-temp-na-fisie-kalkulowana/

Mając tą informację, można wówczas ocenić z jaką temp. klimatronik ma do czynienia i podaje zimne lub gorące powietrze.

Oczywiście należy zauważyć, że potencjometry w silniczkach nie są poprzecierane lub dźwignie i odpowiadające im "bieżnie ślizgowe" nie zacinają się - lekko pracują/poruszają się.


------------------------------------------------------------

Dzisiaj rano przed uruchomieniem silnika sprawdziłem kilka rzeczy. Zrobiłem screen'y. Przedstawiają one klapy jak poniżej. Może komuś się przydadzą te informacje. Może takie same nastawy macie i Wy.

image.jpgimage.jpgimage.jpg

Screen'y poniżej to uruchomiony silnik. Analizowałem załączanie przycisku Econ na klimatroniku.

Econ _OFF

04_Econ_OFF.jpg

Econ_ON

04_Econ_ON.jpg

Nie wiem co oznacza 44.4%, które miałem cały czas podczas uruchomionego silnika.

Na screen'ie poniżej występuje komórka, w której jest temperatura 21st.C

05_Dash_Panel_Climatronic_ma_19st_C.jpg

Jak widać z "labelki", jest to "Dash Panel Temp. (G65)".

Dodam, że klimatronik ustawiony miałem na 19st.C

Nie wiem co reprezentuje określenie "Dash Panel Temp. (G65)". Czy jest ono prawidłowo określone dla wartości przedstawianej w stopniach celcjusza, tzn. czy jest to G65. Czytałem że ten G65 związany jest z ciśnieniem w obiegu klimatyzacji, a tu mam temperaturę.

Interesuje mnie jeszcze jedno. Gdzie mogę znaleźć na VAG'u temperaturę wewnątrz pojazdu z uwagi na ustawioną temp. 19st.C na klimatyzatorze.


----------------------------------------------------------------

Wychodzi na to, że:

011,0,Dash Panel Temp
011,1,Click For Info,,Readout of dash panel temperature sensor -G56 in °C
011,2,Click For Info,,Speed of temperature sensor blower -V42 in rpm\nabove 2000 rpm - blower speed OK\nbelow 2000 rpm - blower -V42 not moving freely, replace
011,3,Click For Info,,Coolant temperature in °C received from data bus system
011,4,Click For Info,,Operation of output to increase idling speed\n= off - no increase in idling speed requested by operating and display unit -L255\n= on - increase in idling speed requested by operating and display unit -J255.

Więc w "labelce" w moim VAG'u jest błąd i powinien być G56 zamiast G65.

Czujnik G56 z poniższej rozpiski:

Bez_tytu_u.jpg
to czujnik temp. wewnętrznej i znajduje się (pewnie wiecie) za kratkami klimatronika.

Coś mi się wydaje, że ten czujnik temp. , pewnie termistor (zalutowany) jest winowajcą zaniżania lub zawyżania temperatury.


---------------

Tutaj znalazłem tez info na temat G56:

http://www.audi-tech-team.eu/czujnik-temperatury-tablica-przyzadow-g56-vt1540.htm

tylko że to A6 C6


--------------------------

I jeszcze jeden błąd w labelce, tuż obok temp. jest podana wartość obrotów wentylatorka, który zasysa powietrze z wnętrza samochodu:

011,2,Click For Info,,Speed of temperature sensor blower -V42 in rpm\nabove 2000 rpm - blower speed OK\nbelow 2000 rpm - blower -V42 not moving freely, replace

Gdy ten V42 ma powyżej 2000rpm/min (above 2000), to jest OK. Gdy ma poniżej (below) 2000rpm/min to do wymiany lub do przeczyszczenia (np. łożysko, zaciera się).

Opublikowano

Witam juz wiele razy walczyłem z tematem max grzania lub max chłodzenia, dziś dorwałem całą nagrzewnice z angola przełożyłem wszystkie silniczki i wkońcu nie mam zadnych błędów na klimatroniku niestety nic nie pomogło z max grzaniem ....... Zamówiłem jeszcze ori czujnik temp płynu który moze mieć z tym cos wspólnego wymienie i dam znać czy cos pomogło.

Opublikowano

Witam juz wiele razy walczyłem z tematem max grzania lub max chłodzenia, dziś dorwałem całą nagrzewnice z angola przełożyłem wszystkie silniczki i wkońcu nie mam zadnych błędów na klimatroniku niestety nic nie pomogło z max grzaniem ....... Zamówiłem jeszcze ori czujnik temp płynu który moze mieć z tym cos wspólnego wymienie i dam znać czy cos pomogło.

robiłeś nastawy podstawowe ??

Opublikowano

Problem nie lezy w silniczkach, brak błędów.

Opublikowano (edytowane)

a robiłeś nastawy po zmianie silniczków ?? Błędów nie będzie jak sprawne silniczki ale nie są one "ustawione"

Edytowane przez kt65c453
Opublikowano

nie jestem laikiem :)

Opublikowano

Panowie, mam taki sam problem, po wykasowaniu błędów VAGiem i przywróceniu nastawień podstawowych problem jest cały czas, mechanik polecił mi wymienić cały panel klimatyzacji, czy to może pomóc? Czy po wstawieniu nowego panelu, trzeba go w jakiś sposób konfigurować?

Opublikowano

Panel jesli był by wadliwy wyrzucał by błąd, w sterowniku jest czujnik który moze być wadliwy ale bardzo prosto można sprawdzić go vagiem.

W moim przypadku poszedłem krok dalej, od czasu do czasu fiksował mi czujnik temp wody, wymieniłem go na nowy ori i teraz w całym aucie mam tylko sporadyczny błąd webasta który nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem. Po wymianie i osunięciu wszystkich błędów jest progres do przodu mianowicie na odpalonym silniku przestawiając temp nawiewu w vagu wartości silniczków klap lewej i prawej temp przestawiają sie po troszku a nie tak jak wcześniej max lub minimum. Niestety mimo tego i tak jest albo max grzanie albo świeże powietrze. Silniczki są wszystkie świeże z b7 2007r i dalej lipa.

Tak nawiasem dorwałem całą nagrzewnice z angola, była lekko połamana ale wszystkie silniczki sprawne, za całość dałem 20zł więc forumowe 70zł za silnik trzeba wyśmiewać :decayed:

Opublikowano

Po wymianie nagrzewnicy wszystko działa teraz poprawnie?

Opublikowano

Nie zrozumiałeś, wymieniłem same silniczki.

Opublikowano

Panowie, znacie kogoś w Kielcach lub okolicach, kto podjął by się rozwiązania probemu?

Opublikowano

Dalej nikomu nie udało się rozwiązać problemu?

Opublikowano

podbijam temat, jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?

Opublikowano

Panowie a ja mam taki problem jak przejadę autem jakieś 30 km to przestaje grzać znaczy wiatrak chodzi ale nie daje nawiewu na kratki i leci chłodne powietrze ale bardzo delikatnie :/ co to może być ? nieraz mam tak ze jak wyłączę Klimę to wiatrak się dalej kreci :// Pomocy bo walcze z tym już drugi rok

Opublikowano

Witam,

I ja mam problem z klimatronikiem w B6 , a mianowicie z nawiewów leci tylko gorące powietrze ,środkowe nawiewy nie działają wcale

Jeszcze fotele grzeją tylko plecy ale nie wiem czy to przez problem z klimą, ustawiłem się z koleszką i pod koniec tygodnia jadę na komputer zobaczyć czy są jakieś blędy klimy

Opublikowano

Silniczki do czyszczenia/wymiany a fotele maja przepalone maty i obie usterki sa standartowe dla tego modelu.

Opublikowano

Przychodzi mi na myśl tylko jedno. Jeśli w B7 działa bez problemu to wina panelu klimatronika.

Opublikowano

Jak walniety jest klimatronik to nie da sie z nim polaczyc.

Jak masz blisko to przyjedz i ci to ogarne.

Opublikowano

panowie a czy jest taka mozliwosc ze mam zmieniony caly tunel i jest inny sterownik klimy wsadzony bo mam na dachu antene od navi i dla tego nie dziala ,moze ktos jest z opolskiego co sie z tym bawi

Opublikowano (edytowane)

Panowie, odgrzeję temat
Doszliście może do konsensusu, czy jest to norma czy usterka?
U mnie to samo zauważyłem ostatnio. Na LO dmucha zimnym i siła nawiewu rośnie. Na 16st (i klima i econ) z nawiewów wydostaje się praktycznie pożar :decayed:

Ps. niedługo po odpaleniu samochodu, słyszę (prawodopodobnie) te klapy, jak się ustawiają?, gdyż sobie klikają/wydają plastikowy dźwięk przeskakiwania - ciężko to opisać. Czy u Was również to tak wygląda?
Niedawno mechanik podpinał się i nie było żadnych błędów.

Edytowane przez jolley

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...