Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu , wachania obrotow - PROBLEM ROZWIAZANY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

rozciagniety lancuch odpowiedzialny za wachania obrotow. Kolego nie sugeruj sie tym ze w jednym przypadku wymiana oleju pomoglaa ze w innym trzeba pol bebechow wymienic. Wystarczy wszytkie watki o multi poczytac, znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania:)

U mnie na ten przyklad siadla pompa strumieniowa przez ktora szarpalo na rozgrzanym plus rosciagniety lancuch i przy okazji sprzeglo do jazdy w przod.

Powodzenia kolego zapodaj info jak bedziesz juz wiedzial co i jak oby to tylko sterownik!

Opublikowano

Bartek na pewno rozwiąże problem :wink:

Opublikowano

Najpierw zaczekaj na diagnoze, nastepnie sie dogadasz co do czesci... Mysle ze kazdy mechanik wsadza swoje czesci bo i na nie masz wlasnie gwarancje. Jesli przykladowo dogadasz sie ze ty dostarczasz czesci to wtedy moze byc lipa z gwarancja a wiesz ze roznie to bywa. Poza tym 100kg klamota sie zaciekawie nie sciaga :)

Opublikowano

Jutro bede naprawial sterownik w miejscowosci Ozorków bo akurat jade do łodzi , wyczytalem na forum same pozytywne opinie o człowieku który to naprawia.Na miejscu wyciagnie, naprawi oraz wlozy spowrotem sterownik.Moze akurat poszczesci mi sie i usterka ustapi, chociaz przygotowany jestem na to ze tak moze nie byc, wtedy reszte zostawie w rękach Bartka.

---------- Post dopisany 20-11-2012 at 21:08 ---------- Poprzedni post napisany 19-11-2012 at 18:26 ----------

A więc wróciłem dzisiaj z serwisu "Zmserwis" z Ozorkowa i musze przyznać, że ekipa podchodzi tam bardzo fachowo do naprawy sterowników, wraz z jego zdemontowaniem oraz zamontowaniem.Sam sterownik jest naprawiany w jak najbardziej należyty sposób tzn. nie robia go tak zebys mial wracać co pół roku i spowrotem naprawiac.Elementy laczace w sterowniku sa wymieniane wszystkie, a wiec nie musicie sie martwic, ze za pare miesiecy wrocicie ponownie go naprawiac.Na naprawe dają 2 lata gwarancji.Polecam jak najbardziej.

Niestety po naprawie auto nadal szarpie oraz podskakują obroty, ale nie ma juz bledu G196, a wiec sterownik naprawiony.

Teraz trzeba szukac usterki mechanicznej w skrzyni.

Opublikowano

Lepiej sie uzbroic w cierpliwosc, w pospiechu mozesz sobie tylko wiekszej lipy na robic. To nie jest manualna skrzynia w ktorej wymieniasz synchro! I pan Juzek na podworku pod domem Ci to zrobi.

Opublikowano

Będzie bolało po kieszeni. Do tego dojdzie pewnie modyfikacjia skrzynia na 7 lameli+ wymiana całego oleju.

Opublikowano

Nawet nie mysle o tym żeby oddać do jakichś panów Juzków itd. , ale w poznaniu i okolicach jest trochę fachowców oprócz pseudofachowcow których jest bardzo duzo.

Wiadomo ze zaboli po kieszeni jak natrafi sie na naciągacza, bo jeśli zrobi to normalny człowiek to też odczujesz koszt, ale nie bedzie ci sie on wydawal az tak nierealny.

Ogolnie spora część mechaników najzwyczajniej ściemnia i potem wychodzi tak naprawde że połowe sumy do zapłaty to nawet części nie kosztowały i potem krąży opinia "Nie kupujcie automatów bo naprawa jest kosmicznie droga".

Wiadomo, że nikt ci tego nie zrobi za darmo ale są "ludzie" i "ludzie".

Opublikowano

ja obstawiam sprzeglo ;)

Opublikowano

Ogolnie jak robiłem sterownik, to jak mi go wyciągali i zdjeli tą jedną pokrywe od skrzyni to tam bylo widac ze naprawde skrzynia dobrze wygląda, żadnych dziwnych nalotów, czyściutka, w oleju zadnych opiłków i widać że nigdy skrzynia była nie rozbierana. Czyli przejechala 150tys bez zadnych modyfikacji.Chociaz wiadomo ze trzeba rozebrac cala skrzynie zeby moc cos powiedziec.

I mam nadzieje ze to nie bedzie az tak powazne uszkodzenie, auto nie bylo katowane.

---------- Post dopisany 27-11-2012 at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany 23-11-2012 at 14:07 ----------

Zaczalem sie nawet zastanawiac czy oby to napewno jest wina skrzyni.

Ostatnio zauwazylem ze to szarpanie jest odczuwalne jakby to było buksowanie kół.

Tylko ze u mnie to szapranie wystepuje najbardziej przy około 30-40 km/h.

Czy ktos kto mial uszkodzoną skrzynie też tak to odczuwał ?

Opublikowano

U mnie szarpało przy 2000 tyś przy przyśpieszaniu... Winą były kwadratowe opony.

Opublikowano

U mnie to buksowanie wystepuje najpierw przy 20km/h, a nastepnie przy ok 50km/h ale w tym momencie nazwal bym juz to szarpnieciem, potem przy ok 70km/h ale w tym momencie te szarpniecie jest bardzo slabo odczuwalne, potem juz do 100km/h mam tylko problem z falowaniem obrotow przy probie utrzymania stalej predkosci, skoki obrotow sa o ok 200 obrotow, wszystkie problemy wystepuja w zakresie 1200-1500 obrotow, powyzej 100km/h skrzynia chodzi idealnie.Domyslam sie ze problem lezy w skrzyni, moze to byc powazne uszkodzenie skrzyni, ale nie musi, bo u roznych osob z takimi przypadlosciami problemy byly rozwiazywane na rozne sposoby. Multitronica nie chce zmieniac na manual bo kupilem po to automat zeby jezdzic automatem.Zdaje sobie sprawe ze manual jest o wiele mniej awaryjny, ale uwazam ze lepiej doprowadzic automat do prawidlowego stanu , dbac o niego i cieszyc sie z komfortu jazdy jaki daje multitronic.

Może mi ktoś jeszcze wytłumaczyć jak to jest z oznaczeniem wyposażenia, bo u mnie w ks.serwisowej jest takie oznaczenie "0G7" , wyczytalem w jakimś dekoderze wyposażenie, że to oznacza 5-stopniowy tip-tronic , a gdy dzwonilem do ASO i podałem VIN to powiedzieli, że na 100% jest to multitronic ?

Screen z ks.serwisowej:

wyposazeniei.jpg

Zrzut z VAS-a:

vasskrzynia.jpg

Opublikowano

Kolego czytałem ten temat i rozpoznalem ze u mnie jest multitronic juz wedlug VASa, ale dlaczego w ks.serwisowej widnieje wpis "0G7" ? Ktoś przełożył skrzynie z tip na multi ?

Opublikowano
Kolego czytałem ten temat i rozpoznalem ze u mnie jest multitronic juz wedlug VASa, ale dlaczego w ks.serwisowej widnieje wpis "0G7" ? Ktoś przełożył skrzynie z tip na multi ?

Ja mamm tak samo

Opublikowano

Hmm to może widocznie poprostu tak oznaczali, moze najważniejsze że pisze "GJA".

---------- Post dopisany 09-12-2012 at 01:17 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2012 at 11:36 ----------

Zastanawiam sie tylko dlaczego problem z szarpaniem wystepuje dopiero po rozgrzaniu.

Nie sadze zeby byl lancuch walniety bo mechanik mowil ze wtedy szarpanie wystepowalo by na zimnym jak i na cieplym.

Wydaje mi sie ze wogole olej nigdy w tym aucie nie byl wymieniany.

W ks.serwisowej mam wpis ze przy 32000 byl tylko dolewany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...