Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana odmy - jak?


sebaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czeka mnie wymiana odmy. Na forum jest trochę tematów o odmie, jedni doradzają wymontowanie alternatora, drudzy kolektora, a inni znowu 3 min gimnastykę ;) Jak się za to zabrać? A może da radę gdzieś od dołu? W garażu mam kanał, więc problemów nie ma. A może w ogóle nie ma sensu się męczyć i niech mechanik sie pobawi? Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja wyciągałem całą odmę z obu stron do czyszczenia. Po lewej stronie to bajka. Od strony kolektora troche zabawy jest.

Ja to zrobiłem bez wyciągania kolektora, za dużo srania się by było. Poprostu wsadziłem rękę pod kolektor a wszelakie śruby odkręcałem grzechotką na długiej przedłużce. Bez pomocy kumpla się nie obeszło więc weź kogoś do pomocy.

Z tyłu za silnikiem też jest pełno mocowań i śrubek, jak już myślałem że wszytko to znowu jakaś srubka się jeszcze nalazła.

Po wyciągnięciu odmy w części tylnej pare mocowań odciąłem flexem, bo napradę były bez sensu, więc teraz będzie o wiele łatwiej.

A mechanika olej szkoda pieniędzy.

A po co wymieniasz? Zapchana? Czy jakieś inne objawy? Wystarczy przeczyścić giętkim drutem i środkiem do czyszczenia hamulców i sprzęgła. Taki w szpreju:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp, tyle że ja mam ALTka ;) A wymieniać muszę, bo guma sparciała i się ułamała przy trójniku. W planach mam samemu wymieniać, ale dziś się zbytnio nei przyglądałem czy jest na to miejsce i tak z ciekawości zapytałem się na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem za opcja gimnastyki, mi sie ja udalo wyciagnac miedzy kolektorem ssacym a alternatorem. Rece poscierane ale po paru dniach zapomnialem :) Jak masz wiecej czasu do odkrec alternator , wtedy bedzie to dziecinnie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą wyżej. Sporo gimnastyki, poobdzierane ręce ale się da. Starą wyciągniesz w kawałkach, ale z nową trzeba pokombinować, wsunąć ją gruszką do przodu w stronę pod przepustnicę, wyciągnąć rurkę do góry do czwórnika i ustawić na miejsce, Pozostaje jeszcze zapiąć zawleczkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...