Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężki rozruch silnika na zimnym 2,0 tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam proszę o pomoc

Po kilku godzinnym postoju samochód ciężko odpala a jak odpali to straszne zadymi na biało

- wtryski wymienione

- czujnik tem. wody wymieniony i inne również wymienione

- wgrano aktualizację oprogramowania u LELKA (zero błędów)

Żaden mechanik nie ma pojęcia, co może być przyczyną ...

Ja z kolei w poprzednim aucie passat b5 AVF 130KM miałem podobny jak nie identyczny problem.

Po wymianie na inne używane pompo wtryski auto paliło jak twoje.Żadnych błędów.

Po wymianie uszczelniaczy pompo wtrysków problem z głowy.Auto paliło od strzała.

Uszkodzone uszczelniacze powodowały zapowietrzenie układu paliwowego.

Opublikowano
Ważne że działa, koszt kilka zeta + robocizna :)

Alternatywą była poprawka softu, zdecydowanie droższa opcja :(

Nie wiem kto Tobie tak powiedzial. W przypadku AHU, mozna zwiekszyc VAG-iem dawke startowa. problemy z rozruchem sa przewaznie spowodowane zuzyciem pompy wtryskowej.

Generalnie to sa zupelnie inne generacje silnikow. I przypadku silnikow PD takie pomysly nie wchodza w rachube.

Opublikowano

Piszesz o adaptacji , czy jakiejś głębszej korekcie dawki startowej ?

Autko poza ciężkim startem nie miało żadnych inych problemów.

Takie oszukanie temperatury powoduje zmiane naraz kilu parametrów rozruchowych, między innymi kąt wyprzedzenia wtrysku, włączenie świec żarowych itp.

Dla wielu osób opcja ładowania kasy w auto warte parę tysi mija się z celem, ważne żeby działało bezproblemowo :)

W wątku o B7 przytoczyłem to jako przykład, czasami analizując przyczyny niektórych usterek ciężko dojść do sedna problemu, albo widać opcje wymiany lub naprawy części za znaczną kasę, a nieszablonowe podejście do tematu przywraca funkcjionalność małym nakładem.

Jedni nazywają to druciarstwem , inni doceniają za prostotę :)

Opublikowano

w mojej opinii sprawny silnik uruchamia sie prawidlowo bez wynalazkow. :whistling:

uzasadnione sa sytuacje nieoplacalne, np zuzyty nadajacy sie do remontu silnik, brak dostepnosci czesci itp.

Jak najbardziej doceniam inwencje, jednak w przypadku opisanym w watku nalezy usunac problem a nie go omijac.

Opublikowano

Według mojej wiedzy soft fabryczny w moim golferze jest lipny (mapy startowe), nie uwzględnia normalnego, eksploatacyjnego zużycia silnika i osprzętu, dlatego prawie wszyscy użytkownicy tego modelu mają problem z uruchamianiem.

Zaraz po kupnie sześć latek temu, robiłem w nim korektę map startowych, bo nie chciał palić na ciepłym.

Kosztowało to z tego co pamiętam 600 PLN-ów, ale widać człowiek z Raszyna który programował nowe kości poprawionym programem, albo nie wiedział że po jakimś czasie zrobi się problem z paleniem na zimno, albo zostawił sobie furtkę żebym do niego przyjechał jeszcze raz :)

Tak jak napisałem wcześniej, poza uruchamianiem autko sprawowało się jak na swój wiek i przebieg bez zastrzeżeń, a z racji wieku i wartości nie widzę sensu inwestowania w niego kasy tylko dlatego, że tak jest poprawniej od strony technicznej.

Pozdrawiam :)

P.S. Koszt części łącznie z kabelkami zamyka się w kwocie 30 PLN-ów + robocizna, a poza chwilą gdy trzymamy paluch na przycisku, wszystko działa jakby go tam w ogóle nie było.....

A tutaj można zobaczyć jak to działa:

Opublikowano

Niestety nie mam kabelka żeby wykonać Logi ani programu może doradzicie jaki kabelek kupić żeby działał oraz można było zrobić pełną diagnostykę :)

Opublikowano
niestety nie mam kabelka żeby wykonać logi ani programu może doradzicie jaki kabelek kupić żeby działał oraz można było zrobić pełną diagnostykę :)
vcds
Opublikowano

troszkę drogie jak na moje umiejętności jest coś może z niższych cen ?

Opublikowano

VCP+K mocno staniał, rok temu zapłaciłem prawie dwa razy więcej :)

Poza tymi dwoma nic mi nie przychodzi do głowy.

Opublikowano

doladnie vcds. masz do wyboru albo zakup kabla, albo placenie za diagnostyke. zwroci sie raz dwa. ew. podjez na spoty w okolicy ktos zapewne kabelek ma.

Opublikowano

Witam, Panowie mam podobny problem z odpalaniem BLB przy niskich temperaturach. Silnik łapie, ale strasznie trzęsie, nierówno pracuje i wyrzuca niebieski dym. Zapala trochę lepiej niż ta z filmiku. Świece żarowe sprawdzone grzeją (ok 1cm od końca do czerwoności, nie za słabo?), odpinałem czujnik temp płynu oraz paliwa i nic nie pomaga. Kąt synchronizacji ustawiony na ok -0,5 stopnia. Po 20s pracy silnik odpala normalnie przez kilka godzin. Korekcje na wtryskach nie odbiegają zbytnio od normy, bipy również. Przebieg 240kkm. Proszę o jakieś sugestie. W najbliższym czasie zrobię logi.

Opublikowano

w jaki sposob sprawdzales ze sie rozgrzewaja do czerwonosci?

zrob logi 013 i 023.

Opublikowano

Zrzuciłem pokrywę wykręciłem i zobaczyłem:) ok, jutro zrobię logi.

Opublikowano

a czym je zasilales?

Opublikowano

czyli do swojej instalacji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...