trepek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Mechanik leń i skrzyni nie chce mu się zdejmować. Uszczelniacz jak uszczelniacz, każdy tak samo puszcza.
ciechu20 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 z silnikiem nic się nie stało,zalej go oliwąi będzie ok. nawet filtra nie musisz zmieniać,chyba,że zbliża Ci się przegląd:decayed:
maniek1983 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 w tym rzecz że oliwa już zmieniona i leci dalej nie jak wtedy ale leci. Byłem dziś u innego mechanika i powiedział że trzeba zacząć od najmniejszych kosztów czyli najpierw wymieni mi uszczelke misy plus zobaczy czy czasami tez nie leci w okolicach rozrządu bo ogólnie jest upaprany i jeśli bedzie git to koniec a jeśli nie to zaraz skrzynie demontuje i wymienia uszczelniacz powiedział że taki za 80zł powinien byc dobry ale to tylko jak uszczelka misy nie zaradzi Mówił też że ta uszczelke misy mogłem uszkodzic zachaczając misa lub tez moje 90 koni juz jest troche zmeczone wiadomo jak stare auto i cisnienie robi sie w misie i ją rozczelniło (fakt jak zdejme korek wlewu oleju troszke dmucha) dobra ale najgorsza sprawa to ze autodopiero mam mu zaprowadzic w środe ((
trepek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 A z bagnetu Ci dmucha? Bo w każdy tego typu TDI spod korka jak z odkurzacza. Słychać szum powietrza tylko, że raz powietrze wylatuje a raz jest wsysane (test z kartką możesz przeprowadzić).
maniek1983 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 nie z bagnetu nic nie dmucha
maicke82 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Nie wiem jak jest w a4 ale w vw luzuje sie czasem śruba drożna(na którą sie przykreca filtr).Ona jest kontrowana nakrętką - zdarza sie ze ,przy odkrecaniu filtra cały ten kruciec (śruba) sie luzuje i dzieją sie takie numery.Moze warto sprawdzic.
sebul Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 To powinno cie nauczyc aby sprawdzac czesciej stan oleju
maniek1983 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 olej sprawdzam co tydzień w KAŻDĄ sobote i za każdym razem gdy jadę dalej niż 50km więc myśle że chyba to wystarczy ale oczywiście teraz to już bende miał tak że napewno przez jakiś czas olej bende sprawdzał codziennie Co do filtra to tam jest sucho choc moze gdzies po bloku zacieka a nie widac tego napewno zaraz jeszcze raz to sprawdzę ---------- Post dopisany 09-12-2012 at 11:15 ---------- Poprzedni post napisany 07-12-2012 at 16:03 ---------- kolo filtra oleju sucho za to wymacałem palcami ze olej leci w okolicach rurki odmy co wchodzi w blok silnika zaraz sie za to zabieram żeby sprawdzić choć myśle ze to ie wyklucza głównego żródła ucieczki oleju ponieważ olej leci na łączeniu skrzyni i silnika tak jak by leciał z 2 stron wiec dlej obstawiam uszczelke misy lub uszczelniacz na wale. Osttnio zrobiłem 30 km i miałem olej na polowie miarki teraz juz mam minimum olej nawet leci jak auto stoi 24 godziny nie odpalany poprostu tragedia w srode oddaje do mechanika wiec chya spuszcze olej bo niedługo go mi zbraknie ---------- Post dopisany 13-12-2012 at 21:12 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 11:15 ---------- auto wróciło od mechanika uszczelka wymieniona misy oleju a ten z......y olej leci dalej k...a. olej dalej leci na łączeniu ilnika ze skrzynią wiec pewnie ten uszczelniacz walu padł i teraz najlepsze ten uszczelniacz taki sobie kosztuje 100zł a robocizna 300zł w góre nie wiem co mam robić dam wymienic a moze sie okaze ze dalej bedzie leciec bo wał wytarty ehheehhe tak sobie myśle ze moze sam sie za to wezme? robił ktos to sam? dam rade w garażowych warunkach? ma ktos w posiadaniu jakis opis? Motor ma przejechane 360 tys troche cisnienia tez juz sie w nim robi bende musiał dac go chyba sprawdzic w jakim on jest stanie bo jesli mam teraz pchac w niego 400 - 500 zł za uszczelniacz i jesli to nie pomoze a motor moze za 40 tys zacznie mi zow czarowac to wole chyba zapodac inny motor co wy na to?
sokal Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Jak masz kanał (oczywiście najlepiej pod dachem), jakieś mocne klucze nasadowe i odrobinę chęci to skrzynię raz dwa wypniesz i będziesz widział co i jak
maniek1983 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 o cos pozytywnego sokal masz moze jakies wskazówki na temat rozbiórki tej skrzyni wiesz nie chciałbym czegoś skopac ale raczej wezme sie za to bo koszta mnie pochłaniają co dopiero zawieszenie robiłem a tu już silnik
trepek Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Skrzynie generalnie nie tak trudno odkręcić. Odpinasz półosie, rozrusznik wyciągasz, odpinasz cięgno od drążka skrzyni biegów, później odkręcasz śruby mocujące skrzynię do silnika, delikatnie i z wyczuciem podważasz aby odciągnąć skrzynię od silnika i tyle. Jak nie będziesz za daleko cofał się ze skrzynią to nie będzie trzeba odkręcać przewodu od hydrauliki bo ten przewód jest w części elastyczny. Trzeba mieć coś na czym wesprzesz skrzynię bo sama skrzynia waży 35kg.
maniek1983 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 o własnie o to mi chodziło jeszcze tylko pare pytań czy sprzęgło , kolo zamachowe przykręca sie śrubmi dodając jakies pasty kleje czy cos takiego? ---------- Post dopisany at 19:14 ---------- Poprzedni post napisany at 18:03 ---------- panowie jeszcze jedno czy wie ktos jakie numery ma ten mój uszczelniacz????? czy moę kupic sm oring czy oring z obudową??? mój motor to 1.9 tdi 1z 90km 1995 rok
trepek Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Oring z obudową, ponad 100zł kosztuje. Na imbusy od docisku daj smar miedziany, na zamach to nie wiem co się daje ale fabrycznie coś było.
maniek1983 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 ok dzieki smar miedziany jutro kupie zapytam sie tez o klej na kolo zamachowe jak i o sm uszczelniacz jesli bedzie wszystko to chyba jutro rusze. Fajny opis znalazłem w dziale "WARSZTAT" http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-afn-zamiana-kola-dwumasowgo-kolo-jednomasowe-afn-1z-67213/
rafalskin73 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 maniek1983-sprawdź czy nie masz pękniętej odmy na samym dole,przy bloku silnika.Miałem to samo u siebie,dosyć sporo oleju kapało na połączeniu skrzynia -silnik.Wyjąłem skrzynię żeby zobaczyć ten uszczelniacz i było tam sucho.Wymieniłem uszczelkę pod misą,tylko składałem na sucho i dalej mi ciekło,to wymieniłem jeszcze raz,wszystko ładnie odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i złożyłem na jakiś mocny klej elastyczny+uszczelka i dalej mi ciekło po misce i skrzyni,aż w końcu wypatrzyłem tą odmę,była pęknięta i rozleciała się przy odkręcaniu.Teraz po wymianie miska jest suchutka[od spodu oczywiście:grin:]
maniek1983 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2012 kurcze przy odmie na dole przy tym kolanu tez jest mokro wiec oring wymienie na pewno hmmm ale u mnie raczej chyba bedzie ten uszczelniacz tez wiesz bo od strony filtra u góry przy łączeniu silnika i skrzyni jest taki otwór bodaj że w skrzyni przez która widac koło zamachowe gdy włoże tam palec jest cały w oleju/smarze natomiast gdy patrzę od dołu to olej skrapla sie na łączeniu silnika i skrzyni i zlatuje z obu stron dodatkowo rozrusznik do połowy jest cały w oleju a ty miałes też ufjdany olejem rozrusznik przy tej peknietej rurce od odmy??? ---------- Post dopisany 15-12-2012 at 13:28 ---------- Poprzedni post napisany 14-12-2012 at 22:52 ---------- niestety cała robotę muszę odłożyc na poniedziałek bo w tej mojej pipidówie nie mają na miejscu uszczelniacza tylko dopiero na poniedziałek bedzie aha lepsze jest to że byłem w 3 sklepach i w jedym mówią że uszczelniacz przychodzi do 1z bez obudowy w drugim powiedzieli że zobudową a w trzecim nie mają pojęcia jaki tam ma być następne 2 sklepy były już zamknięte wiec Panowie jaki mam kupić uszczelniaz wie może ktoś?? ---------- Post dopisany at 15:59 ---------- Poprzedni post napisany at 13:28 ---------- ja sie wykończę własnie wyczysiłem silnik odpaliłem i w droge rozgrzałem go i 5 km 2 tys obrotów czyli 90km/h potem z powrotem czyli w sumie 10 km i zauważyłem wycieki spod kolektora ssącego czy to możliwe????????????????????? skad tam olej???????? bynajmniej w takiej ilości że kapał ze śrób od kolektora wydechowego. Po odpaleniu auta gdy odkrece korek od oleju dmucha jak z suszarki czy to koniec silnika?? ---------- Post dopisany at 17:48 ---------- Poprzedni post napisany at 15:59 ---------- <br /><br /> <br /><br /> <br /><br /> <br /><br /> <br /><br /> ---------- Post dopisany at 18:25 ---------- Poprzedni post napisany at 17:48 ---------- najlepsze jest to że krople sie robia i kapią ze szpilek kolektora wydechowego
Kukis Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 uszczelniacz wału korbowego masz bez obudowy
maniek1983 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2012 dzieki tylko nie wiem za co sie teraz brac??? niewiem o co chodzi z tym olejem spod kolektorów ---------- Post dopisany 16-12-2012 at 12:19 ---------- Poprzedni post napisany 15-12-2012 at 20:19 ---------- ma ktoś jakiś pomysł?
Mauros88 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 kolego sprawdz weze od turba ile tam sie oleju znajduje skoro mowisz ze olej Ci kapie z kolektora ssacego. Co do korka to w kazdym starszym TDI bedzie sdmuchac powietrze.
Kukis Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 wg mnie olej zacieka przy kolektorach z winy uszczelki pokrywy zaworów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się