wjot1 Opublikowano 29 Listopada 2012 Opublikowano 29 Listopada 2012 Witam. Zbliża się koniec obecnej umowy OC w AXA. Była to moja 3 polisa odkąd jestem kierowcą (3 lata). Od początku samochód (Wtedy jeszcze Corsa) był zarejestrowany tylko na mnie no i oczywiście OC też. Ostatnie 6 mcy (czyli od kiedy mam AUDI) leciała jeszcze "stara" umowa z poprzedniego właściciela. Niestety AXA proponuje mi umowę z zawrotną składką 1600zł. Mam 21 lat, prawko od 3 lat. Niestety na początku tego roku w styczniu miałem małą stłuczkę parkingową. Z tego powodu ta składka jest taka duża. Gdyby nie to, to dostałbym koło 1000zł ( co jestem w stanie zapłacić). I tutaj rodzi się pytanie : jeśli chciałbym skorzystać ze zniżek mamy (nie mam pojęcia ile ich ma, ale prawko od przeszło 20 lat, ostatnie 5 (pewnie nawet o wiele więcej) bez żadnej szkody, to rozumiem, że najpierw musiałbym ją uczynić współwłaścicielem auta. Jakie muszę spełnić formalności? Muszę spisywać jakąś umowę między mną a mamą? Muszę udać się do wydz.kom. w celu dopisania do dow. rej. mojej mamy? Dopiero wtedy mogę wypełniać wniosek OC i wpisać mamę jako współwłaściciela? Jaka będzie różnica jeśli ja będę głównym wł. a mama współwłaścicielem i odwrotnie? Dzięki wielkie, Pozdrawiam
blazej25 Opublikowano 29 Listopada 2012 Opublikowano 29 Listopada 2012 Musisz zrobić umowę darowiznę na mamę 50% wartości pojazdu. Jeżeli wartość pojazdu nie przekracza bodajże 9400 to nie musisz iść do Urzędu Skarbowego się z tego rozliczać. Z tą umową idziesz do Wydziału komunikacji wypełnić wniosek o dopisanie współwłaściciela. Po tym zabiegu jak w dowód rejestracyjny wbiją ci mamę to możesz udać się do ubezpieczyciela czy też wypełniać online dokumenty. Z tego co się orientuję to nie ma różnicy kto jest właścicielem a kto współwłaścicielem. Jak będziesz chciał to ci podrzucę na maila wzór takiej umowy, którą sam wypełniałem pół roku temu.