trepek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Konta są w banku! Ustawia się KĄT, jak ośli KĄT Jak dla mnie to albo rozrusznik już nieco zjechany i nie ma siły korbowodem obracać albo aku prądowo nie wydala. Nie będę ukrywał, strasznie źle Ci pali, jak trochę bardziej przymrozi to go nie odpalisz. U mnie dzisiaj było -9*C o 5 rano, samochód na dworze stoi i odpalił od cyknięcia, zaraz na pierwszym cylindrze. Podaj wartości jaki masz kąt wtrysku oraz dawkę.
Vercetti Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 Filtr Paliwa wymienię w sobotę. KĄT wtrysku i dawkę paliwa sprawdzę w sobotę albo jutro bo pracuje popołudniami i nie mam kiedy. Rozrusznik dwa tygodnie temu był sprawdzany czyszczony. Ale skoro jak już odpalę raz zgaszę go i odpalę drogi raz, zapali na dotyk to dalej moze byc wina akumulatora?
hornet Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Dobrze koledzy piszą... rozrusznik na 99% skoro za drugim razem pali od strzała. Powiedz jeszcze czy jak jest gorący silnik to musisz kręcić dłużej czy od strzała pali ?
Vercetti Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 jak jest ciepły pali od strzała. Sprawdzę jeszcze dla pewności napięcie na świecach czy dochodzi. podłączam żaróweczkę i przekręcam kluczyk i tak bede znał odpowiedz? Wiec oddac rozrusznik do regeneracj? Akumulator nowy kupic?
Tobike Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Co to oznacza jak na ciepłym minimalnie dłużej trzeba kręcić?
trepek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Albo pompa się zapowietrza albo tłokordzielacz wyrobiony w niej i pod wpływem rozszerzalności termicznej traci zdolność tłoczenia paliwa pod odpowiednim ciśnieniem.
wesz82 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Słuchaj szwagier w BMW kula się ze zdechniętym rozrusznikiem i problem z odpaleniem ma za każdym razem... Aku i świece chodź ja bym obstawiał aku.
markus85 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Tak jak piszą chłopaki, weś podjedz do kogoś kumatego albo poczytaj forum bo ten majster coś niedokońca wie co robi, kąt wtysku, dawka, ew. sprawdź wtryski bo może sterujący leje, aku z innego auta i nie ładuj się w koszty na starcie bo może niepotrzebnie.
markus85 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Co to oznacza jak na ciepłym minimalnie dłużej trzeba kręcić? Soft do zmiany lub zmiana dawki też pomoże w pewnym stopniu.
hornet Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Co to oznacza jak na ciepłym minimalnie dłużej trzeba kręcić? Soft do zmiany lub zmiana dawki też pomoże w pewnym stopniu. Po co zmieniać mapy rozruchowe ??? Przecież one nigdzie nie wyparowują i nie zmieniają się... jeżeli występuje problem to trzeba szukać usterki a nie pudrować pryszcza...
trepek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Są prostowniki z funkcją rozruchu, zobacz czy znajomy nie posiada takiego. Funkcja rozruchu to zdolność prostownika do podania przez kilkanaście sekund prądu o bardzo dużym natężeniu, nawet ponad 100 A. Mam taki w domu samoróbkę, trafo waży 16kg:grin: A cały ok 20kg.
markus85 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 W AEL kolega miał problem, pompa spr.,kąty,aku dawki, okazało się że wtrysk sterujący padł, po zmianie pali od strzała, co do dłuższego kręcenia na ciepłym odsyłam do odpowiednich tematów a soft ma to że poprawia się wartości jak już pompa niewyrabia(tłoczek). Pozdrawiam.
ispee Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Akumulatory bezobsługowe po 3-4 odpaleniach w taki sposób jeżeli były kompletnie rozładowane nadają się tylko do śmietnika..
Vercetti Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 Dzięki panowie za rady. jutro zabieram sie do Testów. Na zlocie każdemu udzielającemu się w temacie Stawiam Browarka o efektach będę pisał Pozdrawiam
ryshard Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Piszę z doświadczenia. Sprawny TDI pali dość dobrze bez sprawnych świec żarowych do temperatury -5 st C. Niedawno sprawdzałem w moich dwóch, jeden AEL 2,5 TDI, temperatura -7, przekręcam kluczyk i od razu palę, bez czekania na świece, samochód pali, może nie idealne, bo ze 2 - 3 zapłony za słabe żeby silnik pracował ale pali, drugi AJM 1,9 PD tak samo.
Vercetti Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Dalej Problem aktualny. Auto lepiej odpala bo faktycznie rozrusznik był uszkodzony. Jedna tulejka sie wykrzywiła. Auto dalej musze krecic 3-5 Sekund.Gdy juz odpale Moge odrazu zgasić to odpali na dotyk. Zaobserwowałeme ze dziwna sytuacje z liczniczkiem od temperatury silnika. Gdy jade wskazóweczka sie podnosi do 90 Normalnie. ale jak sie zatrzymam np kilka minut nie wyłaczajac silnika Wskazówka opadnie całkowiecie nawet. potem znowu podczas jazdy sie podnosi ;/
hornet Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Dalej Problem aktualny. Auto lepiej odpala bo faktycznie rozrusznik był uszkodzony. Jedna tulejka sie wykrzywiła.Auto dalej musze krecic 3-5 Sekund.Gdy juz odpale Moge odrazu zgasić to odpali na dotyk. Zaobserwowałeme ze dziwna sytuacje z liczniczkiem od temperatury silnika. Gdy jade wskazóweczka sie podnosi do 90 Normalnie. ale jak sie zatrzymam np kilka minut nie wyłaczajac silnika Wskazówka opadnie całkowiecie nawet. potem znowu podczas jazdy sie podnosi ;/ Na postoju w mróz auto będzie stygło... normalka
lapawwa Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Dalej Problem aktualny. Auto lepiej odpala bo faktycznie rozrusznik był uszkodzony. Jedna tulejka sie wykrzywiła.Auto dalej musze krecic 3-5 Sekund.Gdy juz odpale Moge odrazu zgasić to odpali na dotyk. Zaobserwowałeme ze dziwna sytuacje z liczniczkiem od temperatury silnika. Gdy jade wskazóweczka sie podnosi do 90 Normalnie. ale jak sie zatrzymam np kilka minut nie wyłaczajac silnika Wskazówka opadnie całkowiecie nawet. potem znowu podczas jazdy sie podnosi ;/ Miałem kiedyś kolego podobnie jak ty. Wymieniłem filtr paliwa, tankuje diesla (+leje do niego skydd), zmieniłem dawkę startową paliwa oraz mam nowy akumulator (stary padał) i wszystko działa jak należy. Sprawdź pierwsze trzy oraz kąt wtrysku wg tego Turbo-diesel.pl - Problemy z odpalaniem TDI, ustawienie kąta wtrysku, korekcja dawki paliwa , i daj znać. Taka sytuacja mi się zdarzała przy -15 i samochód stał kilka dni.
Musashi Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Dalej Problem aktualny. Auto lepiej odpala bo faktycznie rozrusznik był uszkodzony. Jedna tulejka sie wykrzywiła.Auto dalej musze krecic 3-5 Sekund.Gdy juz odpale Moge odrazu zgasić to odpali na dotyk. Zaobserwowałeme ze dziwna sytuacje z liczniczkiem od temperatury silnika. Gdy jade wskazóweczka sie podnosi do 90 Normalnie. ale jak sie zatrzymam np kilka minut nie wyłaczajac silnika Wskazówka opadnie całkowiecie nawet. potem znowu podczas jazdy sie podnosi ;/ termostat sie klania - do wymiany. jednak nie on jest przyczyna trudnego uruchamiania silnika. jezeli aku daje niskie napiecie, podepnij sie do innego auta ze sprawnym aku i sprobuj. ew przeloz aku. jezeli sie poprawi aku, jezeli nie, kolejny etap sprawdzenie wtryskow. ---------- Post dopisany at 11:17 ---------- Poprzedni post napisany at 11:14 ---------- sprawdzales czy jest napiecie na swiecach po przekreceniu kluczyka - zimny silnik? napiecie na aku nie powinno spadac w chwikli rozruchu ponizej 10,5 V.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się