Szymek98 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Witam w mojej Audi A4 B6 z silnikiem AVF pojawił się jakieś 2 tygodnie temu problem z błędem 19586 i kontrolką na desce. Pomyślałem że przyczyna tkwi w brudnym EGR więc go wyczyściłem, ale to pomogło na ok 50 kilometrów i od nowa ten samo błąd. Zerknijcie proszę na te zdjęcia i oceńcie co z nich wnioskujecie A to logi: To przed skasowaniem błędu: Log (0 - 003) A to po skasowaniu: Log (0 - 003) ---------- Post dopisany 07-12-2012 at 13:16 ---------- Poprzedni post napisany 06-12-2012 at 15:53 ---------- Czy może mi ktoś pomóc z tymi logami? Samochód jeździ ładnie ale ta kontrolka mnie dobija. Sprawdziłem zawory n18 i n75 i tylko n18 mi się nie podoba bo przy podłączeniu napięcia na niego działa tylko raz i później już nie. Dopiero jak zasysam ustami powietrze przez jedną z rurek to zadziała znowu raz a ten drugi po podłączeniu prądu działa cały czas tzn jak automat. Niepokoją mnie wartości Mass Air/Rev. ciągle wysokie a wiem że powinny być cyklicznie również ok 260 ---------- Post dopisany 08-12-2012 at 00:07 ---------- Poprzedni post napisany 07-12-2012 at 13:16 ---------- Czy nie ma nikogo kto mógłby pomóc?
spanky Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 egr nie dziala , jest caly czas zamkniety
Szymek98 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2012 egr nie dziala , jest caly czas zamkniety Czyli co może być przyczyną? Na jakiej podstawie stwierdziłeś że EGR cały czas zamknięty Mass Air/Rev czy coś innego? jak moge to naprawić
Sztomel Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Na podstawie wskazań masy zasysanego powietrza w 3 kolumnie grupy 003 od lewej : przy wysterowaniu elektrozaworu N18 na 84,5% wartośc w trzeciej kolumnie powinna oscylować w okolicy takiej wartości jak w kolumnie drugiej czyli w granicach 250 mg/skok. Sprawdzić to możesz w taki sposób : na odpalonym silniku wciskasz na sekundę pedał gazu i odpuszczasz a następnie odpinasz wężyk podciśnienia z siłownika (srebrnego grzybka) zaworu EGR i sprawdzasz palcem przykładając go do końcówki wężyka czy czuć zasysanie palca (podciśnienie) a wszystko to musisz zrobić w ciągu 2 minut od wciśnięcia pedału gazu. Jeśli czujesz podciśnienie zasysające palec do końca wężyka to następnie gasisz silnik. Odpinasz szybkozłączkę węża wpiętego do obudowy zaworu EGR i odciągasz ją na bok a następnie zakładasz ponownie wężyk na siłownik, odpalasz silnik i albo świecąc latarką albo wykonując fotkę telefonem patrzysz czy trzonek zaworu EGR się podniósł czy nie. Jesli się podniósł a mimo to masa zasysanego powietrza przekracza 400 mg/skok to ktoś musiał wstawić zaślepkę na dolocie spalin do obudowy zaworu EGR a jeśli się grzybek nie podniósł to pewnie walnięta jest membrana siłownika EGR. Jeśli zaś nie czujesz zasysania palca przykładając go do końca zdjętego wężyka to masz gdzieś nieszczelność w układzie podciśnienia - zapewne na wężyku pomiędzy elektrozaworem N18 a siłownikiem zaworu EGR.
Szymek98 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2012 Czuję zasysanie palca, trzonek nie podnosi się. Czy próbować wyczyścić jeszcze raz porządniej czy od razu wymienić na nowy?
machina Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Załóż jakiś wężyk na gruszkę a drugi koniec do ust i i sprawdź czy gruszka szczelna i wszystko się wyjaśni. Sztomel opisał wszystko w temacie:wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się