maniekaudia4 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Tak. W każdej mojej audi tak robiłem i było ok. spróbuje dziś jeszcze raz W czwartek po odpowietrzeniu układu ogrzewanie w środku bardzo mocno grzało aż sie dziwiłem a dziś znów zimno jak temp dochodziła do 60C to zaczynało sie gorąco robic a jak temp doszła do 90 C to wiał sam chłód. Na szybko sprawdziłem węże od nagrzewnicy i doprowadzajacy był goracy a powrotny też gorący ale już nie tak . Latałem po mechanikach i każdy inaczej prawił. Jeden mówi że jak węże od nagrzewnicy gorące to ona jest sprawna a problem leży w klapie ciepło/zimno drugi znów na odwrót itd teraz to już sam nie wiem. dostane sie do klapy ciepło/zimno przez wyciagania całej deski??? Panowie a od czego jest ta klapa pod filtrem przeciwpyłkowym??/ klapa pod filtrem jest od obiegu wewnętrznego
rafal9119 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Panowie w jaki sposób i najłatwiejszy odpowietrzyć układ ? Dodam iż po przejechaniu kilku km temp hi i wieje ciepłym powietrzem i węże są ciepłe , który to wąż jest do odpowietrzania ? Lewy czy prawy ? Czy zagrzanie silnika i korka zbiorniczka wyrównawczego jest dobrym rozwiązaniem zeby bąbelki wyleciały ? poczytaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/41253-problemy-z-ogrzewaniem-odpowietrzenie-ukladu-chlodzenia/
marko01 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Witam Przyłącze się do tematu, bo też mam problem z ogrzewaniem. Przeczytałem cały wątek i wiele innych i dochodzę do wniosku - ile samochodów tyle problemów i rozwiązań. Mój problem wygląda następująco: w moim audi ogrzewanie nigdy nie było rewelacyjne, przez pierwsze kilometry grzało słabo ale potem nawet po ustawieni na 20 st. było za gorąco. Do czasu, kiedy przyszły mrozy - przestał grzać całkiem, nawet na HI dmuchało zimnym, ba nawet im wentylator wiał mocniej tym było zimniej. Po ustawieniu wentylatora na dwie kreski szło jakoś jechać ( w ciepłej kurtce czapce i rękawiczkach). Teraz gdy temp. na dworze nieco wzrosła zaczął leciutko grzać. Sprawdziłem oba przewody na nagrzewnicy - są gorące. Próbowałem odpowietrzyć układ- nie wiele pomogło. Zastanawia mnie taka rzecz - górny przewód od chłodnicy powinien być gorący od razu po osiągnięciu temp. 90 st.czy nieco później.
rafal9119 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 górny powinien być gorący a dolny waż wychodzący z chlodnicy do pompy wody ma być ciepły po przekroczeniu 90C.
marko01 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Czyli niby wszystko w porządku a nie działa. Wczoraj zdemontowałem schowek i sprawdziłem cięgna wygląda, że chodzą jak należy.
mks1948 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Podłączę się do pytania ponieważ mój samochód ma niby temperature 90 st ale nie do końca strzałka zatrzymuje sie przed 90 st i na wyśietlaczu mam max 87 - 88 st co może być przyczynną ?
rafal9119 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Podłączę się do pytania ponieważ mój samochód ma niby temperature 90 st ale nie do końca strzałka zatrzymuje sie przed 90 st i na wyśietlaczu mam max 87 - 88 st co może być przyczynną ? dobra temp jak na diesla
mks1948 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Mam jeszcze jedno pytanie. W zbiorniku jest jeszcze jeden mniejszy że tak powiem ten przelewowy, i teraz czy ten zbiorniczek przelewowy , gdy naleje za dużo płynu nadmiar ścieknie w dół do komory silnika poprzez ten otwór czy jest on przymocowany do uszczelki dzięki której ten płyn się zbiera w tym zbiorniczku przelewowym ?
Adam Oszczyk Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam Panowie mam ten sam problem brak ogrzewania po dodaniu gazu natomiast zaczyna leciec cieplejsze Klimatronik pokazał mi takie bledy 6.1 7.1 13.5 15.7 50.3 Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Emejcz Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 (edytowane) Niestety i mnie dopadł jakiś problem z grzaniem. Nie grzeje mi prawie wcale na HI... -Oba króćce od nagrzewnicy są jednakowo gorące -Temperatury powyżej 90 stopni -na kanale klimatronika 1 kod 0.0 czyli błędów nie ma -Pompa wody SKF którą założyłem w tym roku przy okazji wymiany rozrządu Ogólnie już w poprzednią zimę jak kupiłem to auto to według mnie grzało stosunkowo nienajmocniej. W związku z tym na wiosnę przepłukałem nagrzewnicę wężem z wodą i był dobry przepływ. Gdyby jeden z króćców nagrzewnicy był chłodny to bez wahania postawiłbym na nagrzewnicę, ale w tym przypadku nie wiem... Wydaje mi się, że albo klapki, albo coś jest nie halo z pobieraniem ciepła z nagrzewnicy... Czy ktoś ma jakiś pomysł? Wie ktoś jak się dostać do tych klapek? Czy jest możliwe dotknięcie nagrzewnicy bez jej wyjmowania? Ktoś to robił? Sprawdzałem dziś rano i mam wrażenie, że jest coraz gorzej. Dziś to w ogóle ciepłe nie leciało, nawet jak gazowałem do 4 tys. a jeszcze niedawno czułem, że było trochę ciepła :< Na kanale 08 nie ma żadnych błędów. Edytowane 28 Września 2016 przez Emejcz
maciucha512 Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) Niestety i mnie dopadł jakiś problem z grzaniem. Nie grzeje mi prawie wcale na HI... -Oba króćce od nagrzewnicy są jednakowo gorące -Temperatury powyżej 90 stopni -na kanale klimatronika 1 kod 0.0 czyli błędów nie ma -Pompa wody SKF którą założyłem w tym roku przy okazji wymiany rozrządu Ogólnie już w poprzednią zimę jak kupiłem to auto to według mnie grzało stosunkowo nienajmocniej. W związku z tym na wiosnę przepłukałem nagrzewnicę wężem z wodą i był dobry przepływ. Gdyby jeden z króćców nagrzewnicy był chłodny to bez wahania postawiłbym na nagrzewnicę, ale w tym przypadku nie wiem... Wydaje mi się, że albo klapki, albo coś jest nie halo z pobieraniem ciepła z nagrzewnicy... Czy ktoś ma jakiś pomysł? Wie ktoś jak się dostać do tych klapek? Czy jest możliwe dotknięcie nagrzewnicy bez jej wyjmowania? Ktoś to robił? Sprawdzałem dziś rano i mam wrażenie, że jest coraz gorzej. Dziś to w ogóle ciepłe nie leciało, nawet jak gazowałem do 4 tys. a jeszcze niedawno czułem, że było trochę ciepła :< Na kanale 08 nie ma żadnych błędów. Zrób tak: Zdejmij schowek pasażera, poklikaj zmianę temp z LO na HI, głowa pod schowek i powinieneś widzieć jak rusza się ramię klapy czerwone. Bez rozbierania nie dotkniesz nagrzewnicy. Z własnego doświadczenia polecam rozebranie wozu i wymianę nagrzewnicy - koszt ~150 złotyszy, dzień zabawy, wszystko zobaczysz przy okazji jak działa i czy działa i zrobione. Co do przepływu wody przez nagrzewnicę: pompką czy czymś zawsze przedmuchasz nagrzewnicę, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że może wystąpić sytuacja gdzie przepływ jest, a w wozie zimno bo np. przepływ jest tylko przez jeden kanalik a nie całą nagrzewnicę. Edytowane 28 Września 2016 przez maciucha512
Emejcz Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) No właśnie wymieniałem w poprzedniej B5 i wiem jaka to c**jowa robota. Nagrzewnice kupiłem za 60zł ale robilem prawie cały weekend wtedy, a tam nie było klimy, a tu jeszcze trzeba pojechać bulić za czynnik ;f Kurcze, ale że mi się tak nagle zapchało... w układzie nie miałem jakiegoś syfu, płyn wymieniałem i chłodnicę też mam nową... Może spróbuję w weekend z octem podziałać, ale sprawdzę klapkę. Edytowane 28 Września 2016 przez Emejcz
maciucha512 Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 Kurcze, ale że mi się tak nagle zapchało... w układzie nie miałem jakiegoś syfu, płyn wymieniałem i chłodnicę też mam nową... ale kto co wcześniej tam lał to nie wiadomo. Możesz ocet, możesz kwasek cytrynowy. Mnie wymiana zajęła jeden dzień, ale od rana do późnej nocy
Emejcz Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 Ile płaciłeś za obsługę czynnika klimy?
maciucha512 Opublikowano 29 Września 2016 Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) Ile płaciłeś za obsługę czynnika klimy? Robiłem to zimą (grudzień jakoś) to się dogadałem, że na wiosnę przyjadę nabić to za free ściągnął rano a na następny dzień nabił. Ale tak myślę, że w cenie normalnego serwisu załatwisz. Edytowane 29 Września 2016 przez maciucha512
Emejcz Opublikowano 8 Października 2016 Opublikowano 8 Października 2016 Właśnie jestem po dwudniowym czyszczeniu gorącym octem, plus kompresorem i wodą z węża. Efekt - piekło jak na nowej nagrzewnicy. Pytanie jak długo to wytrzyma... W razie czego mam kupioną nową nagrzewnicę. Jak wytrzyma zimę to pewnie zmienię na wiosnę.
muunv Opublikowano 9 Października 2016 Opublikowano 9 Października 2016 Właśnie jestem po dwudniowym czyszczeniu gorącym octem, plus kompresorem i wodą z węża. Efekt - piekło jak na nowej nagrzewnicy. Pytanie jak długo to wytrzyma... W razie czego mam kupioną nową nagrzewnicę. Jak wytrzyma zimę to pewnie zmienię na wiosnę. Po takim czyszczeniu napewno Ci wytrzyma do wiosny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się