Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperaturą - po wymianie termostatu dalej to samo.


Lukasz_mk2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam mały problem, a mianowicie wskaźnik temp nie osiąga nigdy 90*C. Nie wiem czy to wina termostatu czy czujników. Czy może ktoś rzucić okiem na poniższe screen'y i powiedzieć wtf??

Silnik - MB 007:

dobrengine007.jpg

<br /><br />

licznik MB 003:

instruments003.jpg

<br /><br />

pomiary robiłem na "rozgrzanym" silniku.

Wstępnie umówiłem się na jutro na wymianę termostatu ale nie wiem czy to przypadkiem nie jest też problem czujnika G2/62.

---------- Post dopisany 11-12-2012 at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 17:51 ----------

a więc jestem już po wymianie termostatu i dalej jest lipa :( - termostat kupiłem oryginalny w ASO. Czy może ktoś podać jakąś instrukcję sprawdzenia czujnika omomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima Pane, zima

zasłoń cała chłodnice jakąs tekturą i po krzyku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to możliwe że audi potrzebuje do utrzymania stałej temperatury tektury przed chłodnicą, a moje poprzednie auto golf 3, który miał 18 lat nie miał z tym problemów??? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Ci przeszkadza tektura ?

ja co zimę wrzucam, auto migiem sie nagrzewa

i tym samym mniej pali

jeżeli tektura nic nie zmieni musisz wymienic jeszcze czujnik wody

sprawdz czy dolny wąz jest gorący, jezeli tak a temperatura

na blacie jest poniżej 80 stopni znakiem tego masz uwalony czujnik wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi ma bardzo wydajny układ chłodzenia i dlatego tak sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi ma bardzo wydajny układ chłodzenia i dlatego tak sie dzieje

A dodatkowo Audi w TDI ma bardzo sprawny silnik wydziela mało ciepła .

Tylko jak zasłonisz chłodnice a masz nie sprawne czujniki to można zagotować silnik.

Ja też mam zasłonięta całą i trzeba uważać zwłaszcza w trasie albo przy ostrzejszej jeździe bo temperatura powyżej 94C. na klimatroniku kanał 51.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko jak na klimatroniku sprawdzić temperaturę silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko jak na klimatroniku sprawdzić temperaturę silnika???

dołączam się do powyższego pytania, jak to wykonać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem czujnik temperatury...już widziałem taki przypadek. Ale próby zrób jeszcze raz z klimatyzacją na OFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wskaźnik temperatury na blacie idzie w górę i zatrzymuje się przed 90C czy np dochodzi do 90C potem opada, znowu wskakuje na 90C, znowu opada i tak cały czas świruje? Jeśli to drugie to prawdopodobnie będzie to czujnik temp.cieczy. Jeśli masz możliwość to podepnij vaga i na zimnym silniku sprawdź błędy, jeśli masz walnięty czujnik to wyrzuci ci jego błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniając termostat dobrze jest też odrazu wymienić czujnik temp. Jeżeli nie jest padniety to za niedługo padnie ;) najlepiej to sprawdzić vagiem po nocy i porównać temp na czujniku w silniku i na zegarkach.

Sent from my Atari 2600 using ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz opisane jak to zrobić za pomocą vaga, punkt "Podstawowe procedury diagnostyczne - termostat oraz G2/G62":

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie termostat jest ok , ale wczoraj czekałem w aucie i po ok 15 min. przy - 8 temperatura spadała , normalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie termostat jest ok , ale wczoraj czekałem w aucie i po ok 15 min. przy - 8 temperatura spadała , normalne??

A jaki kod silnika masz???

Sent from my Atari 2600 using ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja ma ten sam objaw co kolega mlodziak22. Tzn. spada temperatura cieczy na postoju (nie sądzę, iż tak być powinno). Dodatkowo auto nie osiąga 90C przy ujemnej temperaturze na zewnątrz. Dodam, iż wymieniłam czujnik G62 oraz termostat (zarówno czujnik jak i termostat oryginalne z ASO). Jakieś sugestie w czym może tkwić problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja ma ten sam objaw co kolega mlodziak22. Tzn. spada temperatura cieczy na postoju (nie sądzę, iż tak być powinno). Dodatkowo auto nie osiąga 90C przy ujemnej temperaturze na zewnątrz. Dodam, iż wymieniłam czujnik G62 oraz termostat (zarówno czujnik jak i termostat oryginalne z ASO). Jakieś sugestie w czym może tkwić problem ??

Jeśli w czasie jazdy nie osiąga 90 przy ostrej jeździe ,to sprawdź jeszcze wiskozę .

Jak masz załączone ogrzewanie nawiew-ciepły , nawet jak zasłonisz chłodnicę całkiem , to na postoju jak na dworze masz przymrozek to ci będzie spadać temperatura.

I nic z tym nie zrobisz ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...