Adrian2.4 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Witam, niestety poprzedni właściciel zrobił instalację dosyć budżetowo. Reduktor - Zavoli S, wtryski - Valtek, Stag 300, Zbiornik - Irene 53L, zawór - Tomasetto. Samochód na gazie się trzęsie, najbardziej to czuć na światłach i na autostradzie i kiedykolwiek kiedy trzeba depnąć do podłogi. Przy otwartej masce słychać grzechotnika cyk-cyk-cyk-cyk... Odkąd zrobiło się chłodniej nasilił się problem przełączania na benzynę, w lecie zdarzało się to tylko przy bardzo mocnym dociśnięciu na 1'ce, teraz nawet problem jest podjechać pod lekką górkę. Do zbiornika 53L wchodzi zaledwie 31-34L na każdej stacji - Shell, Lukoil, Orlen, BP, Eni, Agip... Instalacja nie była na przeglądzie od ponad roku, moja wina, jak kupiłem to wychodziłem z założenia, że przegląd lpg zrobiony był wtedy, kiedy przegląd reszty, czyli filtry i inne rzeczy są już stare. Zresztą popatrzcie sami: Czy opłaca się czyścić reduktor, ustawiać wtryski i ogólnie serwisować to co jest, czy lepiej trochę zainwestować i zmienić wtryski na np. Hana albo Barakuda, a reduktor na np. KME Gold? Jeśli lepiej zmienić reduktor, to KME Gold będzie ok, czy są może jakieś korzystniejsze alternatywy? Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za pomoc.
Mariot Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 2.4 to nie jest az taki demon mocy zeby musiał być gold a wtryski mozna zregenerowac ewentualnie zmienic na hany. co do przełączania na benzyne zacznij od filtrów.
grzemo Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Może zacznij od wymiany filtrów, jeśli zavolak ma sporo nalatane to możliwe że sprężynki zarosły syfem i przepustowość jego zmalała. Myślę że nie warto go regenerować tylko jeśli już to wymienić na ac r01. Pewnie walteki też już rozkalibrowane i do wymiany.
szwarcu1 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 1. Wymiana filtrów 2. Podłaczenie do kompa i sprawdzenie parametrów pracy na Pb i LPG 3. Próba ewentualnej kalibracji systemu na tym co jest Jeżeli to nie pomoże, to zaczął bym od wymiany wtrysków --> najlepiej na coś lepszego. Przy okazji sprawdzić jak zrobione są nawierty w głowicy (prawdopodobnie jak wiertarka podeszła :-) Po wymianie ponowna kalibracja systemu. Jak nadal nie OK - to szukamy dalej - być może redek do czyszczenia / wymiany.
Adrian2.4 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Instalacja całkiem się ze*rała. Pękł jakiś wężyk, reduktor się zasyfił itd. Wymieniłem wtryski na Lovato, reduktor na taki jaki był, nowe węże i wiele innych rzeczy zrobiłem przy autku. Tutaj chciałbym polecić Pana Edzia z Bielska (Edicars) - chłop się napracował, ale wszystko działa. Naprawił także błąd poduchy w kilka minut, męczyło się z tym kilku "speców" i nikt nie potrafił naprawić, a wystarczyło sprawdzić styki. Autko teraz śmiga bardzo dobrze, na tyle dobrze, że dostałem 6 punktów...
paput Opublikowano 5 Stycznia 2013 Opublikowano 5 Stycznia 2013 jaki węzyk Ci padł? ja mam Zavoli S reduktor i jego ciśnienie jest aż za duże jak na 2.4 motor
Adrian2.4 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2013 Nie mam pojęcia jaki, od jazdy po wybojach coś poszło. Najważniejsze, że jest już ok, autko troszkę trzącha, ale na benzynie też, tylko mniej, pogodziłem się z tym.
Seikokilla Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Nie mam pojęcia jaki, od jazdy po wybojach coś poszło.Najważniejsze, że jest już ok, autko troszkę trzącha, ale na benzynie też, tylko mniej, pogodziłem się z tym. nie no daj spokuj, jak pogodzilem sie z tym cos nie hula to mecz temat bo pozniej cos ci konkretnie pierdnie i bedzie . w poprzednim aucie ( nie audi ) 2 lata latalem po warsztatach zeby zdiagnozowac pewna wibracje, ktora wystepowala tylko w pewnych okolicznosciach i meczylem temat az wymeczylem. powodzonka w walce z trzachaniem
Adrian2.4 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 W warsztacie usłyszałem, że może być to coś z zapłonem na którymś cylindrze, za ~20-30kkm zrobię rozrząd, to od razu wymienię zapłon (kable), uszczelki silnika i wtedy może dojdę. W sumie wszystko działa elegancko, pali mi malutko, ale to już stara fura jest. Gdybym chciał doprowadzić do absolutnej perfekcji, to taniej by wyszło kupić nówkę z salonu.
Seikokilla Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 W warsztacie usłyszałem, że może być to coś z zapłonem na którymś cylindrze, za ~20-30kkm zrobię rozrząd, to od razu wymienię zapłon (kable), uszczelki silnika i wtedy może dojdę.W sumie wszystko działa elegancko, pali mi malutko, ale to już stara fura jest. Gdybym chciał doprowadzić do absolutnej perfekcji, to taniej by wyszło kupić nówkę z salonu. no funkiel nowka to to nie jest a z zaplonem fakt moze cosik byc. a ile ci pali ze tak malutko?
Adrian2.4 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2013 W Bielsku zalałem gazu do pełna, czyli ~33-35L było, na tym doleciałem do Wiednia (ze względu na warunki z niską prędkością 100-120km/h), ale jednak.
d4widoV Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 ja w swojej A4 zrobilem blad, bo kupilem ja juz z instniejaca instalacja, ale mialem do wyboru - pojechac po moja 200km i wracac gazem, albo jechac po druga 400 km i wracac na benzynie - w sumie prosta odpowiedz. Ale jak sie okazalo mialem wtryski tandetne, reduktor, sterownik firmy ktora nie ma oddzialow w pl. I na dodatek instalacja byla taka ze nie przelaczalo automatycznie na benzyne kiedy konczyl sie gaz. Masakra. Wiec wszystko wymienilem w przeciagu 4 miesiecy i smiga az milo. Nastepnym razem tylko benzyniaka kupuje i jade do znajomego gazownika :-)
Adrian2.4 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 To mieliśmy tak samo d4widoV, z tym, że u mnie było to zrobione w miarę ok (stag 300, Zeta S, Valteki, duża butla) i zamiast dać 2500 za nową instalację, dałem prawie 3 razy mniej. No cóż, nie ma takiej tragedii, człowiek uczy się na błędach. Przynajmniej autko z zaufanego źródła, w dobrym stanie i w miarę tanio kupiłem, a obecna audica ma u mnie dożywocie, chyba że kiedyś zmienię na nówkę z salonu.
edekxp Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Ja również kupiłem auto z instalacją LPG. Założenie instalacji kosztuje około 2400zł z tego części 1200-1400 reszta to marża oraz cena montażu U mnie wymieniłem również reduktor, wtryski oraz sterownik kompletny z instalacją. Kosztowało to około 900zł Stary sterownik sprzedany za 350zł Więc mam jakby nową instalację i założyłem to co chciałem Za montaż nie płaciłem bo zrobiłem sam:decayed:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się