Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przepływomierz powietrza - błąd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam,

Zmagam się od już dłuższego czasu z falującymi obrotami na biegu jałowym, oraz przy hamowaniu, gdy wskazówka dochodzi do 1k obr. to b. często opada o wiele niżej. Zdarzałol mi się nawet, że silnik zgasł.

Ogólnie sprawa wygląda tak, że raz jest wszystko dobrze, a innym razem za każdym razem falują obroty.

Jestem po wymianie :

-świec

-przewodów wys. napięcia

-przepływomierza (najpierw oryginał - używka, później nówka - zamiennik) - dalej to samo. Biorę pod uwagę jeszcze złośliwość rzeczy martwych, czyli, że oba wymienione przeze mnie przepływomierze też są uwalone, dlatego na dniach zrobie logi dynamiczne, żeby mieć 100% pewności.

- filtr powietrza,paliwa

VAG po raz kolejny pokazuje mi błąd przepływki - niestety nie zapisałem konkretnego komunikatu - ale był to błąd czujnika powietrza, "too high" albo "too low" - już nie pamiętam.

Usunałem po raz kolejny ten błąd tydzien temu, ale dalej obroty falują. Z tym, że dzisiaj komp. już żadnegfo błędu nie wykrył.

Co może powodować w/w objawy i równocześnie komputer wykrywa to jako błąd przepływki?

Co mi przychodzi do głowy to - odma, przepustnica, sonda lambda. Ale czemu wywala błąd przepływki?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Sprawdzić szczelność dolotu,odmę,wyczyścić i zaadoptować przepustnicę.

Opublikowano

To co kolega napisał zobacz jeszcze jak tam jest z obudową filtra może tam ci się coś przypchało i ciężko ma zaciągnąć. :)

Gość Shiftback
Opublikowano

Z prawej strony silnika dokładnie za kolektorem masz taki "świstek" na wypuszczonym krućcu w stronę kierownicy samochodu. Zobacz czy jest cały i czy trzyma podciśnienie jeśli nie proponuję zaślepić. Podobno od hamulców.... Umnie leci na 600 ale nie gaśnie... Dziś zauważyłem pęknięty ten kapturek....

Opublikowano

przeplywke sprawdz w blokach czy ma prawidlowe wartosci na jalowym od 3-4g/s

Opublikowano

lewe powietrze sie dostaje, uwalona przeplywka nie powinna powodowac az takich spadkow obrotow conajwyzej ograniczała by dawke paliwa i moc silnika

sprawdz odme ktora jes pod kolektorem ssacym, wychodzi z bloku takim plastikowym kolankiem, wystarczy zebys pomacal, jak bedziesz mial olej na palcach to znaczy ze jest tam dziura

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...