Skocz do zawartości
IGNOROWANY

syczenie z wlewu paliwa + falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu falują mi obroty.

Dzisiaj stojąc koło zapalonego auta, usłyszałem dość głośne i nieustające syczenie z baku paliwa.

Coś kiedyś czytałem, że jest to objaw uszkodzonego filtra węgla aktywnego, dobrze pamiętam?

Czy ten zaworek nad filtrem powietrza też może to powodować?

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak to powoduje ten elektrozawór na obudowie filtra powietrza musisz go wymienić tylko orginał koszt ok 130 zł. Od tego obroty falują i moze palić bezpiecznik od pompy paliwa. :)

Opublikowano

Dokładnie, może to być zapchany filtr, albo uszkodzony zaworek. Zaworek sprawdzisz na słuch, na zapalonym silniku powinien stukać, nie koniecznie cały czas ale powinien postukać trochę później na chwilę może przestać i znowu. Nachyl ucho nad nim i napewno usłyszysz jeśli jest dobry. Jeśli tak by się zachowywał to raczej jest ok. Wtedy zostanie Ci przeczyścić filtr.

Opublikowano

Tzn. tego zaworu na słuch nie sprawdzisz miałem u siebie to samo :) niby cykła i przestawał ale po prostu nie do końca się domykał, jak chcesz go sprawdzić to zrób tak: Odepnij przewód ten który wchodzi ci w nadkole poproś drugą osobę żeby siedziała w samochodzie i gazu dodawała, bo ten zaworek zamyka się jak obroty silnika się zwiększają wtedy zobacz czy jak dodasz mu troszkę gazu to czy się zamknie czy bedzie zaciągał jak zaciąga przy obrotach ok 1600. to znaczy że on się nie domyka. A czy filtr jest zapchany to sprawdź jak odepniesz ten wężyk wchodzący do nadkola to dmuchnij w niego jak dasz radę to znaczy ze jest dobrze :)

Opublikowano

nie lepie zrobic test vagiem

Opublikowano

Dzięki panowie za podpowiedzi.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki oraz lepsze/łatwiejsze sposoby na sprawdzenie (bo z tego co się orientuję - VAG nic nie pokazuje) to proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

TZN koledze chodziło o test VAG-iem zrobisz to, ale nie pokaże ci czy zawór się domyka czy nie pokaże tylko czy wogóle działa (cyka), jak nie chcesz sprawdzić tak jak pisałem to pozostaje ci tylko podmianka :) albo po prostu odłącz ten wężyk co wchodzi do nadkola i zobacz czy syczy jak nie to znaczy że zawór poszedł :)

Opublikowano

Panowie znajdę gdzieś na internecie taki zaworek? Nie mogę go w żaden sposób znaleźć.

Jest to zawór N80, na alledrogo nic nie ma.

Oczywiście mogę się wybrać do motoryzacyjnego, ale chciałem najpierw zobaczyć jak to wygląda.

---------- Post dopisany at 17:24 ---------- Poprzedni post napisany at 17:06 ----------

I jeszcze jedno, czy nie lepiej byłoby go po prostu wymontować a przewody zaślepić?

---------- Post dopisany at 17:33 ---------- Poprzedni post napisany at 17:24 ----------

Znalazłem coś takiego : Zawór wentylujący, zbiornik paliwa - AUDI A4 (8D2, B5) 1.8 - Części ARWIT

Ale pisze, że "od roku prod.:1998/08" ...

Opublikowano

No moim zdaniem warto to kupić bo to jest od tego żebyś za dużo oparów paliwa nie miał w baku więc jest dość przydatne tańszego nie kupisz niż ok 120 zł sam to przerabiałem albo na szrot się jakiś zgłoś tylko że nie masz pewności czy ci napewno będzie działał :) Ja u siebie go kupiłem wolałem nie ryzykować bo to jednak paliwo :) a jak bo zaślepisz to strasznie paliwem będzie śmierdziało ci w lato :)

Opublikowano

Dzięki za odp. Nie wiem już sam co lepsze, myslałem, że go wywale i będzie po kłopocie. Ale jeśli ma mi śmierdzieć benzyną wokół auta, to może jednak warto go wymienić.

Na allegro widzę jakieś używki po 20-40zł. Może tak to załatwie.

Opublikowano

Numer zaworu to: 0280142300 na allegro jest trochę tylko że używane :)

Opublikowano

to niby jest to samo ale zobacz jeszcze na swoim czy masz takie same numery są one na zaworze jak ściągniesz z niego tą gumową osłonkę to pod spodem będą numery :)

Opublikowano

dzisiaj wymieniłem filtr węglowy bo zapchany plus nowy zaworek ...(wszystko z rozbitka)

efekt już auto nie zamula pod dodaniu gazu nie warjuje poziom paliwa nie falują obroty mam nadzieje że będzie już OK

Opublikowano

40zł na szrocie był od 1.6adp jest to to samo mniej więcej ale musiałem lekko przerobić 2 rzeczy... miałem inny... kwestia 5min i dłuższej rury tej od dołu filtra oraz szybko złączka dwuch cienkich... wsyzstko hula jako tako w tyg będę testował jeszce auto jak się sprawuje na benzynie czy nie ma strat mocy

uważam że te to uczciwa cena za taką pierdołę

Opublikowano

ściągasz koło potem nadkole górną osłonę filtra tą plastikową kupujesz pare obejmy zaciskowych tych na śróbę i do dzieła... zobacz sobie jaki masz ten filtr u brata w adr był taki że na końcu porzy progu była taka plastikowa przedużka w tym co kupiłem nie było i musiałem zastosować dłuższy wąż rozbierz sobie zrób foto i szukaj takiego jak ty masz albo tego 2 rodzaju z lekką przeróbką jak coś pisz :)

wczoraj wracałem tym autem 10km tyle mam od garażu do brata zamuliło tylko raz.. myślę że auto musi troche pośmigać na bezynie by to wszystko zaczeło funkcionować ale ja widzę poprawę b.dużą i obroty już też nie falują no może z raz mi przyfalowały ale wcześniej było to nagminne zarówno strata mocy jak i falowanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...