wjot1 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Witam, Od jakiegoś czasu falują mi obroty. Dzisiaj stojąc koło zapalonego auta, usłyszałem dość głośne i nieustające syczenie z baku paliwa. Coś kiedyś czytałem, że jest to objaw uszkodzonego filtra węgla aktywnego, dobrze pamiętam? Czy ten zaworek nad filtrem powietrza też może to powodować? Pozdrawiam
ja74687 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Tak to powoduje ten elektrozawór na obudowie filtra powietrza musisz go wymienić tylko orginał koszt ok 130 zł. Od tego obroty falują i moze palić bezpiecznik od pompy paliwa.
xdanielx Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Dokładnie, może to być zapchany filtr, albo uszkodzony zaworek. Zaworek sprawdzisz na słuch, na zapalonym silniku powinien stukać, nie koniecznie cały czas ale powinien postukać trochę później na chwilę może przestać i znowu. Nachyl ucho nad nim i napewno usłyszysz jeśli jest dobry. Jeśli tak by się zachowywał to raczej jest ok. Wtedy zostanie Ci przeczyścić filtr.
ja74687 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Tzn. tego zaworu na słuch nie sprawdzisz miałem u siebie to samo niby cykła i przestawał ale po prostu nie do końca się domykał, jak chcesz go sprawdzić to zrób tak: Odepnij przewód ten który wchodzi ci w nadkole poproś drugą osobę żeby siedziała w samochodzie i gazu dodawała, bo ten zaworek zamyka się jak obroty silnika się zwiększają wtedy zobacz czy jak dodasz mu troszkę gazu to czy się zamknie czy bedzie zaciągał jak zaciąga przy obrotach ok 1600. to znaczy że on się nie domyka. A czy filtr jest zapchany to sprawdź jak odepniesz ten wężyk wchodzący do nadkola to dmuchnij w niego jak dasz radę to znaczy ze jest dobrze
wjot1 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 Dzięki panowie za podpowiedzi. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki oraz lepsze/łatwiejsze sposoby na sprawdzenie (bo z tego co się orientuję - VAG nic nie pokazuje) to proszę o pomoc. Pozdrawiam
ja74687 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 TZN koledze chodziło o test VAG-iem zrobisz to, ale nie pokaże ci czy zawór się domyka czy nie pokaże tylko czy wogóle działa (cyka), jak nie chcesz sprawdzić tak jak pisałem to pozostaje ci tylko podmianka albo po prostu odłącz ten wężyk co wchodzi do nadkola i zobacz czy syczy jak nie to znaczy że zawór poszedł
wjot1 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2013 Panowie znajdę gdzieś na internecie taki zaworek? Nie mogę go w żaden sposób znaleźć. Jest to zawór N80, na alledrogo nic nie ma. Oczywiście mogę się wybrać do motoryzacyjnego, ale chciałem najpierw zobaczyć jak to wygląda. ---------- Post dopisany at 17:24 ---------- Poprzedni post napisany at 17:06 ---------- I jeszcze jedno, czy nie lepiej byłoby go po prostu wymontować a przewody zaślepić? ---------- Post dopisany at 17:33 ---------- Poprzedni post napisany at 17:24 ---------- Znalazłem coś takiego : Zawór wentylujący, zbiornik paliwa - AUDI A4 (8D2, B5) 1.8 - Części ARWIT Ale pisze, że "od roku prod.:1998/08" ...
stomi Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 https://www.google.pl/search?q=058133517&hl=pl&rlz=1C1ASUT_plPL476PL476&biw=1366&bih=677&lr=lang_pl&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=9Mr6UMTkEobj4QTW5oGgCw Otwierasz maske, masz go po lewej stronie na filtrze powietrza
ja74687 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 No moim zdaniem warto to kupić bo to jest od tego żebyś za dużo oparów paliwa nie miał w baku więc jest dość przydatne tańszego nie kupisz niż ok 120 zł sam to przerabiałem albo na szrot się jakiś zgłoś tylko że nie masz pewności czy ci napewno będzie działał Ja u siebie go kupiłem wolałem nie ryzykować bo to jednak paliwo a jak bo zaślepisz to strasznie paliwem będzie śmierdziało ci w lato
wjot1 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2013 Dzięki za odp. Nie wiem już sam co lepsze, myslałem, że go wywale i będzie po kłopocie. Ale jeśli ma mi śmierdzieć benzyną wokół auta, to może jednak warto go wymienić. Na allegro widzę jakieś używki po 20-40zł. Może tak to załatwie.
ja74687 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Numer zaworu to: 0280142300 na allegro jest trochę tylko że używane
wjot1 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2013 FIAT BRAVA 1.4 ZAWÓR ODPOWIETRZAJĄCY 0280142300 (2960396722) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Widzę coś takiego. Co prawda nr się zgadza więc to powinno być to, ale jest on z fiata brava - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Zawsze można zwrócić w ciągu 10 dni jakby miał nie działać.
ja74687 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 to niby jest to samo ale zobacz jeszcze na swoim czy masz takie same numery są one na zaworze jak ściągniesz z niego tą gumową osłonkę to pod spodem będą numery
MATIUS Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 dzisiaj wymieniłem filtr węglowy bo zapchany plus nowy zaworek ...(wszystko z rozbitka) efekt już auto nie zamula pod dodaniu gazu nie warjuje poziom paliwa nie falują obroty mam nadzieje że będzie już OK
krzeysiujarzyna90 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 kolego a ile dałeś za cały zestaw??
MATIUS Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 40zł na szrocie był od 1.6adp jest to to samo mniej więcej ale musiałem lekko przerobić 2 rzeczy... miałem inny... kwestia 5min i dłuższej rury tej od dołu filtra oraz szybko złączka dwuch cienkich... wsyzstko hula jako tako w tyg będę testował jeszce auto jak się sprawuje na benzynie czy nie ma strat mocy uważam że te to uczciwa cena za taką pierdołę
krzeysiujarzyna90 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 słuchaj a jeszcze jedno żeby wymienić ten filtr to musiałeś ściągać błotnik??? a jak tam z mocą silnika poprawiło się coś a obroty już Ci nie falują??
MATIUS Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 ściągasz koło potem nadkole górną osłonę filtra tą plastikową kupujesz pare obejmy zaciskowych tych na śróbę i do dzieła... zobacz sobie jaki masz ten filtr u brata w adr był taki że na końcu porzy progu była taka plastikowa przedużka w tym co kupiłem nie było i musiałem zastosować dłuższy wąż rozbierz sobie zrób foto i szukaj takiego jak ty masz albo tego 2 rodzaju z lekką przeróbką jak coś pisz wczoraj wracałem tym autem 10km tyle mam od garażu do brata zamuliło tylko raz.. myślę że auto musi troche pośmigać na bezynie by to wszystko zaczeło funkcionować ale ja widzę poprawę b.dużą i obroty już też nie falują no może z raz mi przyfalowały ale wcześniej było to nagminne zarówno strata mocy jak i falowanie
krzeysiujarzyna90 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 kolego to jak pojeździsz to daj znać czy wszystkie objawy mineły......
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się