miodzio Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) Nie trzeba Edytowane 16 Listopada 2015 przez miodzio
Love-AUDI Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 acha i jeszcze jedno pytanko , licze na wypowiedz Grzesia wrclaguna , jak zmieniamy przód na nowy poliftowy to uchwyt radaru ACC zmienić bo rader jest nieco wyżej osadzony w polifcie , ale co z kolibracją . Trzeba na nowo kolibrować , ustawiać radar ?
wrclaguna Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 acha i jeszcze jedno pytanko , licze na wypowiedz Grzesia wrclaguna , jak zmieniamy przód na nowy poliftowy to uchwyt radaru ACC zmienić bo rader jest nieco wyżej osadzony w polifcie , ale co z kolibracją . Trzeba na nowo kolibrować , ustawiać radar ? Niestety kalibracja
Love-AUDI Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 (edytowane) hmmm , tak właśnie myślałem ale miałem cichą nadzieje że obejdzie się bez tego Te wartości w blokach pomiarowych są ok ? Bo się już pogubiłem Edytowane 2 Grudnia 2015 przez Love-AUDI
Winger Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Bry, Przymierzam się do tego i dwie ciekawostki znalazłem: 1) Jest podane w pierwszym poście, że licznik kolor musi być pod ACC. Ja mam zwykły licznik kolor bez ACC, ale wg logów kolegi czestera ma on dokładnie to samo co ja. Wysłałem mu już pytanie na PW, ale wychodzi wstępnie na to, że licznika nie trzeba zmieniać, musi być po prostu kolorowy. 2) EDIT - nieważne już, faktycznie doczytałem że jest info o kierownicach, ominęło mnie to jakoś wcześniej. Nie ma podanych wymagań dotyczących kierownicy, natomiast w wątku opisującym montaż kierownicy wielofunkcyjnej są wyszczególnione kierownice obsługujące ACC i takie bez obsługi ACC. Jak to z tymi kierownicami jest? U siebie mam 8K0 953 568 F - wg spisu w TYM wątku nie obsługuje ona ACC, a z drugiej strony czytając opis działania systemu nie widzę, żeby jakikolwiek element kiery (poza manetkami) miał tu coś do 'gadania'. Przy okazji, czester ma kierę 8R0 953 568 R która nie ma w wątku o kierownicach opisu - można uaktualnić :-) P.S. Sterownik silnika u mnie 03L 906 022 MK - zakładam że się nadaje. Edytowane 1 Marca 2016 przez Winger
Hohe Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Licznik pod ACC nie jest konieczny, ale miło jak się taki ma. Chłopaki dokładali też diody do zwykłego licznika. Sterownik sprawdź sobie VCDS-em, czy przyjmuje kodowanie. A po za tym, to warto przeczytać cały wątek, tam to wszystko jest. Edytowane 1 Marca 2016 przez Hohe
Winger Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Dzięki, faktycznie dałem ciała, przeczytałem pierwsze dwie strony wątku i kilka ostatnich, a to co najważniejsze w środku ;-) nauczka na przyszłość. Sterownik silnika kodowanie przyjął, szykuję więc powoli listę części do zdobycia - poza ACC chcę dołożyć Lane Assist, ADS i HBA. Zastanawiam się jeszcze tylko czy robić wszystko na CANie, czy przejść z Concerta na MMI i światło... Ale to już osobny temat. Jedno pytanie: jeśli dołoże kilka elementów z ochroną, czy ASO skasuje mnie osobno za każdy element do ściągnięcia CP? Przykładowo, GATEWAY i licznik. Edytowane 1 Marca 2016 przez Winger
tom4275 Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 powinni wziąć kasę ogólnie za ściągnięcie ochrony, nieważne ile elementów, bo to jedno połączenie z serwerem audi a za to właśnie płacą, ja zapłaciłem 400 za Gateway i radar ... tak tylko jeszcze wtrącę ... wiesz oczywiście że do line assista to szyba do wymiany
Winger Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Oczywiście wiem, zastanawiam się tylko czy w ASO jedynie ją zamówić i wymienić gdzieś indziej, czy zlecić wymianę w ASO i dać im lusterko / kamery do zamontowania na szybie od razu (nie wiem, czy się podejmą czegoś takiego).
tom4275 Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 ja już mam plan na tą okoliczność, tylko jeszcze nie sprawdziłem czy to wyjdzie ... ubezpieczyłem szyby i jak pęknie (lub jej pomogę ) to spróbuję za dopłatą wymienić od razu na tą pod line assista, na pewno będzie taniej
Winger Opublikowano 7 Marca 2016 Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Szybę będę wymieniał poza ASO, w Bielsku. Za ~1k (z wymianą) wejdzie nowy Segurit pod Lane Assist i to akustyczny do tego. W okolicy można dorwać ORI Audi szyby używane po ~500, ale stwierdziłem, że lepiej dołożyć i mieć nówkę od tego samego producenta co ORI, za połowę tego co by ASO zaśpiewało. A z ubezpieczalniami uważać. Prawdopodobnie wyślą Cię do takiego np. nordglassa gdzie montują tylko szyby przez nich produkowane, a o tych już kilka razy na forum było. Edytowane 7 Marca 2016 przez Winger
tom4275 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 A z ubezpieczalniami uważać. Prawdopodobnie wyślą Cię do takiego np. nordglassa gdzie montują tylko szyby przez nich produkowane, a o tych już kilka razy na forum było. ubezpieczenie mam wykupione na wymianę części w oryginale i tylko w aso, także z tym nie powinno być problemu, tylko aso może sie nie zgodzić bo będzie co innego niż daje ubezpieczyciel
Hohe Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Coś ten wwątek zjechał z montażu ACC na szklenie auta.
Winger Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 To przywracam na ACC. Wszystko już założone, wczoraj radar trafił na swoje ostateczne miejsce. Odpalam po wszystkim i... pokazuje że ACC AVAILABLE. Zdumiony ruszyłem w drogę i włączyłem za jakimś samochodem, ale po kilkuset metrach pojawił się błąd i potrzebna kalibracja - kąty są poza zakresem. Na wtorek jestem umówiony w ASO na kalibrację zarówno ACC jak i Lane Assist, aczkolwiek zaraz popróbuję coś samemu - chcę przejechać kilkanaście km w bliskiej odległości od pojazdu z przodu (wskoczę na ekspresówkę za jakiegoś tira), sprawdzić dane w drugim bloku sprzed jazdy i po niej, spróbować lekko podkręcić którąś ze śrub i powtórzyć proces. Kto wie, może tym sposobem coś się uda zrobić, dam potem znać. Wszelkie prace montażowe przebiegły bez większych problemów. Ostatecznie wymieniony gateway, manetki z taśmą, zakupiony radar i puszczone kable. Jak wszystko będzie już działało to wrzucę listę sterowników i kodowania.
czester Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Jak juz raz wyskoczyl blad kalibracji to krecenie srubkami nic nie da, tak prznyajmniej u mnie bylo.
Winger Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Hm, no tak to fatycznie wygląda, że tylko w ASO mogą ten błąd skasować. Kąty miałem na początku na poziomie -1.38, 0.204, -0.506, po jeździe i obserwacji wyników na bloku 11 eksperymentalnie podregulowałem śruby i po jakimś czasie pierwszy parametr zaczął schodzić do ok -0.050, pozostałe pozostały niezmiennie na swoim poziomie. Gdzieś wyczytałem że niby da się skasować błąd jeśli wartości nie przekraczają ok 1.32 stopnia, niestety jednak to nie działa, błąd pojawia się od razu po skasowaniu. Nic to, za kilka dni ASO powalczy.
MarcinOslo Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Kat odchylenia radaru jest w drugim bloku pomiarowym ,nie moze przekraczac +/-0.8 stopnia. Jesli uchwyt jest prosty ,a sruby regulacyjne ustawimy idealnie na 43mm jak podaje ELSA ,powinno obejsc sie bez kalibracji. Jesli nawet po pierwszym zalozeniu kat bedzie wiekszy ,trzeba troche pojezdzic (radar wtedy sie sam kalibruje) i jesli kat spadnie ponizej 0.8 ,blad da sie skasowac i ACC zadziala.
Winger Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) U mnie teraz kąt na poziomie ok. 0.100 a błędu skasować się nie da, wraca natychmiast. EDIT [05/04/2016]: No i wsiadam dzisiaj rano do auta w celu udania się na kalibrację do ASO a tam... ACC AVAILABLE... Szczęka w dół, ruszam w trasę, odpalam, wszystko działa! Co się okazało, mam chwilowo źle podpięte zasilanie do radaru - jest zasilany ciągle a nie tylko przy włączonym zapłonie (nie mam wtyku do małych bezpieczników, dorwę to przepnę). Wczoraj wieczorem porządkowałem kable i wypiąłem na kilka minut bezpiecznik z ACC. Stąd, przez brak zasilania, musiał mu się skasować błąd. Same kąty od paru dni są OK, bo po regulacji na poziomie -0.090. Tak więc mod dokończony, wieczorem wrzucę listę sprzętu i kodowania. Do ASO i tak się udałem, na kalibrację Lane Assist, bo tego to już samemu nie ogarnę. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez Winger
czester Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 W końcu udało się mojej żonie przetestować system braking guard Gdyby nie on to prawdopodobnie byłby przód z polifta. Jakaś zwierzyna wyskoczyła przed autem przed nami i gość stanął prawie w miejscu. Ogólnie super sprawa, a jest to w sumie tylko dodatek do ACC.
jozek726 Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Panowie a sam radar ten w zderzaku jest inny w polifcie ? czy tylko mocowanie jego jest inne ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się