pawel1380 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Tyle ze jak jest stosowany ten płyn to i tak jest dodatkowo filtr czastek stałych... Nie przypominam sobie takiej konkluzji w Auto Swiecie a czytałem ten artykuł..
RS Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Tyle ze jak jest stosowany ten płyn to i tak jest dodatkowo filtr czastek stałych...Nie przypominam sobie takiej konkluzji w Auto Swiecie a czytałem ten artykuł.. System z AdBlue to system bez DPF-a. Tam chodzi o reakcje chemiczna neutralizujaca czasteczki w katalizatorze SCR ---------- Post dopisany at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:06 ---------- Ja usunalem DPF-a zastepujac go rurka ale bez podnoszenia mocy i zamulal na poczatku, ale sie poprawilo jak zaslepilem EGR i musze powiedziec ze duzej ujmy w nagrzewaniu auta nie zauwazylem. Tylko spalanie na plus. Jazda z PL stalym tempem 120km/h przez 800km pokazala wynik 5,8l/100km. Dynamika teraz jest taka ze na nizszych obrotach zyskal, ale na wyzszych nadal zamula i nie osiaga tego V-max co z DPF-em, dlatego trzeba jeszcze dostroic.
pawel1380 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Piszesz kolego nieprawdę. Przykład Volkswagen Passat Blue Motion. Jest wyposazony zarowno w układ SCR z katalizatorem oksydacyjnym jak i filtr zatrzymujacy czastki sadzy. Innymi słowy katalizator SCR wraz z układem wtryskującym preparat AdBlue stanowi uzupełnienie filtra czastek stałych.
ciasnyWiesiek Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 powiem jak sprawa wyglada w IRL normy sa bo podatek drogowy ja juz place od emisji spalin ale na przegladzie mierza tylko zadymienie i niech tak zostanie :-)
RS Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Piszesz kolego nieprawdę.Przykład Volkswagen Passat Blue Motion. Jest wyposazony zarowno w układ SCR z katalizatorem oksydacyjnym jak i filtr zatrzymujacy czastki sadzy. Innymi słowy katalizator SCR wraz z układem wtryskującym preparat AdBlue stanowi uzupełnienie filtra czastek stałych. Pisze to czego mnie uczyli na szkoleniu dla kierowcow ciezarowek, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i nie znam wszystkich rozwiazan technicznych tego typu.
mario357 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 RS a ile przed usunięciem DPF ci spalał przy takiej prędkości przelotowej 120
mario357 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 no to różnica jest wyraźnie widoczna, czyli warto pozbywać się
Pawelkiwi Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Koledzy DPF usunięty. Sterownik Siemens. Powiem tak - auto dostało "skrzydeł", wkręca się około 500 obr/min niżej. Robiłem logi dynamiczne przed i po usunięciu DPF. Auto nigdy nie robi już tzw. "muła" to znaczy nigdy, nagle bez powodu nie ma mocy (bo się regeneruje). Słychać szybszą reakcję turbiny. Auto zużywa wyraźnie mniej paliwa a mam ciężką nogę. Bez DPF-a jeżdżę już około 8 miesięcy w sumie zrobiłem 12 000 km i widzę same pozytywy. Wcześniej myślałem o jakimś chipie ale teraz mi to już wystarczy raz że auto wyraźnie inaczej się wkręca, dwa wiem ze te sterowniki i silniki 170KM nie chcą za bardzo poddawać się "wzmacnianiu". Miałem chipa z DPF i wiem że to mija się z celem. Więcej mocy = więcej dymu = częste regeneracje. Nie ma nic za darmo.
blutucz Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ja juz tez nie moge sie doczekac az usune te badziewie
Kazik123 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 wywal dpf mechanicznie i programowo, ale kasy nie oszczedzaj bo u garażowca zrobisz i będziesz miał problemy z programem
blutucz Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 Panowie moze to i glupie pytanie ale DPF po usunieciu nadaje sie tylko do wywalenia czy mozna go jeszcze gdziekolwiek sprzedac?
niestandardowy Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 chlopaki, mam pytanie, czy w momencie wypalania dpf-a swieci sie Wam jakas kontrolka? po czym poznac ze wypala sie wlasnie filtr? u mnie troche inaczej zaczyna chodzic auto. tak jakby " na ssaniu " lepiej sie zbiera . powiem szczerze ze nigdy mi sie zadna kontrolka nie zapalila a mam auto od 3 lat
kanu Opublikowano 10 Lutego 2013 Opublikowano 10 Lutego 2013 u mnie czuć przez moment przymulenie, podskakuje chwilowe spalanie i robi się za autem więcej dymu żadnych kontrolek innych nie zauważyłem
blutucz Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 a czy przy wypalaniu chodzi wam nierowno silnik?
blutucz Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 No własnie mi tez i jeszcze kopci na bialo wtedy xD Ale dzisiaj jade na wywalenie tego badziewia :banan::banan:
niestandardowy Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 ja w czwartek, napisz jakie wrazenia
blutucz Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Opublikowano 13 Lutego 2013 Eh mam program tylko zrobiony a DPF jeszcze siedzi i dopiero na dniach bedzie wywalony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się