roberto_22_86 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 witam! mam piękne audi a4 2002r 1.8t avant . moje pytanie dotyczy turbiny, mianowicie jak o nią powinno się dbać? co należy robić a czego powinno się unikać ? bardzo wdzięczny będę za pomoc
grzes1150 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Nie pałować na zimnym silniku , nie gasić gdy turbina świeci , lać dobry syntetyk ... wszystko w temacie. Pozdrawiam!!!
tomcrack27 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 dokladnie jak tak o nia bedziesz dbal to bedzie ci dlugo sluzyc
pastaldo Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 To przy okazji zapytam o coś jeszcze. Gdyz jestem posiadaczem TDI i powiedzmy staram sie na zimnym nie wkręcać powyżej 2500rpm a jak to jest z 1.8T? Są jakies bepieczne obroty przy których turbo nie jest jeszcze obciążone? Przy jakich obrotach w 1.8T jest najwyższe obciążenie? Oczywiście nie wciskamy gazu do oporu bo wtedy wysterowanie wszystkiego jest największe. A pytam bo planuję przesiadke na 1.8T
grzes1150 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 To przy okazji zapytam o coś jeszcze. Gdyz jestem posiadaczem TDI i powiedzmy staram sie na zimnym nie wkręcać powyżej 2500rpm a jak to jest z 1.8T?Są jakies bepieczne obroty przy których turbo nie jest jeszcze obciążone? Przy jakich obrotach w 1.8T jest najwyższe obciążenie? Oczywiście nie wciskamy gazu do oporu bo wtedy wysterowanie wszystkiego jest największe. A pytam bo planuję przesiadke na 1.8T Ja na zimnym pie przekraczam 3tyś tak żeby po zmianie biegu nadal być w zakresie doładowania a pedałem gazu operuję delikatnie A jeśli już komuś padnie turbo to przy wymianie musowo sprawdza się drożność przewodów olejowych (zasilającego i spływowego)
iglako Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Generalnie to kazdy silnik czy wolnossący czy uturbiony nie powinno sie pałowac jak jest zimny
0laczek Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Generalnie to kazdy silnik czy wolnossący czy uturbiony nie powinno sie pałowac jak jest zimny dokładnie, pałowanie zimnego silnika może spowodować znacznie większe koszty niż tylko turbina. Ogólnie mitem z tego co wiem jest konieczność studzenia turbiny za kazdym razem jak się przejedziemy samochodem np. jak jechaliśmy spokojnie i nie niewielkich odcinkach- ale ja jednak zawsze poczekam te 10-20 sec a jak mocniej pojeździłem albo byłem po trasie to dłużej.
PrzemoVKP Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 A jak sprawdzić czy Turbina odpowiednio pompuje ciśnienie? Nie posiadam Vag-a. Czy na hamowni sprawdzą - bo niebawem się wybieram? I o co chodzi - "nie gasić gdy turbina świeci"??
tomcrack27 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 chodzi o to ze jak dasz turbawce po d*pie dobrze ze az jest czerwona to nie gasic tylko odczekac chwile i wtedy gasic
PrzemoVKP Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Aaaa - myślałem że jakaś kontrolka jest albo coś Ja zawsze odczekam te min 30 sec nawet jak ze sklepu 500m przyjadę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się