blazejv6 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Witam! Planuje zakup a4 b6 jednakze mam maly problem. Boje sie pompowtryskow i chcialbym wiedziec czy we wszystkich silnikach diesla w tym modelu sa pompowtryski?? I jesli juz nadalem ten temat to mozecie mi co nie co doradzic jaki silnik najlepiej wybrac sposrod 1.9 Mam nadzieje ze nie bylo juz podobnego tematu poniewaz nie znalazlem takiego aczkolwiek jestem nowicjuszem, moge sie mylic za co przepraszam. Z gory dzieki i pozdrawiam!
pakotomasz Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Ja jeżdżę 1,9 AVF na pompowtryskach i jestem bardzo zadowolony. Zero problemów podczas dalszych wyjazdów na Mazury, do Wiednia i do Chorwacji, jak na razie mnie nie zawiódł Gdybym miał drugi raz wybierać to właśnie ten.
aras837 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Wszystkie silniki na pompowtryskach do 2004 roku do bardzo udene konstrukcje. Decyzja należy do ciebie jaka jednostke wybierzesz. Auta na pompowtryskach po 2005 to już porażka a w szczególności pompki simensa.
ampera4 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Witam owszem byly pompy wtryskowe w tych samochodach ale bodajze juz tylko w silnikach 2,5 tdi 1.9 tdi a4 b6 - bardzo trefny wybor polecam goraco samochodzik chociaz jest w nim malo miejsca Dlaczego boisz sie pompowtryskow ? ja i wielu innych mamy i jezdzimy Krazy powszechna oponia ze pompowtryski to samo zlo ale tak nie jest. Wielu uzytkownikow cieszy sie z posiadania silnika wlasnie z system zasilania PD (pumpe duse czyli pompowtryski) Zalety takiego silnika to wysoka dynamika i przy normalnej jezdzie naprawde niskie spalanie. Wielu uzytkownikow podziela opinie ze trzeba uwazac na tankowane paliwo poniewaz pompowtryski sa uczulone na jakosc paliw... osobiscie znam ludzi ktorzy starymi PD walili na opale przez 100 tys km i silniki do dzis smigaja ze az zloto. Niedawno czytalem artykul w ktorym to porownywano uklad zasilania pompowtryskiwaczy do comon raila (CR) Ostateczna opinie padla ze PD jest wydajniejszym i oszczedniejszym rozwiazaniem ale z uwagi na "ekologie" doinwestowano technologie cr jak i dlaczego zapraszam do odwiedzin wujka google on ci wszystko opowie Wazne zeby w silniku zasilanym ukladem PD stosowac oleje o odpowienich normach zalecanych przez producenta i wszysttko MUSI BYC OK. ostateczny wybor nalezy do Ciebie Ja osobiscie mam PD i nie zamienilbym na VP pozdrawiam
spin444 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Też mam 1.9 TDI PD w B6 o mocy 101KM (narazie zrobiłem 30 tys km) i jestem bardzo zadowolony bardziej dynamiczny i oszczędniejszy od 1.9TDI 90KM jaki miałem w A4 B5 tam były zwykłe wtryski.
Krzycho81 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Moje auta to tylko 1,9 PD. Najwięcej nalatane miał Sharan 500 tyś z czego ja zrobiłem 300. Dalej śmiga , kupił go znajomy , ma zespół muzyczny. Audi zrobiłem już 70 tys na programie i tez nic się nie dzieje. Z tą czułością na paliwo to bym się zastanowił, znam ludków co na opale latają i nic . Chociaż odbarwiany opał jakimś kwasem to i nawet zwykła pompę pożre. Jak masz okazję kupić coś fajnego to bierz śmiało.
Biszczan Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Też dorzucę coś od siebie : Kupiłem zaniedbany egzemplarz, ale żeby nie robić tu z mojej odpowiedzi jakiegoś opowiadania na zimowe wieczory napiszę tak : Jeśli będziesz zdecydowany na zakup B6 z silnikiem 1.9 PD jedź na hamownię i obowiązkowo zrób diagnostykę VAG-COM-em. Mam B6 z kodem silnika AWX (130KM) i również polecam.
artek04 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Zarówno 1,9 AWX (5 biegów) jak i 1,9 AVF ( 6 biegów) mają 130 KM , są to silniki bardzo wytrzymałe i "długodystansowce" , musiałbyś mieć wyjątkowego pecha ,żeby trafić na usterkowy egzemplarz ( no chyba ,że poprzednik nic w nim nie wymieniał na czas- olej ,rozrząd itp.) Jeździłem AWX , AVF , teraz jeżdżę również AWX , gdyby nowsze audi miały te silniki to już dawno bym jeździł B7 albo B8.
blazejv6 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 Te forum jest boskie - jedno pytanie i tyle pomocy w tak krotkim czasie O tych pompowtryskach wiem co nieco bo swojego czasu jezdzilem Passatem b5 fl 1.9 TDI 131KM. Najpierw zaczelo sie od malego poszarpywania, ale to sporadycznie - postanowilem wymienic filtr paliwa. Filtr wygladal dosyc ladnie, nie byl zabrudzony ale nowy pomogl, samochod przestal szarpac. Po ok 5tys km pojawilo sie to samo, wzialem od znajomego VAG i pokazalo blad na pompowtrysku na trzecim cylindrze. Nim zdazylem znalezc jakis nowy badz oddac go gdzies do regeneracji siadly kolejne dwa. Nie bylo sily i konieczna byla wymiana wszystkich PD. W skalpie samochodowym (nie ASO) powiedziano mi ze oryginalny kosztuje mniej wiecej 3.400zl za sztuke! A uzywane na allegro kosztowaly wtedy po 500-700 zl za sztuke. Wyjete z rozbitkow badz po regeneracji ale to tez nic pewnego.. Aczkolwiek i tak ich nie wymienilem poniewaz jakis balwan rowniez passatem wjechal mi w tylek ze samochod poszedl na zlom. I stad te moje obowy o PD w Audi poniewaz VW a Audi to praktycznie ta sama zabawa.. ---------- Post dopisany at 16:14 ---------- Poprzedni post napisany at 16:11 ---------- do Ampera4 2.5 odpada chyba ze ktos za darmo chcialby mi podarowac takie samochod:wink: A tak konkretnie nie rozumiem tej wypowiedzi.. ''1.9 tdi a4 b6 - bardzo trefny wybor polecam goraco samochodzik chociaz jest w nim malo miejsca Dlaczego boisz sie pompowtryskow ? ja i wielu innych mamy i jezdzimy '' Mowisz ze trefny a goraco polecasz. Chyba udany a nie trefny w takim razie
egon@ Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Kupuj śmiało 1.9 pd to bardzo dobre jednostki, polecam awx lub avf 130 kucy jest już czym pojechać do tego jakiś programik i jest banan. Pozdrawiam
blazejv6 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 No raczej tak zrobie, no jest czym jechac a spalanie w trasie nawet ciut ponizej 5l przy predkosci ponizej 100 km/h
machina Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Z tym poszarpywaniem to równie dobrze problem mógł być tylko z wtyczką na pompkach. W zadbanych egzemplarzach 500tys to nie problem dla pompek. A powyżej może być konieczna wymiana oringów i dalej śmiga. Zgodzę się z opinią że największy wró Twojego auta to poprzedni właściciel:decayed:
blazejv6 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2013 Masz racje. Samochod kupiony na warianta. Z czasem sam sie dojarzalem jaka byla jego historia to az sie za glowe zlapalem... Dlatego teraz na spokojnie szukam jakiegos dobrego egzemplarza a poki co dobijam nubire starszego
Duch^ Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Pompowtryskiwacze w tych autach to najsłabsza i najdelikatniejsza sprawa tak to silniki AVF i AWX dają naprawdę radę W razie jak padną pompki robisz regeneracje z gwarancją za 2.800 razem z filtrem paliwa i ustawieniem pompowtryskiwaczy w serwisie Boscha i jedziesz dalej U mnie niestety padły w AWX po tym jak zgasł na rezerwie bo zabrakło paliwa na postoju a u kolegi w AVF też wszystkie do regeneracji bo ledwo się wkręca na obroty już i stracił kilka koni ale jedzie!
marekg Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Te forum jest boskie - jedno pytanie i tyle pomocy w tak krotkim czasie O tych pompowtryskach wiem co nieco bo swojego czasu jezdzilem Passatem b5 fl 1.9 TDI 131KM. Najpierw zaczelo sie od malego poszarpywania, ale to sporadycznie - postanowilem wymienic filtr paliwa. Filtr wygladal dosyc ladnie, nie byl zabrudzony ale nowy pomogl, samochod przestal szarpac. Po ok 5tys km pojawilo sie to samo, wzialem od znajomego VAG i pokazalo blad na pompowtrysku na trzecim cylindrze. Nim zdazylem znalezc jakis nowy badz oddac go gdzies do regeneracji siadly kolejne dwa. Nie bylo sily i konieczna byla wymiana wszystkich PD. W skalpie samochodowym (nie ASO) powiedziano mi ze oryginalny kosztuje mniej wiecej 3.400zl za sztuke! A uzywane na allegro kosztowaly wtedy po 500-700 zl za sztuke. Wyjete z rozbitkow badz po regeneracji ale to tez nic pewnego.. Aczkolwiek i tak ich nie wymienilem poniewaz jakis balwan rowniez passatem wjechal mi w tylek ze samochod poszedl na zlom. I stad te moje obowy o PD w Audi poniewaz VW a Audi to praktycznie ta sama zabawa.. ---------- Post dopisany at 16:14 ---------- Poprzedni post napisany at 16:11 ---------- do Ampera4 2.5 odpada chyba ze ktos za darmo chcialby mi podarowac takie samochod:wink: A tak konkretnie nie rozumiem tej wypowiedzi.. ''1.9 tdi a4 b6 - bardzo trefny wybor polecam goraco samochodzik chociaz jest w nim malo miejsca Dlaczego boisz sie pompowtryskow ? ja i wielu innych mamy i jezdzimy '' Mowisz ze trefny a goraco polecasz. Chyba udany a nie trefny w takim razie A widzisz, bo jest pewna różnica. Niby jedna literka a z trafnego wyboru (słuszny) można bardzo łatwo zrobić trefny
Krzycho81 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Zarówno 1,9 AWX (5 biegów) jak i 1,9 AVF ( 6 biegów) mają 130 KM , są to silniki bardzo wytrzymałe i "długodystansowce" , musiałbyś mieć wyjątkowego pecha ,żeby trafić na usterkowy egzemplarz ( no chyba ,że poprzednik nic w nim nie wymieniał na czas- olej ,rozrząd itp.)Jeździłem AWX , AVF , teraz jeżdżę również AWX , gdyby nowsze audi miały te silniki to już dawno bym jeździł B7 albo B8. Ja mam AWX i 6 trybów. Więc to chyba nie reguła.
lukaszlsw Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 jesli trafisz egzemplarz z udokumentowanym przebiegiem i taki w którym ktoś na czas wymieniał olej i jeździł z głową powinien długo posłużyć. Jednak kupuj rozumem a nie oczami. TDI PD poza masą zalet ma też sporo typowych usterek których nie znały silniki np na pompie, tj. wycierające się wałki, wyrabiające się gniazda pompek czy same pompo wtryskiwacze. Ale nie ma czego się bać, dobra diagnostyka przed kupnem i jazda;)
artek04 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Zarówno 1,9 AWX (5 biegów) jak i 1,9 AVF ( 6 biegów) mają 130 KM , są to silniki bardzo wytrzymałe i "długodystansowce" , musiałbyś mieć wyjątkowego pecha ,żeby trafić na usterkowy egzemplarz ( no chyba ,że poprzednik nic w nim nie wymieniał na czas- olej ,rozrząd itp.)Jeździłem AWX , AVF , teraz jeżdżę również AWX , gdyby nowsze audi miały te silniki to już dawno bym jeździł B7 albo B8. Ja mam AWX i 6 trybów. Więc to chyba nie reguła. Krzychu ,to raczej masz wymienianą skrzynię ,albo silnik. Z tego co wiem to AWX zawsze miały 5 , a AVF 6 biegów , różnica jest też w wielkości sprzęgła itd. jest tego trochę na forum poczytaj .
egon@ Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Dokładnie awx ma 5 skrzynie także musi mieć od avf całość a co za tym idzie mocniejsze sprzeglo
Duch^ Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Popieram kolegów z ostatnich 2 postów przedemną Zrób diagnostykę komputerową przed kupnem szczególnie sprawdzić pompowtryski i już będziesz wiedział czy warto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się