Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie koło dwumasowe oraz sprzęgło do A4 B8 2.0TDI CR?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak więc panowie trzeba wymienic dwumas a przy okazji rozkręcania sprzęgło i łożysko.

Byłem na to przygotowany przy kupnie tego samochodu więc tragedii nie ma :wink:

Teraz kilka pytań bo sprawa ma się tego typu:


- co jakiś czas coś stuka na biegu jałowym a po wciśnieciu sprzęgła cichnie
- przy tym stukaniu zatrzęsie raz po raz budą
- gdy się przygazuję i silnik schodzi z obrotów słychać tak jakby tarcie (to pewnie łożysko oporowe)
- jakiej firmy części wybrać?? SACHS czy LUK


POMOCNY TEMAT Z FORUM
 

Koszt zakupu na Alledrogo sprzeglo z dwumasa, lozyskiem wyciskowym, tuleja prowadzaca lozysko to:  SACHS 2500 zl, wysprzeglik hydrauliczny SACHS 200 zl.

Numer czesci SACHS:

2289 000 298 009 - komplet sprzegla z dwumasa,

6283 000 090 009 - wysprzeglik

3114 000 946 - tuleja prowadzaca lozysko,

Koszt wymiany to: 950 zl.



Będę wdzięczny za porady i podpowiedzi :hi:

sprzeglo.jpg

Sprzeglo 2.jpg

Lozysko.jpg

Tuleja.jpg

wysprzeglik.jpg

Opublikowano

myślę, że możesz tylko bez wariacji

pewnie hałasuje jak odpalisz auto bez wciśniętego sprzęgła, co?

Opublikowano

Nie wariuje. Jeżdze bardzo spokojnie.

Samochód nic nie szarpie, no moze nieraz przy ruszaniu czuć takie jakby trzęsienie ale zdażyło mi sie to tylko kilka razy.

Nie zawsze hałasuje, słychac takie głuche ale dosyc głośne uderzenia co jakies 5 sekund. Jak wcisne sprzęgło albo dodam gazu to jest cisza ale jak schodzi z obrotów to słychać tak jakby szum.

Czyli mozna delikatnie jeździć?? A co z częściami?? Jakie wybrać? Chyba SACHS będzie lepszy co?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W ASO jest juz notatka na temat dwumasu , jak sie bedzie długo wzlekać z wymianą to dodatkowo jeszcze uszkodzeniu zostanie wałek .

Opublikowano

niedawno kupiles B8, z powrotem oddaj właścicielowi albo zadzwon do właściciela i niech pokryje koszty :facepalm:

Opublikowano

RIDDICK74 czytaj wszystko zanim co kolwiek napiszesz.

Opublikowano
RIDDICK74 czytaj wszystko zanim co kolwiek napiszesz.

:kox:

---------- Post dopisany at 19:26 ---------- Poprzedni post napisany at 19:24 ----------

niedawno kupiles B8, z powrotem oddaj właścicielowi albo zadzwon do właściciela i niech pokryje koszty :facepalm:

Kupując auto wiedziałem, ze prawdopodobnie jest dwumas do wymiany

---------- Post dopisany 17-01-2013 at 15:52 ---------- Poprzedni post napisany 15-01-2013 at 19:26 ----------

Panowie a może to będzie tylko łozysko oporowe bo po dodaniu delikatnie gazu i go odpuszczeniu cos "rzęzi" terkocze a jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu to juz nic nie terkocze.

Nieraz zaczęsie budą jak stoje na światłach. Jak wymieniac to wszystko ale chciałbym wiedzieć czy to dwumas czy moze tylko łozysko oporowe??

Opublikowano
padniety dwumas to chyba zadna tragedia zeby auto oddawac :)

nie mam zamiaru oddawać auta. Bron panie Boże :decayed: chce tylko zdiagnozować usterę i wiedzieć czy to dwumas czy tylko łożysko?

Opublikowano

Kolego jesli masz silnik CAGA to tylko komplet SACHS

Opublikowano

Tak mam silnik CAGA produkcja 10/2009.

Opublikowano

Słyszałem, że podobno części luk i sachs mają takie same nr wybite ?

Opublikowano

Na pierwszy montaż idzie Sachs typ M 240 E

Opublikowano
Na pierwszy montaż idzie Sachs typ M 240 E

Dobry1 jeśli na pierwszy montaż idzie M 240 E to powiedz co ja mam zrobić? Albo mi nie chcieli podać numerów kompletnego sprzęgła bo pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją że po numerze vin wyskoczyły mi dwa dwumasy, cztery tarcze sprzęgła i cztery odciski łożysk już nie sprawdzałem bo mi się odechciało. Części albo LUK albo SACHS. Chciałem kupić na przód sprzęgło, bo czuje już dwumas i jak się zabiorę do wymiany to chcę mieć wszystko od razu a nie zacząć dopiero szukać. W Aso komplet około 6,5tyś na Allegro znajdzie się nowy za około 2tyś oczywiście oryginalny. Silnik CAGA 2010r 143km quattro 80tyś przebiegu:)

Opublikowano
Na pierwszy montaż idzie Sachs typ M 240 E

Dobry1 jeśli na pierwszy montaż idzie M 240 E to powiedz co ja mam zrobić? Albo mi nie chcieli podać numerów kompletnego sprzęgła bo pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją że po numerze vin wyskoczyły mi dwa dwumasy, cztery tarcze sprzęgła i cztery odciski łożysk już nie sprawdzałem bo mi się odechciało. Części albo LUK albo SACHS. Chciałem kupić na przód sprzęgło, bo czuje już dwumas i jak się zabiorę do wymiany to chcę mieć wszystko od razu a nie zacząć dopiero szukać. W Aso komplet około 6,5tyś na Allegro znajdzie się nowy za około 2tyś oczywiście oryginalny. Silnik CAGA 2010r 143km quattro 80tyś przebiegu:)

Podłączam się pod pytanie kolegi.

Mi pada sprzęgło i też raczej będę robić z dwumasem (co prawda na razie nie mam objawów), a w warsztatach mi mówią, że kosztu nie mogę dokładnie oszacować bo nie wiadomo czy jest to LUK czy SACHS. Mój samochód jest z 2008/04 silnik CAGA.

Czy to prawda, że jeżeli założony jest LUK to mogę to wymienić tylko na LUK-a, i odwrotnie ?? Oczywiście piszę o wymianie kompletu sprzęgła i koła

Z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

Witam

Jestem nowy na forum nie chce spamować to tez podłączam się jeśli mogę do tematu :)

Kończy mi się chyba sprzęgło , pytanie czy mogę wymienić samo sprzęgło bez dwumasy ???

Druga spraw jesli sprzęgło nie ślizga sie jeszcze ale bieze bardzo wysoko czy rozsądnie wybierać się w trase 400 km w jedną stronę ??

I ostanie bo nie mogłem nigdzie znaleśc , podczas przyspieszanie ale tylko gwałtownego od około 3000 tys obrotów zaczyna cos strasznie strzelać ktos wie co to za objawy :) ???

Opublikowano

Panowie a może to będzie tylko łozysko oporowe bo po dodaniu delikatnie gazu i go odpuszczeniu cos "rzęzi" terkocze a jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu to juz nic nie terkocze.

Nieraz zaczęsie budą jak stoje na światłach. Jak wymieniac to wszystko ale chciałbym wiedzieć czy to dwumas czy moze tylko łozysko oporowe??

Przy łożysku oporowym jest efekt odwrotny. Przy wciskaniu sprzęgła słychać szum, bądź tarcie.

Opublikowano

Może przy zrzucaniu skrzyni pokrzywili wybieraki od zmiany biegów?

Opublikowano

Witam Panowie mam pewien problem przy ruszaniu z 1 biegu wyczuwalne sa drgania czasem mniej czasem wiecej jeśli ruszam dodawajac wiecej gazu drgań niema...niewiem czy to dwumas czy jakieś łozysko..miał ktos moze podobny problem?? Byłem w Aso (Anglia ) ale powiedzieli ze bez rozbierania niewiedza

Co moze byc przyczyna..dodam ze samochod pracuje normalnie na każdym biegu tylko te drgania...przy ruszaniu

Opublikowano

Mogą to być objawy padającego dwumasu. Zrób jeszcze mały test. W sieci znajdziesz informacje, jak w prosty sposób zdiagnozować usterkę (pierwszy lepszy link- źródło: motoryzacja.interia.pl)

- Jadąc na 5. biegu zejdź pod 1000 obr./min i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Silnik ze sprawnym kołem będzie płynnie przyspieszał. Przy zepsutym kole pojawić się mogą wibracje, telepania i szarpnięcia.

- Jadąc na 3. biegu na obrotach około 3000 wymuś szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie gwałtownie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasy i wibracje, to może to być objaw uszkodzenia koła dwumasowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...