Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie koło dwumasowe oraz sprzęgło do A4 B8 2.0TDI CR?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie koszta (gratow i roboty) ??

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam, czy cały komplet lepiej wziąć LUK czy może Sachs??

Też będę musiał za niedługo wymienić, może nie ma objawów że dwumas pada ale jak chodzi na wolnych obrotach to słychać takie buczenie, jak wcisnę sprzęgło przestaje i jest ok po puszczeniu sprzęgła czasami dalej buczy a czasami przestaje, jest to pewnie objaw łożyska oporowego ale jak już do niego się dostanę to lepiej cały komplet wymienić no chyba że wystarczy tylko łożysko.

Jak myślicie??

Opublikowano

Za całość z robotą zapłaciłem 2750zł

Opublikowano

Panowie potrzebuję wymienić samo sprzęgło, jak sprawdzić czy powinienem kupić Luka czy Sachsa?

Mam wydruk historii serwisowej po VINie i auto jeszcze w Niemczech miało wymieniany komplet dwumas+sprzęgło i są podane takie numery jak wklejam poniżej, da się z tego wywnioskować czy to LUK czy Sachs?

0B1141015BX

03G105323R

0B1105266AH

będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

Opublikowano

Wyczuwam lekkie drgania przy ruszania na pedałem sprzęgła i muszę inaczej manewrowac sprzęgłem i gazem jeśli chce normalnie ruszyć. Jeśli puszczam powoli sprzęgło bez gazu to auto normalnie rusza bez problemu ale wiadomo że wolno i nie da się tak spod świateł bo korek się robi. Czasami przy ruszania te drgania są dużo mocniejsze. Miał tak ktoś? Auto ma 210tys km

Opublikowano

Witam.

Piszę bo mam problem. Ostatnio jak wprowadzałam auto do garażu to coś zaczęło tak pukać, chrobotać i sprzęgło tak drgało, że aż się wystraszyłam. Ale, że do mechanika mam ok. 100 m to od razu podjechałam. Diagnoza - dwumas. Auto wcześniej poszarpywało ale nic nie hałasowało. W poprzednim aucie też wymieniałam koło dwumasowe ale tam auto już było kupione z tą przypadłością. Ale miałam okazję się z tym zaznajomić i sprawa wyglądała inaczej. Tam koło ewidentnie dawało o sobie znać.

Wracając do tematu rano odpaliłam auto i hałasu już nie było, ale że byłam umówiona to auto zawiozłam do mechanika. Powiedział, że to była wina koła i wymienił cały komplet: koło dwumasowe+sprzęgło+łożysko. Mam stare koło w garażu, ale one ma mniej luzu niż te nowe, ale ja się nie znam. Piszę o tym, ponieważ po wymianie auto "chodziło" gorzej niż przed. Jak odbierałam auto to od razu zauważyłam, że coś jest nie tak. Ale chłopak, który tam pracuje powiedział, żebym kilka dni pojeździłam i zobaczymy co będzie. Ale nic się nie zmieniło. Nie było nic lepiej. Oddałam auto ponownie i ponoć wymieniono wszystko jeszcze raz. Piszę ponoć, bo nigdy nie wiadomo. Ale to nieważne, Bynajmniej nadal coś jest nie tak.

Objawy są takie:

* delikatnie czuć drgania pod pedałem sprzęgła,

* gdy puszczam sprzęgło tak tak przy końcu obroty wskakują na wyższe obroty - ok. 1000 i wtedy silnik pracuje normalnie

* słychać dziwne dźwięki.

Auto jest znowu u mechanika, ale może ktoś z Was się zetknął z taką sytuacją?

Wrzucam filmik (mam nadzieję, że będzie widoczny), żebyście mogli posłuchać o co chodzi. Może ktoś coś doradzi?

https://megawrzuta.pl/download/d3f8bbb27c6453dbb995e1b431620088.html


Sprawa rozwiązana. Jakby ktoś był zainteresowany to wymiana koła na sachs załatwiło sprawę.
Opublikowano

Witam.

Piszę bo mam problem. Ostatnio jak wprowadzałam auto do garażu to coś zaczęło tak pukać, chrobotać i sprzęgło tak drgało, że aż się wystraszyłam. Ale, że do mechanika mam ok. 100 m to od razu podjechałam. Diagnoza - dwumas. Auto wcześniej poszarpywało ale nic nie hałasowało. W poprzednim aucie też wymieniałam koło dwumasowe ale tam auto już było kupione z tą przypadłością. Ale miałam okazję się z tym zaznajomić i sprawa wyglądała inaczej. Tam koło ewidentnie dawało o sobie znać.

Wracając do tematu rano odpaliłam auto i hałasu już nie było, ale że byłam umówiona to auto zawiozłam do mechanika. Powiedział, że to była wina koła i wymienił cały komplet: koło dwumasowe+sprzęgło+łożysko. Mam stare koło w garażu, ale one ma mniej luzu niż te nowe, ale ja się nie znam. Piszę o tym, ponieważ po wymianie auto "chodziło" gorzej niż przed. Jak odbierałam auto to od razu zauważyłam, że coś jest nie tak. Ale chłopak, który tam pracuje powiedział, żebym kilka dni pojeździłam i zobaczymy co będzie. Ale nic się nie zmieniło. Nie było nic lepiej. Oddałam auto ponownie i ponoć wymieniono wszystko jeszcze raz. Piszę ponoć, bo nigdy nie wiadomo. Ale to nieważne, Bynajmniej nadal coś jest nie tak.

Objawy są takie:

* delikatnie czuć drgania pod pedałem sprzęgła,

* gdy puszczam sprzęgło tak tak przy końcu obroty wskakują na wyższe obroty - ok. 1000 i wtedy silnik pracuje normalnie

* słychać dziwne dźwięki.

Auto jest znowu u mechanika, ale może ktoś z Was się zetknął z taką sytuacją?

Wrzucam filmik (mam nadzieję, że będzie widoczny), żebyście mogli posłuchać o co chodzi. Może ktoś coś doradzi?

https://megawrzuta.pl/download/d3f8bbb27c6453dbb995e1b431620088.html

Sprawa rozwiązana. Jakby ktoś był zainteresowany to wymiana koła na sachs załatwiło sprawę.

Może coś więcej napiszesz

Nowe koło było uszkodzone jakiej firmy LUK ?

Wymiana w ramach gwarancji ?

Kto ponosił koszty wymiany jeszcze raz ?

Jakie koszty takiej zabawy ?

Opublikowano

Witam.

Piszę bo mam problem. Ostatnio jak wprowadzałam auto do garażu to coś zaczęło tak pukać, chrobotać i sprzęgło tak drgało, że aż się wystraszyłam. Ale, że do mechanika mam ok. 100 m to od razu podjechałam. Diagnoza - dwumas. Auto wcześniej poszarpywało ale nic nie hałasowało. W poprzednim aucie też wymieniałam koło dwumasowe ale tam auto już było kupione z tą przypadłością. Ale miałam okazję się z tym zaznajomić i sprawa wyglądała inaczej. Tam koło ewidentnie dawało o sobie znać.

Wracając do tematu rano odpaliłam auto i hałasu już nie było, ale że byłam umówiona to auto zawiozłam do mechanika. Powiedział, że to była wina koła i wymienił cały komplet: koło dwumasowe+sprzęgło+łożysko. Mam stare koło w garażu, ale one ma mniej luzu niż te nowe, ale ja się nie znam. Piszę o tym, ponieważ po wymianie auto "chodziło" gorzej niż przed. Jak odbierałam auto to od razu zauważyłam, że coś jest nie tak. Ale chłopak, który tam pracuje powiedział, żebym kilka dni pojeździłam i zobaczymy co będzie. Ale nic się nie zmieniło. Nie było nic lepiej. Oddałam auto ponownie i ponoć wymieniono wszystko jeszcze raz. Piszę ponoć, bo nigdy nie wiadomo. Ale to nieważne, Bynajmniej nadal coś jest nie tak.

Objawy są takie:

* delikatnie czuć drgania pod pedałem sprzęgła,

* gdy puszczam sprzęgło tak tak przy końcu obroty wskakują na wyższe obroty - ok. 1000 i wtedy silnik pracuje normalnie

* słychać dziwne dźwięki.

Auto jest znowu u mechanika, ale może ktoś z Was się zetknął z taką sytuacją?

Wrzucam filmik (mam nadzieję, że będzie widoczny), żebyście mogli posłuchać o co chodzi. Może ktoś coś doradzi?

https://megawrzuta.pl/download/d3f8bbb27c6453dbb995e1b431620088.html

Sprawa rozwiązana. Jakby ktoś był zainteresowany to wymiana koła na sachs załatwiło sprawę.

Może coś więcej napiszesz

Nowe koło było uszkodzone jakiej firmy LUK ?

Wymiana w ramach gwarancji ?

Kto ponosił koszty wymiany jeszcze raz ?

Jakie koszty takiej zabawy ?

Więc tak... Pierwsze koło było firmy Luk. Już jak przyszło to wspominał, że był zdziwiony jak przyszło, bo miało luzy, ale jak dzwonił to intercarsu to mu powiedzieli, że te koła tak mają. Więc założył, ale niestety jak wspominałam auto nie chodziło dobrze. Zamówił więc drugie, ale tamto było takie samo. Szczerze, to nie wiem czy zakładał je na nowo czy nie, ale mi się wydaje, że nie, ale nieważne. Coś tam pewnie pogrzebał, ale efektu nie było. Powiedziałam, że auto tak nie chodziło jak oddawałam i, że coś z tym muszą zrobić. Zamówił więc koło Sachsa i to koło ponoć było całkiem inne. Mówi, że nie miało luzów, że nie latało jak te z luka i po wymianie auto pracuje jak należy. Pedał nie drga, nic nie hałasuje, więc jest ok. Co do ceny to 2450 zł za komplet (sprzęgło, koło, łożysko i docisk-o ile się nie mylę :P ) i 400 zł za robotę, więc nie dopłacałam nic za tą wymianę. Co do koła Luka to mówi, że zareklamuje i mam się tym nie martwić. Prawdą też jest, że to mój znajomy i może mnie potraktował ulgowo.

Opublikowano

Albo naopowiadał Ci dobrych bajek, skoro była taka możliwość :)

Opublikowano

Albo naopowiadał Ci dobrych bajek, skoro była taka możliwość :)

Nie za bardzo wiem co masz na myśli. Jaka możliwość? Faktury na zakup kół widziałam. Stare części dostałam z powrotem, więc nie mam powodu myśleć że coś kombinował. Ale najważniejsze, że auto chodzi jak trzeba :)

Opublikowano
1 godzinę temu, numi19 napisał:

Autko przejechane ma 210tys przebieg udokumentowany bo na wszystko dostałem papiery
Niestety ale sprzęgło nie było według papierów robione
Ogólnie to żadnych objawów dwumasu nie ma a sprzęgło dopiero dzisiaj zaczęło się ślizgać
I teraz dylemat robić jak zacznie się coś dziać więcej o częściej same sprzęgło czy kpl???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Roboty trochę jest ze sprzęgłem.

Standardowo po takim przebiegu myśli się nad wymianą kompletu.

Opublikowano
Roboty trochę jest ze sprzęgłem.
Standardowo po takim przebiegu myśli się nad wymianą kompletu.

Dzięki za poradę
Jest ktoś na forum kto sprzedaje komplety??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Witam, chcialbym podzielic sie informacja odnosnie wymiany kompletu sprzegla i dwumasy.  Autko Audi A4 b8 Avant Quattro 2.0 TDI 143 KM CAGA z 2011 roku, przebieg w wiekszosci autostradowy 178 tys km. Zdecydowalem sie na wymiane poniewaz pedal sprzegla nie byl juz tak miekki jak powinien

i przy mocniejszej jezdzie po miescie z 4 osobami na pokladzie pedal jeszcze twardnial . Oprocz tego, sprzeglo bralo juz dosc wysoko i ruszanie autem nie bylo plynne i komfortowe. W dodatki 1 bieg czasami wchodzil z oporem. Dwumasa zostala rowniez wymieniona chodziaz nie wydawala zadnych niepokojacych dzwiekow. W dodatku przy wcisnietym pedale sprzegla mozna bylo uslyszec dzwiek lozyska wyciskowego (inaczej oporowego). Czasami podczas gwlatownego ruszania pod gorke wyczuwalne bylo szarpniecie auta. Sprzeglo nie slizgalo sie.

Po wymianie kompletu, roznica w komforcie uzytkowania jest znaczna, pedal pracuje bardzo delikatnie (tak jak w zony nowym golfie VII 1.4 TSI 150 KM z przebiegiem 2000 km) oraz ruszanie jest plynne. Rowniez drgania jakie byly przenoszone na karoserie po wymianie praktycznie nie czuc ze to diesel.

Nowa dwumasa rowniez przy probie obrotu rekoma ma wyczuwalny luz lecz stara posiadala ewidentny luz.

Koszt zakupu na Alledrogo sprzeglo z dwumasa, lozyskiem wyciskowym, tuleja prowadzaca lozysko to:  SACHS 2500 zl, wysprzeglik hydrauliczny SACHS 200 zl.

Numer czesci SACHS:

2289 000 298 009 - komplet sprzegla z dwumasa,

6283 000 090 009 - wysprzeglik

3114 000 946 - tuleja prowadzaca lozysko,

Koszt wymiany to: 950 zl.

Mam nadzieje ze w jakis sposob moja informacja pomoze uzytkownikom naszych perelek:)

sprzeglo.jpg

Sprzeglo 2.jpg

Lozysko.jpg

Tuleja.jpg

wysprzeglik.jpg

Opublikowano (edytowane)

No u mnie też już czuć że sprzęgło pada. Przebieg 230tyś km 2011r.  U mnie trzeba odpowiednio operować sprzęgłem przy ruszaniu żeby auto nie zgasło i przy tym ruszaniu wyczuwalne są drgania samochodu na dodatek czasem coś "stuka", ale na razie nie wymieniam bo się nie ślizga (wymienione objawy nie występują codziennie i raczej na rozgrzanym silniku). Droga zabawa jak z wymianą wychodzi 3500 zł

Edytowane przez Osta
Opublikowano
Dnia 7.07.2017 o 14:57, majbach7 napisał:

Witam, chcialbym podzielic sie informacja odnosnie wymiany kompletu sprzegla i dwumasy.  Autko Audi A4 b8 Avant Quattro 2.0 TDI 143 KM CAGA z 2011 roku, przebieg w wiekszosci autostradowy 178 tys km. Zdecydowalem sie na wymiane poniewaz pedal sprzegla nie byl juz tak miekki jak powinien

i przy mocniejszej jezdzie po miescie z 4 osobami na pokladzie pedal jeszcze twardnial . Oprocz tego, sprzeglo bralo juz dosc wysoko i ruszanie autem nie bylo plynne i komfortowe. W dodatki 1 bieg czasami wchodzil z oporem. Dwumasa zostala rowniez wymieniona chodziaz nie wydawala zadnych niepokojacych dzwiekow. W dodatku przy wcisnietym pedale sprzegla mozna bylo uslyszec dzwiek lozyska wyciskowego (inaczej oporowego). Czasami podczas gwlatownego ruszania pod gorke wyczuwalne bylo szarpniecie auta. Sprzeglo nie slizgalo sie.

Po wymianie kompletu, roznica w komforcie uzytkowania jest znaczna, pedal pracuje bardzo delikatnie (tak jak w zony nowym golfie VII 1.4 TSI 150 KM z przebiegiem 2000 km) oraz ruszanie jest plynne. Rowniez drgania jakie byly przenoszone na karoserie po wymianie praktycznie nie czuc ze to diesel.

Nowa dwumasa rowniez przy probie obrotu rekoma ma wyczuwalny luz lecz stara posiadala ewidentny luz.

Koszt zakupu na Alledrogo sprzeglo z dwumasa, lozyskiem wyciskowym, tuleja prowadzaca lozysko to:  SACHS 2500 zl, wysprzeglik hydrauliczny SACHS 200 zl.

Numer czesci SACHS:

2289 000 298 009 - komplet sprzegla z dwumasa,

6283 000 090 009 - wysprzeglik

3114 000 946 - tuleja prowadzaca lozysko,

Koszt wymiany to: 950 zl.

Mam nadzieje ze w jakis sposob moja informacja pomoze uzytkownikom naszych perelek:)

sprzeglo.jpg

Sprzeglo 2.jpg

Lozysko.jpg

Tuleja.jpg

wysprzeglik.jpg

Gdzie Wy kupujecie te części ??? U mnie za LUKa zaspiewali mi dzis 4100 :(

Opublikowano

potrzebuje pomocy 

moje audi ma 185 tys i ostatnio zaobserwowalem ze przy 140 sa DRGANIA i jak kolega wyzej pisze sprzeglo wysoko bierze i czasami szarpie przy ruszaniu

czy to koniec sprzegla czy dwumasy???

jak bede jezdzil  do konca czy uszkodze silnik 

czy lepiej  wymienic  szybko 

a moze to cos innego 

dzieki za pomoc

Opublikowano
18 godzin temu, simon__75 napisał:

Gdzie Wy kupujecie te części ??? U mnie za LUKa zaspiewali mi dzis 4100 :(

Możliwe żeby w LUKu nie było wysprzęglika a w SACHS jest ? W hurtowni powiedzieli ze do LUKa nie ma wysprzeglika a do II jest..... Gdzie ten wysprzeglik sie znajduje ?
Inny jeszcze temat - łożysko igiełkowe i simerigg wału...macie jakies numery tego ?

Opublikowano

Gdzieś w tym temacie chłopaki pisali, że te łożyska mają numery 0B1105561E i 079105313A.

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie. Mam pytanie, czy sprzęgło i dwumasa Sachs z A4 b8 allroad 143km 2.0tdi, 2010r, napęd na 4koła będzie pasowało do a4 b8 2.0 tdi 120km, 2009r? Temat dość pilny, jestem za granicą, a wszyscy polscy dostawcy urlopy sobie porobili, a znajomy mechanik ma akurat taki nowy zestaw. On twierdzi, że ma pasować, sprawdzał po katalogu i się zgadza, ale ja wolę się upewnić więc proszę jak ktoś wie o podpowiedź, bo nie chcę auta uziemić na bóg wie ile.

Edytowane przez pimpam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...