Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płyn Chłodzący G12 - który? (FEBI czy Hart)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uwazajcie tez na Mannola wg mnie to dziadostwo wchodzi w reakcje z aluminium i zapycha cały układ.

Uwazajcie tez na Mannola wg mnie to dziadostwo wchodzi w reakcje z aluminium i zapycha cały układ.

Na jakiej podstawie wnosisz bo akurat mam zalany?

Opublikowano (edytowane)

G12 wyszedł z produkcji, G13 jest jego następcą i zastępuje G12 w starszych autach (jeśli chodzi o ori koncentrat chłodniczy Audi&VW)

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

Do tej pory zawsze lałem Dynagel 2000+ ale niestety zaczął gdzieś wyciekać i zanim to naprawię muszę dolewać płyn co jakiś czas. W związku z tym jaki TAŃSZY płyn mam lać żeby nie zbankrutować do momentu naprawienia usterki ale żeby też nie narobić sobie biedy przez sam kiepski płyn? Dynagel niby jest mieszalny ze wszystkimi, a już np. Borygo/Petrygo nie, ale ile w tym prawdy to już nie wiem.

Edytowane przez dliwski
Opublikowano

skopiowane z Wikipedii:

  • auta 1989-1996 płyn G11
  • auta 1996-2001 płyn G12
  • auta 2001-2004 płyn G12+
  • auta 2004-2008 płyn G12++
  • auta od 2008 r. płyn G13

Płyny chłodnicze są barwione w celu łatwiejszej lokalizacji przecieków i uniknięcia przypadkowego spożycia. Czasami spotykane jest stwierdzenie, że barwa pozwala łatwo zidentyfikować typ płynu (IAT — zielona i niebieska, OAT — jasnoczerwona lub pomarańczowa, HOAT — ciemnoczerwona lub fioletowa), które obecnie nie jest już prawdziwe (np. płyny POAT z glikolem polipropylenowym są także barwione na zielono).

Podział ze względu na zawartość krzemianów
  • płyn typu G11, zawartość krzemianów 500-680 mg/l
  • płyn typu G12/G12+, nie zawiera krzemianów
  • płyn typu G12++/G13, zawartość krzemianów 400-500 mg/l.

Nie zalecane jest mieszanie płynów zawierających krzemiany, z płynami nie zawierającymi krzemianów. Nie wolno mieszać płynów starszej generacji G11 (kolor niebieski, zielony) z płynami klasy G12 (czerwony, pomarańczowy) i G12+ (fioletowo-czerwony, fioletowo-różowy

sam zastanawiam się jaki płyn wybrać oryginał VW G12++ czy FUCHS MAINTAIN FRICOFIN DP G12++

Opublikowano

płyn G13 jest następcą wszystkich poprzednich płynów G i i jest z nimi mieszalny

oto cytat ze strony producenta

,,Stężona ciecz na bazie glikolu etylonowego nowej generacji zawierająca ograniczone inhibitory korozji z przedłużoną żywotnością - 5 lat.
Ciecz jest mieszalna z płynami G12 i G12+ które odpowiadają normom VW TL 774 D i F (zmiana koloru przy mieszaniu nie wpływa na funkcjonalność cieczy).

Opublikowano (edytowane)

Panowie.

Rozszczelnił mi się w końcu ten nieszczęsny króciec i zaczęło mi ubywać dość znacznie płynu. Zanim oddam auto do mechanika to będę musiał dolewać płynu. Czy takie coś na dolewki wystarczy http://allegro.pl/plyn-do-chlodnic-g12-k2-kuler-35-czerwony-5l-i6582914564.html ?

Edytowane przez władysław
Opublikowano

Panowie.

Rozszczelnił mi się w końcu ten nieszczęsny króciec i zaczęło mi ubywać dość znacznie płynu. Zanim oddam auto do mechanika to będę musiał dolewać płynu. Czy takie coś na dolewki wystarczy http://allegro.pl/plyn-do-chlodnic-g12-k2-kuler-35-czerwony-5l-i6582914564.html ?

Wystarczy.

Opublikowano

Witam. Ja musiałem teraz kupić płyn chłodzący i kupiłem w VW ASO G12evo. Podobno juz nie mają G13. Niby evo jest leoszy bo produkują go normalnie a nie po recyclingu jak G13. Znalazłem video gdzie koleś tez wlał 12 evo poznaję po butelce bo takie same mam a G13 byly szare.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...