Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Po wymianie rozrzadu zle pali, przestawiony kat wtrysku...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oddalem 1Z'ta w rece mechanika ktory mial wymienic rozrzad.

Wymienil i teraz przy ujemnej temperaturze silnikiem trzeba krecic dobra minute, az cokolwiek zaskoczy.

Kat wtrysku wynosi 74, przed wymiana wynosil 49-52 i audik odpalal idealnie przy -20st.

Czy roznica nieco ponad 20 jednostek moze powodowac taka awarie? Czy jednak rozrzad zostal zle zlozony i trzeba oddac auto ponownie do naprawy??

Opublikowano

jedz do niego na poprawke i tyle na temat

Opublikowano

Pierwsze co bym zrobil to poustawial wszystko na znakach zeby zobaczyc czy dobrze zlozone jest. Potem regulacja kąta. 74 to troche wczesny.

Opublikowano

Juz nie chce tracic czasu by jezdzic do niego. (na domiar zlego idiota cos zrobil, ze nie moge maski otworzyc, ide powalczyc z tym fantem)

Zeby sprawdzic czy poustawiane jest na znakach trzeba znowu caly przod sciagac?

Opublikowano

[quote=SowaBezOka;3256036

Zeby sprawdzic czy poustawiane jest na znakach trzeba znowu caly przod sciagac?

Nie wystarczy zdiąć osłone przednią plastikową za chłodnicą i pokrywę wałka rozrządu w celu założenia przymiaru , bo moim zdaniem to nietylko kont zawczesny bo palił by trudniej ale nie kręcenie minutę na rozruszniku .

U mnie też wartość przed wymianą rozrządu rużniła się o 25 jednostek i palił za pierwszym razem , a po wymianie i ustawieniu na 49-52 nieznacznie sie poprawiło .

Sprawdź odrazu świece żarowe bo może właśnie tu masz przyczynę .

a w połączeniu ze złym kątem masz taki efekt

Opublikowano

Poprawilem kat wtrysku i niewiele dalo

Dodatkowo zrobilem logi

Log (0 - 005)

Log (1 - 000,000)

Zatem co? Do innego mechaniora musze sie wybrac by zlecic mu ustawienie rozrzadu?? Ile taka usluga moze kosztowac? :doh:

Opublikowano

do regulacji kąta silnik powinien być nagrzany do około 90C a u ciebie 70.

Dogrzej jeszcze i zręb BS 000 i MS 001 zobaczymy czy się dawka nierozjechana.

tylko do 001 powyłączaj wszystkie odbiorniki prądu , łącznie z wentylatorem nagrzewnicy

A jak ze świecami , sprawdziłeś?

Spróbuj doładować akumulator i ustawić auto tyłem wyżej niż przodem na noc żeby wykluczyć zapowietrzanie się pompy wtryskowej

Opublikowano

Auto codziennie stoi tylem wyzej niz przodem :) Wiec zapowietrzenie mozna wykluczyc (filtr paliwa wymieniales jakies 2-3 tygodnie temu)

Za 20 minut do pracy wyjezdzam wiec dzisiaj juz nie powalcze.

Co do swiec to nie sprawdzalem, ale skoro jeszcze 4 dni temu (przed wymiana) wszystko bylo ok, to czemu mialy by swiece akurat pojsc...

No ale ok, sprawdze bo rozne przypadki sa :)

Jutro z rana wrzuce nowe logi.

---------- Post dopisany 16-01-2013 at 00:01 ---------- Poprzedni post napisany 15-01-2013 at 11:31 ----------

Log (0 - 003,003)

Log (1 - 000)

Log (2 - 005,005)

Log (3 - 001,001)

Log (4 - 004,004)

Log (5 - 007)

---------- Post dopisany at 00:32 ---------- Poprzedni post napisany at 00:01 ----------

Logi MS i BS sa w jednym pliku, niestety nie ma nigdzie wpisane co jest BS a co MS.

Ale w BS widze, ze sa 'zle' wyniki gdzieniegdzie.

Jeszcze jedna sprawa. Z rana wyjechalem 150km od domu, zostawilem auto na 8h, przyszedlem i audik odpalil (lepiej niz wczoraj, ale gorzej niz przed wymiana rozrzadu). Rozrusznik krecil jakies 6-8 sekund poczym odpalil, a pozniej przez jakas minute lekko trzeslo buda (obroty mial okolo 950-1000), po minucie opadly na 860. Wiec poprawa odkad poprawilem kat wtrysku jest juz widoczna, ale niestety nie to jest ideal. Temperatura w momencie odpalania byla -4,5st.

Opublikowano

sprawdź jeszcze świece czy grzeją najlepiej każdą z osobna , i czy dochodzi do nich prąd.

Zobacz o ile spada ci napięcie na akumulatorze podczas rozruchu.

Bo to że po 150 km zapalił lepiej może świadczyć o tym że ci się podładował akumulator.

Możesz też sprawdzić prąd ładowania z powłanczanymi odbiornikami czyli ogrzewanie szyby , światła - na pewno nie zaszkodzi.

Poza tym przy takiej dawce rzędu 2,0-2,2mg powinien palić od strzała tylko może niestabilnie pracować i nie chcieć schodzić na wolne obroty .

Powinieneś stuknąć nastawnik w okolice 3,0-3,5mg.albo spróbuj przestawić vagiem ile sie da.

przed wymiana rozrządu też miałeś taka dawkę

Opublikowano

tak, tez byla taka dawka.

aku ma dopiero kilka miesiecy, przed wymiana rozrzadu sprawdzalem jego napiecie (mam akurat kondensator z wyswietlaczem napiecia) i wszystko gralo, nie schodzil ponizej 12V z tego co pamietam.

Przed wczoraj, gdy kat wtrysku rowniez nie byl ustawiony, a sytuacja taka sama (przejazd 150km w jedna, odczekanie 8godzin) i wtedy proba odpalenia auta zakonczyla sie za 4 podejsciem, wczoraj po ustawieniu kata wtrysku proba zakonczona zostala po 6-8 sekundach (za pierwszym razem, nie pojawila sie ikonka oleju czy smarowania na liczniku :) )

Mam komplet nowych swiec NGK, ale jeszcze nie wymienione, dla spokoju podjade pojutrze do mechanika niech wymieni.

Zapomnialbym, wczoraj gdy podlaczalem VAGa drugi raz pojawil sie blad 00575.

00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji.

Możliwe przyczyny:

- uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania

- połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone)

Skutki:

- Brak mocy, utrudniony rozruch, niewłaściwa praca silnika.

Sposób usunięcia usterki:

- sprawdzić zawór magnetyczny N75

- sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.

Dodam, ze mechanik nie tylko wymienial rozrzad, ale dalem mu jeszcze do wymiany uszczelki na obu kolektorach... Wiec moze cos gdzies pochrzanil

Opublikowano

a powiedzcie panowie ustawienie kata wtrysku to jest duzo roboty? a i da sie na komp sprawdzic ile on wynosi? ;d

Opublikowano

Kolego czarujesz nas bardzo.Przy kacie 74 powinien odpalic lepiej niz przy 51 jakbys mial 25 to owszem.Wiec nonsensem jest ze po opoznieniu zaplonu lepiej odpala poprostu były inne warunki itp. Jezeli tak zle odpala to rozrzad musi byc przestawiony ale nie na pompie i to nie zabek.

Specjalnie w słabych dieslach ustawia sie 70-90 jak auta nei chce sie juz naprawiac a palic jeszcze musi.

Opublikowano

ustawilem kat i w ten sam dzien zalalem audike Verva na Orlenie i od tej pory audik gdy postoi dwa dni, a przy probie odpalenia jest -8st to odpala bez problemu...

Dziwny przypadek czy znane sa juz takie?

Opublikowano

jaki masz ustawiony kat wtrysku? ile wynosi ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...