SowaBezOka Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Oddalem 1Z'ta w rece mechanika ktory mial wymienic rozrzad. Wymienil i teraz przy ujemnej temperaturze silnikiem trzeba krecic dobra minute, az cokolwiek zaskoczy. Kat wtrysku wynosi 74, przed wymiana wynosil 49-52 i audik odpalal idealnie przy -20st. Czy roznica nieco ponad 20 jednostek moze powodowac taka awarie? Czy jednak rozrzad zostal zle zlozony i trzeba oddac auto ponownie do naprawy??
blabson Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 jedz do niego na poprawke i tyle na temat
Lukasz_N Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Pierwsze co bym zrobil to poustawial wszystko na znakach zeby zobaczyc czy dobrze zlozone jest. Potem regulacja kąta. 74 to troche wczesny.
SowaBezOka Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2013 Juz nie chce tracic czasu by jezdzic do niego. (na domiar zlego idiota cos zrobil, ze nie moge maski otworzyc, ide powalczyc z tym fantem) Zeby sprawdzic czy poustawiane jest na znakach trzeba znowu caly przod sciagac?
grzegorzmen Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 [quote=SowaBezOka;3256036 Zeby sprawdzic czy poustawiane jest na znakach trzeba znowu caly przod sciagac? Nie wystarczy zdiąć osłone przednią plastikową za chłodnicą i pokrywę wałka rozrządu w celu założenia przymiaru , bo moim zdaniem to nietylko kont zawczesny bo palił by trudniej ale nie kręcenie minutę na rozruszniku . U mnie też wartość przed wymianą rozrządu rużniła się o 25 jednostek i palił za pierwszym razem , a po wymianie i ustawieniu na 49-52 nieznacznie sie poprawiło . Sprawdź odrazu świece żarowe bo może właśnie tu masz przyczynę . a w połączeniu ze złym kątem masz taki efekt
SowaBezOka Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2013 Poprawilem kat wtrysku i niewiele dalo Dodatkowo zrobilem logi Log (0 - 005) Log (1 - 000,000) Zatem co? Do innego mechaniora musze sie wybrac by zlecic mu ustawienie rozrzadu?? Ile taka usluga moze kosztowac?
grzegorzmen Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 do regulacji kąta silnik powinien być nagrzany do około 90C a u ciebie 70. Dogrzej jeszcze i zręb BS 000 i MS 001 zobaczymy czy się dawka nierozjechana. tylko do 001 powyłączaj wszystkie odbiorniki prądu , łącznie z wentylatorem nagrzewnicy A jak ze świecami , sprawdziłeś? Spróbuj doładować akumulator i ustawić auto tyłem wyżej niż przodem na noc żeby wykluczyć zapowietrzanie się pompy wtryskowej
SowaBezOka Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2013 Auto codziennie stoi tylem wyzej niz przodem Wiec zapowietrzenie mozna wykluczyc (filtr paliwa wymieniales jakies 2-3 tygodnie temu) Za 20 minut do pracy wyjezdzam wiec dzisiaj juz nie powalcze. Co do swiec to nie sprawdzalem, ale skoro jeszcze 4 dni temu (przed wymiana) wszystko bylo ok, to czemu mialy by swiece akurat pojsc... No ale ok, sprawdze bo rozne przypadki sa Jutro z rana wrzuce nowe logi. ---------- Post dopisany 16-01-2013 at 00:01 ---------- Poprzedni post napisany 15-01-2013 at 11:31 ---------- Log (0 - 003,003) Log (1 - 000) Log (2 - 005,005) Log (3 - 001,001) Log (4 - 004,004) Log (5 - 007) ---------- Post dopisany at 00:32 ---------- Poprzedni post napisany at 00:01 ---------- Logi MS i BS sa w jednym pliku, niestety nie ma nigdzie wpisane co jest BS a co MS. Ale w BS widze, ze sa 'zle' wyniki gdzieniegdzie. Jeszcze jedna sprawa. Z rana wyjechalem 150km od domu, zostawilem auto na 8h, przyszedlem i audik odpalil (lepiej niz wczoraj, ale gorzej niz przed wymiana rozrzadu). Rozrusznik krecil jakies 6-8 sekund poczym odpalil, a pozniej przez jakas minute lekko trzeslo buda (obroty mial okolo 950-1000), po minucie opadly na 860. Wiec poprawa odkad poprawilem kat wtrysku jest juz widoczna, ale niestety nie to jest ideal. Temperatura w momencie odpalania byla -4,5st.
grzegorzmen Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 sprawdź jeszcze świece czy grzeją najlepiej każdą z osobna , i czy dochodzi do nich prąd. Zobacz o ile spada ci napięcie na akumulatorze podczas rozruchu. Bo to że po 150 km zapalił lepiej może świadczyć o tym że ci się podładował akumulator. Możesz też sprawdzić prąd ładowania z powłanczanymi odbiornikami czyli ogrzewanie szyby , światła - na pewno nie zaszkodzi. Poza tym przy takiej dawce rzędu 2,0-2,2mg powinien palić od strzała tylko może niestabilnie pracować i nie chcieć schodzić na wolne obroty . Powinieneś stuknąć nastawnik w okolice 3,0-3,5mg.albo spróbuj przestawić vagiem ile sie da. przed wymiana rozrządu też miałeś taka dawkę
SowaBezOka Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2013 tak, tez byla taka dawka. aku ma dopiero kilka miesiecy, przed wymiana rozrzadu sprawdzalem jego napiecie (mam akurat kondensator z wyswietlaczem napiecia) i wszystko gralo, nie schodzil ponizej 12V z tego co pamietam. Przed wczoraj, gdy kat wtrysku rowniez nie byl ustawiony, a sytuacja taka sama (przejazd 150km w jedna, odczekanie 8godzin) i wtedy proba odpalenia auta zakonczyla sie za 4 podejsciem, wczoraj po ustawieniu kata wtrysku proba zakonczona zostala po 6-8 sekundach (za pierwszym razem, nie pojawila sie ikonka oleju czy smarowania na liczniku ) Mam komplet nowych swiec NGK, ale jeszcze nie wymienione, dla spokoju podjade pojutrze do mechanika niech wymieni. Zapomnialbym, wczoraj gdy podlaczalem VAGa drugi raz pojawil sie blad 00575. 00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji.Możliwe przyczyny: - uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone) Skutki: - Brak mocy, utrudniony rozruch, niewłaściwa praca silnika. Sposób usunięcia usterki: - sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. Dodam, ze mechanik nie tylko wymienial rozrzad, ale dalem mu jeszcze do wymiany uszczelki na obu kolektorach... Wiec moze cos gdzies pochrzanil
Vego Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 a powiedzcie panowie ustawienie kata wtrysku to jest duzo roboty? a i da sie na komp sprawdzic ile on wynosi? ;d
Lukasz_N Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Tutaj wszystko masz opisane dokladnie: http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/r4-tdi-oprocz-pd-ustawienie-kata-wtrysku-6665/
vauxhall95 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Kolego czarujesz nas bardzo.Przy kacie 74 powinien odpalic lepiej niz przy 51 jakbys mial 25 to owszem.Wiec nonsensem jest ze po opoznieniu zaplonu lepiej odpala poprostu były inne warunki itp. Jezeli tak zle odpala to rozrzad musi byc przestawiony ale nie na pompie i to nie zabek. Specjalnie w słabych dieslach ustawia sie 70-90 jak auta nei chce sie juz naprawiac a palic jeszcze musi.
SowaBezOka Opublikowano 23 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2013 ustawilem kat i w ten sam dzien zalalem audike Verva na Orlenie i od tej pory audik gdy postoi dwa dni, a przy probie odpalenia jest -8st to odpala bez problemu... Dziwny przypadek czy znane sa juz takie?
Vego Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 jaki masz ustawiony kat wtrysku? ile wynosi ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się