Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej syntetyczny do baku paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Słuchajcie, chciałbym obalić mit, albo uzyskać potwierdzenie że to prawda.

Ostatnio znajomy powiedział, że nalewając fiolkę oleju syntetycznego (takiego jak do piły np. stihl) na pełny bak paliwa, wszystkie silniki diesla dużo lepiej pracują niż wcześniej.

Dokładnie to on powiedział, że na pierwszy bak nalał jedną fiolkę i trochę na początku dymił samochód, ale później przy kolejnym baku zrobił to samo i powiedział, że silnik działa dużo płynniej niż wcześniej. Zaznaczam, że powiedział, że nalał tak dwa razy bo dużo osób mu tak mówiło, że tylko dwie fiolki na dwa pełne baki i silnik będzie ładniej pracował. Gość mieszka w Niemczech od kilku lat i słyszał tak od znajomych niemców, którzy dieslami jeżdżą od zawsze, a on sam jeździ A6 2010 rok.

Wypowiedzcie się na ten temat.

pozdro

Opublikowano

to zwykły mixol do silników dwusuwowych tylko kolorowy można chlapnąć ciut zwłaszcza jak ktoś etyline do baku leje by mu ropa nie zamarzała w zimie ale żeby tym kulture pracy silnika poprawić to śmiech ;-)

Opublikowano

to nie fałsz wtryski ciszej chodza.

Opublikowano

Też się spotkałem z takim pomysłem u znajomego mechanika ale to tyczyło się silników z pompowtryskami, obecne paliwo na stacjach jest bardziej suche i olej pomaga smarować pompowtryski. Jest jedno ale olej zmniejsza liczbę cetanową tej mieszanki paliwa.

Opublikowano

Ja mialem 2,5 TDI z pompa wtryskowa i tez stosowalem.

Opublikowano

Mój mechanik (autoryzacja VAG) też mi radzi Mixol w proporcji 1:100 na bak. Więc chyba coś w tym jest.

Opublikowano

tylko uważajcie z olejami barwionymi bo jak ITD sprawdzi to wyjdzie że ganiacie na opale .

Poza tym mieszanina 1:50 zmniejsza liczbe cetanowa o 26 punktów a już mieszanina 1:150 tylko o 3 jednostki.

według artykułu popartego badaniami w niemczech zaleca się mieszanie oleju z napędem w stosunku od 1:200 do1:300

Opublikowano

Jak ktoś ma auto z DPF-em, to dolewanie oleju do napędu jest najprostszym sposóbem na załatwienie sobie prolemów właśnie z nim.

Dla niezorientowanych, popiół ze spalonego oleju, osadza się w DPF-ie i go zatyka :decayed: .

Przywrócenie jego własności filtrujących, możliwe jest tylko jak go się odda na złom, i po przerobie wyprodukuj z niego nowy egzemplaż:wink:

W silnikach bez filtra cząstek stałych w rozsądnych ilościach napewno nie zaszkodzi :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...