Rek1n Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Dzisiaj miałem okazje logować koledze Seata, niestety nie znam oznaczenia silnika. Wstępnie postawiłem diagnozę zapieczonych łopatek turbiny ale proszę jeszcze was o potwierdzenie. Oczywiście wpada w tryb awaryjny, nawet nie można zalogować do 400 obr. Log (1 - 008,010) Log (2 - 011) Log (3 - 003,011) Log (4 - 011)
zbyszek7791 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Pewnie masz rację ale przed demontażem standardowo do sprawdzenia podciśnienia, gruszka, sztanga
vauxhall95 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opublikowano 19 Stycznia 2013 turbo zapieczone,a potem sprawdz szczelnosc dolotu i przeplywke.
Rek1n Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 Właśnie jakiś błąd przeplywki był ale niestety nie pamiętam jaki. Mamy inna na podmiankę to zobaczymy jak wyjdą logi na innej ---------- Post dopisany 12-02-2013 at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany 19-01-2013 at 20:45 ---------- Dodam jeszcze ze niedawno sie okazalo ze turbo bez zmiennej geometri. Sam zylem w nieswiadomosci
Sztomel Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Dodam jeszcze ze niedawno sie okazalo ze turbo bez zmiennej geometri. Sam zylem w nieswiadomosci Nadal żyjesz w nieświadomości Tam jest właśnie turbo ze zmienną geometrią (co widać dokładnie w logu statycznym 011 BS). O ile w 011 BS zmienna geometria się porusza prawidłowo to już w 011 dynamicznym się blokuje w położeniu maksymalnego doładowania i łapie tryb awaryjny a przepływka z tego powodu mierzy maksymalne wartości. W drugim logu 011 widać, że zanim turbo przeładowuje to ma krótkie niedoładowanie co może świadczyć o tym, że może się przycinać jedynie sztanga wewnątrz gruchy siłownika podciśnienia albo też przycina się zarówno ona jak i kierownice spalin zmiennej geometrii turbo. Proponuję na początek wymontować sam siłownik podciśnienia (gruchę ze sztangą) z turbosprężarki a wtedy łatwo będzie ocenić co się przycina zanim podejmie się decyzję o wyjmowaniu całego turbo z silnika. Dojście do gruchy ze sztangą jest najłatwiejsze od góry silnika i radzę uważać przy odpinaniu zawleczki sprężystej E-clips przy zdejmowaniu sztangi z dźwigni kierownic spalin bo najczęściej odbija i pada na matę wygłuszajacą od spodu silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się