grzbig Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Witam Panowie. Mam pytanie do ogarniającyh ten temat. W jakich silnikach występowały te zmienne fazy rozrządu zarówno wzdłużnych jak i poprzecznych?.I jeżeli moglibyście wyjaśnić dokładnie, krok po kroku zasadę działania tego mechanizmu w silnikach 1.8T VAG to byłbym bardzo wdzięczny bo interesuje mnie ten temat a w internecie wiele znaleźć nie mogłem. Dziękuje i pozdrawiam.
Dev Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Faza jest zmienna ale tylko na dolocie System jest w silnikach z elektrohydraulicznym napinaczem podstawowy silnik to ADR, jezeli szukasz oznaczen to tylko w ETCE
german81 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 zmiene fazy rorzadu był montowane w silnikch które były wyosarzine w sode szerokopasmowa czyli AUQ AUM AVJ AWT BAM BEX itp .zmiene fazy rorzadu sa nie aktywne w czasie normalnej pracy silnika ,działaja tylko w czasie rozruch razem z układem SAI po wyłaczeniu tego układu sa one nie aktywne . zmiene fazy rorzadu dzałaja przez przesuniecie wałka ssacego za pomoca napinacza łancucha rorzadu miedy wałkami .
benyA4 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Mi wydaje sie ze zaden napinacz nie steruje zmiennymi fazami. Napinacz jest po to by napiac lancuszek miedzy walkiem ssacym a wydechowym i nic pozatym. Urzadzenie ktore zmienia fazy to wariator. Najprosciej mozna wyjascic to tak ze na walku ssacym masz zebatke zewnetrzna, na tej zebatce jest kolejna wewnetrzna ktora to jest polaczona lancuszkiem z walkiem wydechowym . Zebatki te miedzy saba maja duzy luz . Sterowanie odbywa sie na zasadzie wtloczenia oleju miedzy te zebatki, za co odpowiada elektrozawor oleju . W zaleznosci z ktorej strony zebow zostanie wtloczony olej i w jakiej ilosci tak ustawia sie walek ssacy. Zmienne fazy rozrzadu dzialaja nonstop nie tylko przy uruchamianiu silnika. Dlatego masz czujnik polozenia walka ssacego, ktory w razie awari wariatora poinformuje cie o tym. Tu masz obrazowo pokazane jak to wyglada Zobacz temat - Zrobi diesla na bazie tych gratw
german81 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Beny A4 masz race co do tego ze zmiene fazy rorzadu sa sterowane wariatorem ,ale w silnikach 1.8 20v ,1.8 t 20v i 2.0 20v 2.8 30v sa one sterowne za pomoca napinacza łancucha sterowanie to odbywa sie przez wysuniecie górnego napinacza jest on sterowny tak samo jak wariator za pomoca cisnienia oleju i elektrozaworu . w tych silnikach zmiene fazy działaja tylko w pozcji wyprzedzenia lub w pozycji neutralnej .tak wyglonda napinacz do silnika 1.8t bez zmienych faz ŁAŃCUCH NAPINACZ ROZRZĄD 1.8 1.8T AUDI SEAT VW (2922498097) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. a tak wyglonda napinacz do silnika ze zmienymi fazami NAPINACZ ŁAŃCUCHA AUDI VW SEAT SKODA 1.8 1.8T (2951925259) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. .
Dev Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 w tym drugim jest bład w AJL-u jest zwykły napinacz
benyA4 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 ja mam silnik 2.0 20V ALT i tam jest wariator sterowany elektrozaworem oleju, a nie napinaczem lancuszka.
krzysiekvtec Opublikowano 25 Lipca 2016 Opublikowano 25 Lipca 2016 A może ktos powie jeśli fazy się nie zmieniają to tylko napinacz może być winny czy jeszcze coś?
gsekulski Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Witam mam ptanko. Bo mam problem pokroju napinacza, nastawnika. Tzn gasną prace napinacza lancucha/nastawnika. Na ssaniu. Po odpieciu aku zdarzało się, że problem ustawa. Czy odpieciu wtyczki od nastawnika/napinacza w silniku avj i odpalenie auta celem zaobserwowano reakcji jest bezpieczne?
Rosomak91 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Odgrzeje kokleta. Pytanie mam jaki sygnał idzie z nastawnika do komputera? Czy jest on po prostu zero-jedynkowy typu włączone wyłączone czy tam się dzieje coś więcej? Do czego zmierzam - zmieniłem silnik z alta na agna na podzespołach alta. Oczywiście nastawniki są inne i pytanie czy ich zasada działania jest jednakowa? Czy jak przełożę wtyczkę od AGNa do alta i zepnę to ze sobą to będzie ten nastawnik działać?
Mechanikkosmita Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Cześć. Nie ma znaczenia czy wzdłużny czy poprzeczny . układ zmiennych faz rozrządu polegający na zmianie czasu otwarcia oraz zamknięcia zaworu w zależności od obciążenia silnika oraz jego obrotów. Istnieje wiele metod dzięki którym jest to realizowane, od mechanicznych po elektro-hydrauliczne. W zdecydowanej większości przypadków stosowany jest na wałku zaworów dolotowych i pozwala na poprawę przebiegu momentu obrotowego w środkowym zakresie obrotów silnika przy jednoczesnym utrzymaniu mocy jednostki na dobrym poziomie. 1
DarekS4 Opublikowano 11 Lutego 2020 Opublikowano 11 Lutego 2020 Powyższa odpowiedź powinna wyczerpać temat i zaspokoić to co chciałeś wiedzieć.
tipak Opublikowano 29 Września 2020 Opublikowano 29 Września 2020 Teraz ja odgrzeje kotleta Czy łańcuszek z napinaczem pasuje z a4 b5 1.8t AEB do b6 1.8t AVJ bo w b6 jest do wymiany a moje stare b5 idzie na części po stłuczce a jakieś 40tyś. temu było wymieniany napinacz z łańcuszkiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się