Jump to content

Zmienne fazy rozrządu, występowanie i zasada działania.


Recommended Posts

Witam Panowie. Mam pytanie do ogarniającyh ten temat. W jakich silnikach występowały te zmienne fazy rozrządu zarówno wzdłużnych jak i poprzecznych?.I jeżeli moglibyście wyjaśnić dokładnie, krok po kroku zasadę działania tego mechanizmu w silnikach 1.8T VAG to byłbym bardzo wdzięczny bo interesuje mnie ten temat a w internecie wiele znaleźć nie mogłem. Dziękuje i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Faza jest zmienna ale tylko na dolocie

System jest w silnikach z elektrohydraulicznym napinaczem

podstawowy silnik to ADR, jezeli szukasz oznaczen to tylko w ETCE

Link to post
Share on other sites

zmiene fazy rorzadu był montowane w silnikch które były wyosarzine w sode szerokopasmowa czyli AUQ AUM AVJ AWT BAM BEX itp .zmiene fazy rorzadu sa nie aktywne w czasie normalnej pracy silnika ,działaja tylko w czasie rozruch razem z układem SAI po wyłaczeniu tego układu sa one nie aktywne . zmiene fazy rorzadu dzałaja przez przesuniecie wałka ssacego za pomoca napinacza łancucha rorzadu miedy wałkami .

Link to post
Share on other sites

Mi wydaje sie ze zaden napinacz nie steruje zmiennymi fazami. Napinacz jest po to by napiac lancuszek miedzy walkiem ssacym a wydechowym i nic pozatym. Urzadzenie ktore zmienia fazy to wariator. Najprosciej mozna wyjascic to tak ze na walku ssacym masz zebatke zewnetrzna, na tej zebatce jest kolejna wewnetrzna ktora to jest polaczona lancuszkiem z walkiem wydechowym . Zebatki te miedzy saba maja duzy luz . Sterowanie odbywa sie na zasadzie wtloczenia oleju miedzy te zebatki, za co odpowiada elektrozawor oleju . W zaleznosci z ktorej strony zebow zostanie wtloczony olej i w jakiej ilosci tak ustawia sie walek ssacy. Zmienne fazy rozrzadu dzialaja nonstop nie tylko przy uruchamianiu silnika. Dlatego masz czujnik polozenia walka ssacego, ktory w razie awari wariatora poinformuje cie o tym. Tu masz obrazowo pokazane jak to wyglada Zobacz temat - Zrobi diesla na bazie tych gratw

Link to post
Share on other sites

Beny A4 masz race co do tego ze zmiene fazy rorzadu sa sterowane wariatorem ,ale w silnikach 1.8 20v ,1.8 t 20v i 2.0 20v 2.8 30v sa one sterowne za pomoca napinacza łancucha sterowanie to odbywa sie przez wysuniecie górnego napinacza jest on sterowny tak samo jak wariator za pomoca cisnienia oleju i elektrozaworu . w tych silnikach zmiene fazy działaja tylko w pozcji wyprzedzenia lub w pozycji neutralnej .tak wyglonda napinacz do silnika 1.8t bez zmienych faz ŁAŃCUCH NAPINACZ ROZRZĄD 1.8 1.8T AUDI SEAT VW (2922498097) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. a tak wyglonda napinacz do silnika ze zmienymi fazami NAPINACZ ŁAŃCUCHA AUDI VW SEAT SKODA 1.8 1.8T (2951925259) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. .

Link to post
Share on other sites

w tym drugim jest bład

w AJL-u jest zwykły napinacz

Link to post
Share on other sites

ja mam silnik 2.0 20V ALT i tam jest wariator sterowany elektrozaworem oleju, a nie napinaczem lancuszka.

Link to post
Share on other sites

A może ktos powie jeśli fazy się nie zmieniają to tylko napinacz może być winny czy jeszcze coś?

Link to post
Share on other sites

Witam mam ptanko. Bo mam problem pokroju napinacza, nastawnika. Tzn gasną prace napinacza lancucha/nastawnika. Na ssaniu. Po odpieciu aku zdarzało się, że problem ustawa. Czy odpieciu wtyczki od nastawnika/napinacza w silniku avj i odpalenie auta celem zaobserwowano reakcji jest bezpieczne?

Link to post
Share on other sites

Odgrzeje kokleta.

Pytanie mam jaki sygnał idzie z nastawnika do komputera? Czy jest on po prostu zero-jedynkowy typu włączone wyłączone czy tam się dzieje coś więcej?

Do czego zmierzam - zmieniłem silnik z alta na agna na podzespołach alta. Oczywiście nastawniki są inne i pytanie czy ich zasada działania jest jednakowa? Czy jak przełożę wtyczkę od AGNa do alta i zepnę to ze sobą to będzie ten nastawnik działać?

Link to post
Share on other sites

Cześć.

Nie ma znaczenia czy wzdłużny czy poprzeczny .

układ zmiennych faz rozrządu  polegający na zmianie czasu otwarcia oraz zamknięcia zaworu w zależności od obciążenia silnika oraz jego obrotów. Istnieje wiele metod dzięki którym jest to realizowane, od mechanicznych po elektro-hydrauliczne.

W zdecydowanej większości przypadków stosowany jest na wałku zaworów dolotowych i pozwala na poprawę przebiegu momentu obrotowego w środkowym zakresie obrotów silnika przy jednoczesnym utrzymaniu mocy jednostki na dobrym poziomie.

Link to post
Share on other sites

Powyższa odpowiedź powinna wyczerpać temat i zaspokoić to co chciałeś wiedzieć. :)

Link to post
Share on other sites

Teraz ja odgrzeje kotleta 

Czy łańcuszek z napinaczem pasuje z a4 b5 1.8t AEB do b6 1.8t AVJ bo w b6 jest do wymiany a moje stare b5 idzie na części po stłuczce a jakieś 40tyś. temu było wymieniany napinacz z łańcuszkiem

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...