Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Kamil457

Rekomendowane odpowiedzi

To akurat zawsze tak jest, temperatura wody zawsze oscyluje w granicach 90 stopni, zegary tylko tego nie pokazują. Sprawdź jeszcze odczyty z kanału 004, 130, 131, 132, 135

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Langista napisał:

To akurat zawsze tak jest, temperatura wody zawsze oscyluje w granicach 90 stopni, zegary tylko tego nie pokazują. Sprawdź jeszcze odczyty z kanału 004, 130, 131, 132, 135

Działa aby kanał 004

 

20210214_141529.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś słaby ten interfejs, ogólnie dużo tym nie zdziałasz, musisz znaleźć kogoś z vagiem lub vcdsem i zrobić logi, może być, że czujnik temperatury pokazuje złe wartości i zimny silnik dostaje dawkę jakby był ciepły.. poczekaj aż silnik wystygnie i przed odpaleniem podłącz interfejs, zwróć uwagę na wartości w grupie 001, dokładnie to wartość przy %, oraz na grupę 003 ostatnią pozycję. Jak będzie mega szaleć, to czujnik położenia wału może być do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu wszedłem

01-silnik 

04- ustawienia podstawowe 

I grupy pomiarowe 

Na włączonym silniku robie zerknij 

 

20210214_142451.jpg

20210214_142512.jpg

20210214_142529.jpg

20210214_142545.jpg

Edytowane przez Marcinlbn24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest przed odpaleniem na zimnym 

 

20210214_185444.jpg

20210214_185544.jpg

A tu chwilę po odpalwniu 

 

20210214_185831.jpg

20210214_185844.jpg

Edytowane przez Marcinlbn24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam problem z moim A4 B7 2.0TFSI BWE.
Objawy takie, że nie dogrzewa się do 90C, ale mam parę obserwacji:
- na postoju jestem w stanie dobić do 90C, jak go przygazuję(w garażu),
- jak wyjadę na zewnątrz(temperatury -5C), to po 5 minutach potrafi spaść do 75C albo i niżej,
- jak go nie rozgrzewam na postoju, i jadę w miasto, to maksymalnie łapie 61C, nawet przy dłuższej jeździe,
- chłodnica robi się ciepła jak jadę,
- górny wąż do zbiorniczka wyrównawczego się nagrzewa bardzo szybko i nie sposób go ścisnąć,
- dolny wąż do zbiorniczka wyrównawczego się nagrzewa wolniej i jego jestem w stanie ścisnąć(nie jest tak ciepły jak górny),
- gruby wąż do chłodnicy nagrzewa się baardzo wolno, jestem w stanie go złapać ręką i zgnieść bez problemu,
--- jak rozgrzałem auto do 90C, to stał się twardy,
- płynu nie przybywa, a ubywa(był wyciek i dalej jest przy czujniku temperatury - delikatny),
- jak zagrzałem auto do 95C to ciśnienie wyrzuciło płyn przez czujnik temperatury(dość sporo),
- VCDS pokazuje w kanałach climatronica, jak i silnika te same temperatury, dodatkowo sprawdzałem temp. oleju i rośnie/maleje odpowiednio z temperaturą płynu chłodzącego,
- termostat wymieniony na WAHLER'a, mechanik za niego ściągnął 220zł i podobno działa,
--- przetestowałem stary termostat, ORI, i nie puszczał, zagotowałem go w wodzie i puścił dopiero jak woda się gotowała, po zalaniu go zimną wodą, momentalnie się zamykał,
--- przy nim działo się to samo, jak i teraz przy Wahlera...
- stało się to po tym, jak dolałem płynu chłodniczego do nierozgrzanego silnika!,
- wymieniłem też korek od ciśnienia, bo mogło -- zero efektu,
- ciśnienie w układzie się buduje, sprawdziłem po delikatnym rozgrzaniu, po otworzeniu korka, słychać i widać, że ciśnienie ulatuje.

Jakieś pomysły? Odrzucam termostat na razie i czujnik, bo faktycznie nie puszcza, dopóki auta nie rozgrzeję...
Wiem, że lambda pokazuje mi jakbym powietrze mi wlatywało lewe do silnika, bo utrzymuje się na 13%. Paliwko PB98, brak modów.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać po odczytach, że masz wyprzedzony zapłon i ubogą mieszankę, czyli silnik od czujnika temperatury dostaje info, że już jest ciepły, kiedy jest jeszcze zimny. Do tego jednak najlepiej podłączyć komputer i zrobić logi.

 

Co do Vortuksa, coś jest mega nie halo, bo nie ma prawa wytworzyć się tak duże ciśnienie, aby przy 95 stopniach wywalało płyn. Jesteś pewien, że układ jest dobrze odpowietrzony?

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Langista napisał:

Widać po odczytach, że masz wyprzedzony zapłon i ubogą mieszankę, czyli silnik od czujnika temperatury dostaje info, że już jest ciepły, kiedy jest jeszcze zimny. Do tego jednak najlepiej podłączyć komputer i zrobić logi.

 

Znasz kogoś kto by mi to ogarnał w Lublinie lub okolice ?czujnik był wymieniany ten co jest z tyłu tu przy ścianie grodziowej ale kupiłem na allegro takie coś 

ALLEGRO.PL

Kup teraz CZUJNIK TEMPERATURY WODY AUDI A4 B5 B6 B7 / A6 C5 z Katowice na Allegro.pl, za 48,80 zł w...

Więc pewnie on nie działa jak ma znow zbyt ubogą mieszankę kupić czujnik w aso ? I wymienić ? 

A co do zapłonu to o co chodzi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin jedż do Auto Siwiec service  na Nałęczowską  z tyłu budynku LOK  / obok medycyny pracy/.

Powinien ogarnąć. :guma:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, Langista said:

Widać po odczytach, że masz wyprzedzony zapłon i ubogą mieszankę, czyli silnik od czujnika temperatury dostaje info, że już jest ciepły, kiedy jest jeszcze zimny. Do tego jednak najlepiej podłączyć komputer i zrobić logi.

 

Co do Vortuksa, coś jest mega nie halo, bo nie ma prawa wytworzyć się tak duże ciśnienie, aby przy 95 stopniach wywalało płyn. Jesteś pewien, że układ jest dobrze odpowietrzony?

Hej,

Z tego co sprawdzałem, układ był odpowietrzony. Podobno te auta też same się odpowietrzają.
Mam jeszcze jeden pomysł, że może to być czujnik temperatury, który przekłamuje mi wskazania o 30C, w takim razie zagrzałem auto do ok. 120C. I stąd ciśnienie mogło wyrzucić wszystko.

Wczoraj jeszcze sprawdziłem, w garażu, po 10 minutach grzania(2k obrotów), rura od termostatu puściła ciecz w sobie(to samo na starym termostatcie, który działał), czyli auto osiągnęło temperaturę, a czujnik przekłamuje. Plus na czujniku leciał mi kiedyś(i dalej delikatnie leci, od czasu do czasu) płyn chłodniczy, więc i tak muszę go wymienić, a być może tam już jest uszczelka dojechana i przez to cieknie + ciśnienie wylatuje.

Mam dwa pytanka:
1.) Po ilu 2.0TFSI powinien się nagrzać do temp. 90C, w garażu przy trzymaniu go na 2k obrotów? Kwestia 10/15 minut?
2.) Czy czujnik temperatury oleju bierze jakoś wyniki z czujnika cieczy? Generalnie obie wartości idą razem "łeb w łeb" bym powiedział.. temperatura oleju jest większa o ok. 20C(tj.: 60 na CTS, oleju 85C)
3.) Odpowietrzanie układu, tutaj słyszałem wiele teorii, może pomożesz:
- przez nagrzewnicę, zsunąć i czekać aż poleci płyn,
- otworzyć korek od układu chłodzenia i zagotować go do 90C,
- zdjąć "klapę na silniku"(zapomniałem słowa) jest tam rura, która idzie po silniku i ją odkręcić do czasu, aż wyleci płyn, przy wyłączonym silniku(wydaje mi się, że przy włączonym powinno być).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzasz dając nawiew na maksa i na gorący, trzymasz na ok 2500 obr i spoglądasz co 2/3 minuty czy ubyło płynu, jak ubyło to dolewasz. Wszystko z zamkniętym zbiorniczkiem.

 

Te czujniki kupujcie w ASO bo widzę na allegro pełno podróbek, które ktoś w domu sam obił logiem audi i VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Langista said:

Odpowietrzasz dając nawiew na maksa i na gorący, trzymasz na ok 2500 obr i spoglądasz co 2/3 minuty czy ubyło płynu, jak ubyło to dolewasz. Wszystko z zamkniętym zbiorniczkiem.

 

Te czujniki kupujcie w ASO bo widzę na allegro pełno podróbek, które ktoś w domu sam obił logiem audi i VW.

ALLEGRO.PL

Kup teraz ORYGINALNY CZUJNIK TEMPERATURY WODY VW 06A919501A z Poznań na Allegro.pl, za 40 zł w kategorii Części samochodowe - Układ chłodzenia silnika. Opinie i recenzje czy warto...

Jak sądzisz, podróbka? 
Zamówiłem, dam znać czy pomogło ;)
Wyszło 40zł, czyli tyle ile za zamiennik(w ASO zawołali ode mnie 180zł).
Opinie niby dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi pewnie o drugą sondę lambda, ona nie gra tutaj roli. Wrzuć zdjęcia po wymianie tego czujnika jakie wartości pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Langista napisał:

Chodzi pewnie o drugą sondę lambda, ona nie gra tutaj roli. Wrzuć zdjęcia po wymianie tego czujnika jakie wartości pokazuje.

Wymieniam czujnik i termostat ale może zac2 tyg dopiero bede miał czas 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...