Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Kamil457

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie naszła ostatnio chęć płukania nagrzewnicy jak i całego układu. Po wymontowaniu kilku węży i opróżnieniu układu z płynu zalałem nowy. Wszystko było ok. Następnego dnia jadę auto miało problem z przełączeniem się na gaz jak i wskaźnik pokazywał około 60 stopni. Wyglada na termostat. Więc kolejny dzień wymontowałem go  i sie nie domkną bo jakieś większe zanieczyszczenia go zablokowały po oczyszczeniu działa już kilka dni tak jak należy. W przyszłości jak sie popsuję to wstawię po drobnych modach termostat z b5 .

20170118_124423.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam pytanie. Czy to jest normalne że po samym przekreceniu kluczyka(bez zapalania) załącza mi się wentylator na zimnym silniku? Od 2 dni nie mogę dogrzac samochodu. 75 stopni na odcinku 30km. W postoju dojdzie do 80 i nic więcej. Podejrzewam że jeszcze termostat padł 

Edytowane przez r1grzegorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, r1grzegorz napisał:

Hej. Mam pytanie. Czy to jest normalne że po samym przekreceniu kluczyka(bez zapalania) załącza mi się wentylator na zimnym silniku? Od 2 dni nie mogę dogrzac samochodu. 75 stopni na odcinku 30km. W postoju dojdzie do 80 i nic więcej. Podejrzewam że jeszcze termostat padł 

Czekaj, to przez 30km jedziesz i cały czas chodzi wentylator?? Wg mnie padł czujnik w chłodnicy !

Odłącz go (ten czujnik w chłodnicy), jeżeli dalej będzie chodził wentylator to będziesz wiedział, że to ten czujnik. Kup w aso.

 

Edytowane przez krzysztof-kosior1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator włącza się już jak tylko przekrece kluczyk na zimnym silniku bez zapalania silnika

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, r1grzegorz napisał:

Wentylator włącza się już jak tylko przekrece kluczyk na zimnym silniku bez zapalania silnika

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Chodzi potem cały czas do momentu aż zgasisz (przekręcisz kluczyk z powrotem) silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak. Jaka by nie była temperatura to on idzie cały czas.

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz na postoju przed domem wentylator w ogóle się nie włączył. próbowałem grzać silnik zagrzał się tylko do 70-75 stopni bez włączonego wentylatora. podłączyłem komputer i tu jest problem. odczyt z czujnika G2: z licznika pokazuje 70 stopni, na vagu takze 70. Odczyt z czujnika G62 - brak, nie pokazuje żadnej wartości. Nie da się odczytać ani vagiem ani vcds

Myślę że i czujnik i termostat do wymiany?

Edytowane przez r1grzegorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie błędy w VAGu? Ja bym obstawiał za tym czujnikiem G62. Ale dziwne, że auto nie może się nagrzać... tak jakby uwalił się czujnik wraz z termostatem... ale musiałby być błąd w vag w sekcji silnik.

Edytowane przez krzysztof-kosior1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że g2 odpowiada za sygnał do licznika a g62 do sterownika silnika. A to w termostacie to raczej nie czujnik a kostka od grzałki dzięki którą sterownik jest w stanie otworzyć sygnałem termostat niezależnie od temperatury płynu. Nie wiem jak  w dieslu ale w 18t czujnik od wentylatora jest w dolnym wężu chłodnicy jak i w paskach b5 po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego błędu. Zacznę od wymiany termostatu

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, juz jestem po wymianie tego termostatu , niestety problem dalej jest - wskazowka dalej jest w okolicy 70 stopni. w zalaczniku screeny z VAG , na pierwszych 4 sa :

1) 01 enigne blok 007 - proba nr 2(po wymianie termostatu)

2) 17 instruments 013 - proba nr 2 (po wymianie termostatu)

3) 01 enigne blok 007 - proba nr 1 (po wymianie termostatu)

4) 17 instruments 013 - proba nr 1 (po wymianie termostatu)

5) 01 enigne blok 007 - przed wymiana termostatu

6) 17 instruments 013 - przed wymiana termostatu

 

pierwsze 4 zdjecia sa opisane rowniez na pasku okna (lewy gorny rog)

 

 

jakies rady? czujniki do wymiany?6b6c9b15aceb965c02d4ae922c9e5237.jpged435cbe5baaccbcbe311079da866764.jpgf15b41aa59ae0dcd1859c842e5b29af5.jpg5def7352a09c0668292bfbb30acc547f.jpg3f49880a62a7e4abada505230a9bd7cd.jpgdc26dda5915729ac800a6cb0f482e68c.jpg

 

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki termostat zamontowałeś? Nie jest powiedziane że nowy musi być dobry. Proponuję zmierzyć temperaturę silnika termometrem laserowym, będziesz wiedział jak to faktycznie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat kupilem od kolegi Wandej z forum

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego tematu. rano przychodze do samochodu(zimny silnik) podłączam vaga, próbuje odczytać temperatury z G62/G2. z czujnika G2 pokazuje -20stopni, natomiast z czujnika G62 wogóle nie ma odczytu. sprawdzam błędy i pojawił się oto taki błąd:

16502 -  Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
        P0118 - 002 -  Lower Limit Exceeded

Po przekręceniu stacyjki, bez zapalania silnika włącza się od razu wentylator, po skasowaniu tego błędu o czujniku G62 on się od razu wyłączył.

Mam rozumieć że ten czujnik padł? Lecę po nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego tematu. rano przychodze do samochodu(zimny silnik) podłączam vaga, próbuje odczytać temperatury z G62/G2. z czujnika G2 pokazuje -20stopni, natomiast z czujnika G62 wogóle nie ma odczytu. sprawdzam błędy i pojawił się oto taki błąd:
16502 -  Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
        P0118 - 002 -  Lower Limit Exceeded
Po przekręceniu stacyjki, bez zapalania silnika włącza się od razu wentylator, po skasowaniu tego błędu o czujniku G62 on się od razu wyłączył.
Mam rozumieć że ten czujnik padł? Lecę po nowy

Temat rozwiązany, wszystko wróciło do normy.
Wymieniony czujnik G62. Zakupiony w serwisie. Dla zainteresowanych aktualna cena 109zl.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc usunięcie usterki nie było bardzo skomplikowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, juz jestem po wymianie tego termostatu , niestety problem dalej jest - wskazowka dalej jest w okolicy 70 stopni. w zalaczniku screeny z VAG , na pierwszych 4 sa :
1) 01 enigne blok 007 - proba nr 2(po wymianie termostatu)
2) 17 instruments 013 - proba nr 2 (po wymianie termostatu)
3) 01 enigne blok 007 - proba nr 1 (po wymianie termostatu)
4) 17 instruments 013 - proba nr 1 (po wymianie termostatu)
5) 01 enigne blok 007 - przed wymiana termostatu
6) 17 instruments 013 - przed wymiana termostatu
 
pierwsze 4 zdjecia sa opisane rowniez na pasku okna (lewy gorny rog)
 
 
jakies rady? czujniki do wymiany?6b6c9b15aceb965c02d4ae922c9e5237.jpged435cbe5baaccbcbe311079da866764.jpgf15b41aa59ae0dcd1859c842e5b29af5.jpg5def7352a09c0668292bfbb30acc547f.jpg3f49880a62a7e4abada505230a9bd7cd.jpgdc26dda5915729ac800a6cb0f482e68c.jpg
 
 
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 
 
 
 

ok problem rozwiazany - czujnik wymieniony i jest juz ok :)

dla ludzi kupujacych w ASO czujnik - dokupcie od razu oring i zapinke na wszelki wypadek - te czesci maja osobny nr i nie beda w zestawie z czujnikiem :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Chciałem się podpytać, bo prawdopodobnie termostat jest do wymiany.

Mianowicie mam A4 B6 Kombi 1.9 tdi 130km i sytuacja wygląda tak. Mamy teraz ciepło, więc powinno się nagrzać bez problemu. A wsiadam w trasę i temperatura osiąga max 70 stopni, po około 5km, 10km, 15km dość różnie, więc niby ok. Ale nie mogę go nagrzać do 90 stopni. Klimę mam wyłączoną (wczoraj wieczorem wracałem, na zewnątrz temperatura około 15stopni, klima wyłączona) i tak nie można nagrzać. A np. jak stanę na chwilę i silnik pochodzi na jałowym to powoli dochodzi do 90 stopni, ale jak zacznę jechać to znowu spada do 70.

Termostat do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...