Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Kamil457

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, piotrsob1 napisał:

Masz typowe objawy dla auta z silnikiem TDI :decayed:

Nie przełączaj na ECON to w niskich temperaturach ogrzewaniu wnętrza dopomoże elektryczna nagrzewnica ( raczej powinna być w auciei przy temperaturach na zewnątrz poniżej +4 stopni bodajże powinna uzupełniać niedobory ciepełka  ).

Wskaźnik temperatury an blacie ma nieliniową charakterystykę i pomiędzy 80 a 100 stopni na blacie pokazuje 90 stopni :P

Niemiec chciał zrobić nam dobrze , zakres pomiędzy 80 a 100 stopni to normalny zakres temperatur roboczych dla tych aut i wyszedł z założenia że lepiej będzie jak na blacie będzie w tym czasie 90 stopni ( mniej obeznani właściciele nie będą zadawać głupich pytań ) :decayed:

Nie wziął tylko pod uwagę że sprzęt diagnostyczny trafi pod strzechy i dopiero zacznie się problem ...:D

Czytając Twój opis to na razie nie widzę żadnych problemów z układem chłodzenia i ogrzewania ...

 

Dzieki koledzy za info.. Wiem ze to głupie, ale też myslalem o tym, ze jednak chyba nie mam zadnego problemu.. Zdziwilem sie po prostu ze tak różnie mi się rozgrzewa auto. 

Zastanawiające jest jednak dla mnie ten spadek temp ale to czasami tylko.. W jezdzie w korku to chyba powinien wzrastac? 

Czyli wyłączyć econ (kontrolka gaśnie) i wtedy jezdze na klimie prawda? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Biggi napisał:

Zastanawiające jest jednak dla mnie ten spadek temp ale to czasami tylko.. W jezdzie w korku to chyba powinien wzrastac? 

No właśnie nie koniecznie :decayed:

Ten silnik pracując na biegu jałowym produkuje tak mało ciepła odpadowego ( które można wykorzystać do ogrzewania ) że przy mocniejszym nawiewie i ustawionej wysokiej temperaturze wnętrza pobiera go więcej niż silnik produkuje i motorówka się wychładza :P

Dla tego w korku nawiew na dwie, max. trzy kreski i nie więcej niż 20 stopni na klimatroniku ( najlepiej 18 stopni ) rozwiązuje zazwyczaj problem ( nie dotyczy bardzo niskich temperatur rzędu minus 15-20 stopni , wtedy nawet takie zabiegi są zazwyczaj nieskuteczne :decayed: )

3 godziny temu, Biggi napisał:

Czyli wyłączyć econ (kontrolka gaśnie) i wtedy jezdze na klimie prawda? 

Jak ECON wyłączony ( zgaszona kontrolka ) to na klimie jeździsz gdy na dworku jest powyżej +4 stopnie C, jak jest mniej to klima się wyłącza a zaczyna działać elektryczny dogrzewacz ( w momentach gdy deficyt ciepła jest duży ).

Oczywiście by zaczął działać musi być w aucie i musi być sprawny ( na naszą strefę raczej montowali , od którego roku dokładnie nie powiem, ale u Ciebie na 99 % jest ) chyba że auto z Włoch albo Hiszpanii to dogrzewacza może nie być ..:naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piotrsob1 napisał:

No właśnie nie koniecznie :decayed:

Ten silnik pracując na biegu jałowym produkuje tak mało ciepła odpadowego ( które można wykorzystać do ogrzewania ) że przy mocniejszym nawiewie i ustawionej wysokiej temperaturze wnętrza pobiera go więcej niż silnik produkuje i motorówka się wychładza :P

Dla tego w korku nawiew na dwie, max. trzy kreski i nie więcej niż 20 stopni na klimatroniku ( najlepiej 18 stopni ) rozwiązuje zazwyczaj problem ( nie dotyczy bardzo niskich temperatur rzędu minus 15-20 stopni , wtedy nawet takie zabiegi są zazwyczaj nie skuteczne :decayed: )

 

 

Kurcze dokladnie tak mam.. Jak temp. w srodku ustawiona na takie 18.5 stopnia i takie 2 - 3 kreski to elegancko wszystko grzeje i kabinę i silnik na desce 90 stopni ? Zwieksze temp. do 21.5-22 i w korku, na postoju zaczyna temp. na desce spadać. 

No to pozostaje mi jeździć/obserwować i chwilowo sie nie martwić. TTTM ?

Dzięki serdeczne za objaśnienie co i jak?

Edytowane przez Biggi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi sie sie zimno to temat wraca jak bumerang

ten typ tak ma, amen

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a4 b7 1.8t mam problem auto nagrzewa się bardzo ciężko jade ok 40 km przy prędkości ok 80km/h i nie nagrzewa się na 90 stopni a jak już złapie po mieście 90 stopni to czasem podczas jade temperatura spada nawet do 70 stopni i z nawiewów leci mniej ciepła czy to wina czujnika czy termostatu?

Ps: i Mam błąd 17536 

Czyjnik wymieniony ten 4 pinowy i dalej to samo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2020 o 14:21, Dev napisał:

robi sie sie zimno to temat wraca jak bumerang

ten typ tak ma, amen

Pomożesz?;) mi ?

Edytowane przez Marcinlbn24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Marcinlbn24 napisał:

Witam a4 b7 1.8t mam problem auto nagrzewa się bardzo ciężko jade ok 40 km przy prędkości ok 80km/h i nie nagrzewa się na 90 stopni a jak już złapie po mieście 90 stopni to czasem podczas jade temperatura spada nawet do 70 stopni i z nawiewów leci mniej ciepła czy to wina czujnika czy termostatu?

Ps: i Mam błąd 17536 

Czyjnik wymieniony ten 4 pinowy i dalej to samo 

Pozostał termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dev napisał:

Pozostał termostat

Czujnik kupiłem ma znaczki auto i VW za ok 50 zł wiec czujnik raczej odpada ze nowy zły ? A termostat jaki polecasz .?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Porównaj wskazania g62 z g2 i będziesz wiedział. 

G62 i g2 to nie jest jeden czujnik? Czyli ten co wymieniłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Marcinlbn24 napisał:

Czujnik kupiłem ma znaczki auto i VW za ok 50 zł wiec czujnik raczej odpada ze nowy zły ? A termostat jaki polecasz .?

kup w ASO, to co kupiłeś może byc podjebką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

kup w ASO, to co kupiłeś może byc podjebką

Ile w aso kosztuje czujnik ten i ile kosztuje termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Marcinlbn24 napisał:

Ile w aso kosztuje czujnik ten i ile kosztuje termostat?

ok 150zł, termostat kup w zamienniku ale dobrej jakosci

daj VIN to CI napisze jego nr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik

 

nr termostatu - 06B 121 111 K

zamiennik Mahle - 

E-KATALOG.INTERCARS.COM.PL

Inter Cars: Katalog i sklep części samochodowych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dev napisał:

czujnik

 

nr termostatu - 06B 121 111 K

zamiennik Mahle - 

E-KATALOG.INTERCARS.COM.PL

Inter Cars: Katalog i sklep części samochodowych

 

To kupić termostat i wymienić? Najpierw ? W aso ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marcinlbn24 napisał:

To kupić termostat i wymienić? Najpierw ? W aso ?

termostat kup sobie nawet na allegro

ALLEGRO.PL

Kup teraz BEHR TERMOSTAT ORYGINAŁ PASSAT 2.0 ALT A4 A6 1.8T z Lublin na Allegro.pl, za 173 zł w kategorii {Układ chłodzenia silnika} - {Termostaty}. Opinie i recenzje czy warto kupić ofertę id:...
 
tutaj masz od razu z dobrym czujnikiem

 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

termostat kup sobie nawet na allegro

ALLEGRO.PL

Kup teraz BEHR TERMOSTAT ORYGINAŁ PASSAT 2.0 ALT A4 A6 1.8T z Lublin na Allegro.pl, za 173 zł...
 
tutaj masz od razu z dobrym czujnikiem

 

w tym zestawie jest jakiś czujnik jeszcze? Z termostatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marcinlbn24 napisał:

w tym zestawie jest jakiś czujnik jeszcze? Z termostatem?

tak, jest widoczny na zdjeciu, ten zielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...