Marcinlbn24 1 Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 Wymienilem termostat silnik się nagrzewa się szybko łapie do 90 stopni jak jade autem na obrotach to ogrzewanie jest normalne lecz jak silnik pracuje na wolnych obrotach jest powietrze letnie o co tu chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 Jesteś pewien, że dobrze odpowietrzzyłeś układ?.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 poczatki UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinlbn24 1 Opublikowano 8 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2021 (edytowane) 9 godzin temu, Langista napisał: Jesteś pewien, że dobrze odpowietrzzyłeś układ?.. A jak go odpowietrzyć? Tu na listwie u góry? Tym małym odpowietrznikiem ?jam to zrobić? Edytowane 8 Marca 2021 przez Marcinlbn24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 8 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2021 Odkręcaj zawór, aż zniknie powietrze, pilnując w między czasie poziom płynu chłodniczego. Włącz silnik, nawiew na maksa i temperatura na najwyższą. Teoretycznie wystarczyło by sam nawiew ustawić i trzymać silnik na 2000-2500 obr przez ok. 5-10 minut, ja tak przynajmniej w B5 mojego AJM odpowietrzyłem, w B6 ASN otpowietrzałem już z wykorzystaniem zaworka a później z nawiewem na maksa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysiek18 55 Opublikowano 8 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2021 3 godziny temu, Marcinlbn24 napisał: A jak go odpowietrzyć? Tu na listwie u góry? Tym małym odpowietrznikiem ?jam to zrobić? Masz problem z grzaniem, więc lepszą metodą odpowietrzania będzie ściągnięcie rury z powrotu od nagrzewnicy. W gumowym wężu od powrotu z nagrzewnicy jest od góry otwór, zdejmujesz z tego węża opaskę i zsuwasz go trochę aż miejsce w którym jest ten otwór zejdzie z metalowej rurki od nagrzewnicy. Powinno polecić powietrze a potem płyn. Poniżej filmik. Jak to nie pomoże to musisz szukać problemu gdzie indziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinlbn24 1 Opublikowano 18 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2021 Dakej to samo jak było czujnik kupiony w aso termostat nowy działa a dalej jest to samo o co chodzi ? Na wolnych obrotach letnie jak dam gazy gorące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 18 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2021 Możliwe, że nagrzewnica zapchana i za słaba przepustowość aby ciepła wystarczająco przekazać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafka532 0 Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 Witam, zaczął mi się problem z temperaturą płynu, myślę, że to będzie termostat ale się dopytam. Całość się wolno grzeje (i tu stawiał bym na termostat) na postoju i przye jeździe, jeśli auto ma 90° i jadąc nim trasę temperatura spada tak do 70° i trudno jest uzyskać 90. Lecz po trasie jak zaparkuję, i zostawię na jałowym biegu to od razu wskazówka leci do góry. Odkręcać termostat? Rok temu zmieniany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 Ja 5 razy termostat w ciągu jednej zimy zmieniałem bo wadliwe sztuki trafiałem, Wähler x2, Behr, Febi i na koniec 'ori' z allegro za 70 zł 3 lata działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafka532 0 Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 28 minut temu, Langista napisał: Ja 5 razy termostat w ciągu jednej zimy zmieniałem bo wadliwe sztuki trafiałem, Wähler x2, Behr, Febi i na koniec 'ori' z allegro za 70 zł 3 lata działał. O masakra piękny pech :/ gorzej bo tu termostat razem z, czujnikiem jest, i całość trzeba kupować z obudową, 150zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juszciek 0 Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 To już naprawdę trzeba mieć szczęście żeby 5 razy zmieniać termostat jednej zimy.Pół biedy jak jeszcze ktoś potrafi zmienić samemu,gorzej jak za każdym razem wizyta u mechanika...I to żebyś montował jakieś firmy krzak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbi 36 Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 Bo 53 minuty temu, juszciek napisał: To już naprawdę trzeba mieć szczęście żeby 5 razy zmieniać termostat jednej zimy.Pół biedy jak jeszcze ktoś potrafi zmienić samemu,gorzej jak za każdym razem wizyta u mechanika...I to żebyś montował jakieś firmy krzak. To nie kwestia szczęścia tylko złych wyborów. Wiadomo od dawna że termostat zakłada się Ori gdyż niejeden miał problemy na zamiennikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mastek 2 Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 Co niektórzy po prostu nie wyciągają wniosków z doświadczeń innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 456 Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 (edytowane) Nie do końca, Behr i Wähler to bardzo dobre firmy, jedna z nich właśnie na pierwszy montaż idzie. Normalnie bym zwracał ale mechanikiem nie jestem i gwarancję traciłem po zamontowaniu części samemu na aucie. Wiadomo, że jak termostat dobrej firmy kosztuje 30-50 zł a Ori na allegro 90 to zawsze się próbuje tych tańszych sposobów. Niestety w moim przypadku te tańsze trzymały kilka tygodni i szlag je trafiał. Edytowane 5 Października 2021 przez Langista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 5 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2021 Ja zakładam Mahle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek93 0 Opublikowano 14 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2022 Witam. Postanowiłem nie zakładać nowego tematu i zapytać tutaj. Posiadam A4 B7 3.0TDI Tiptronic. Wydaje mi się że silnik się wolno nagrzewa. Dzisiaj przy 8stC na zewnątrz silnik osiągnął na wskaźniku licznikowym 90stC po przejechaniu około 16KM, zauważyłem że jak jest chłodniej to potrzebuje jeszcze dłuższego dystansu. Przy sprawdzaniu temp płynu chłodniczego w grupie 007 po trasie 40Km płyn ma niby 81stC. Czasem wskazówka temp spada z 90 stopni no około 85 i znowu wraca po chwili na 90 stopni. Czy to jest objaw uszkodzonego termostatu? Jeśli tak to czy jest tylko jeden termostat czy też zawór jak w A8. Błędów w ECU brak. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 14 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2022 43 minuty temu, Janek93 napisał: Witam. Postanowiłem nie zakładać nowego tematu i zapytać tutaj. Posiadam A4 B7 3.0TDI Tiptronic. Wydaje mi się że silnik się wolno nagrzewa. Dzisiaj przy 8stC na zewnątrz silnik osiągnął na wskaźniku licznikowym 90stC po przejechaniu około 16KM, zauważyłem że jak jest chłodniej to potrzebuje jeszcze dłuższego dystansu. Przy sprawdzaniu temp płynu chłodniczego w grupie 007 po trasie 40Km płyn ma niby 81stC. Czasem wskazówka temp spada z 90 stopni no około 85 i znowu wraca po chwili na 90 stopni. Czy to jest objaw uszkodzonego termostatu? Jeśli tak to czy jest tylko jeden termostat czy też zawór jak w A8. Błędów w ECU brak. Pozdrawiam. wyglada na awarię czujnika wody a nie termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek93 0 Opublikowano 14 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2022 Rozumiem że chodzi o czujnik który podaje temp na wskaźnik w liczniku tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 14 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2022 1 godzinę temu, Janek93 napisał: Rozumiem że chodzi o czujnik który podaje temp na wskaźnik w liczniku tak? Do ECU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się