Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Kamil457

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Janek93 napisał:

Rozumiem że chodzi o czujnik który podaje temp na wskaźnik w liczniku tak?

Czujnik temperatury płynu G2/62 to podwójny czujnik temp. Podaje on wartości temp. równocześnie do ECU oraz na zegary. Podepnij VCDS i sprawdź czy wartość odczytana z ECU pokrywa się z wartością odczytaną w zegarach w blokach pomiarowych. Powinny się pokrywać. Jeżeli jest odchylenie między nimi to czujnik jest uszkodzony. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2022 o 21:51, Muskel1 napisał:

Czujnik temperatury płynu G2/62 to podwójny czujnik temp. Podaje on wartości temp. równocześnie do ECU oraz na zegary. Podepnij VCDS i sprawdź czy wartość odczytana z ECU pokrywa się z wartością odczytaną w zegarach w blokach pomiarowych. Powinny się pokrywać. Jeżeli jest odchylenie między nimi to czujnik jest uszkodzony. 

Jednak w ASB czujniki są 2 osobne ale udało mi się zlokalizować tylko jeden, czujniki są raczej sprawne, ponieważ zrobiłem dziś trasę 40km i po sprawdzeniu wartości podawanych przez czujniki okazało się że oba pokazują prawie identyczną wartość czyli 78stC i 78,5stC, dodatkowo czujnik temperatury oleju pokazywał równo 80stC. Po trasie sprawdziłem ręką temperaturę chłodnicy i była gorąca a chyba nie powinna przy temperaturze płynu 78stC, wąż idący od chłodnicy od góry z strony kierowcy był gorący, wentylatory nie chodziły. Nie są to objawy uszkodzonego termostatu? Dodatkowo zaobserwowałem że wskazówka temp na zegarach jak osiągnie te 90stC to w momencie gdy zwolnię na skrzyżowaniu itp delikatnie opada o powiedzmy 2mm i podnosi się po chwili normalnej jazdy. Podobno w 3.0tdi jest termostat i jakiś regulator temperatury cieczy do EGR czy coś takiego który działa podobnie jak termostat. Może ktoś wie jak go zlokalizować w ASB.

Pozdrawiam.

Edit.

Powtórzyłem trasę 40km z pracy i znowu sprawdziłem chłodnicę i okazuje się że jest ciepła tylko na górze pasek około 5cm a reszta chłodnicy jest zimna. W aucie jest fabryczne Webasto które nie załącza się. Jak dobrze rozumiem to zasilanie chłodnicy jest od dołu więc gdyby główny termostat puszczał ciecz to chłodnica byłaby ciepła cała. Teraz nasuwa mi się pomysł że coś jest nie tak z samym układem Webasto i przez to nie dogrzewa się silnik, od strony kierowcy od góry do chłodnicy wchodzi wąż i on jest gorący i grzeje ten górny pasek 5cm w chłodnicy. Wydaje mi się że nie powinno tak być do póki nie nagrzeje się silnik. Pomocy bo nie wiem co robić.

Edytowane przez Janek93
Dodatkowe informacje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny odgrzebany kotlet ;)

Na postoju w korkach itp, temperatura 90stopni ladnie trzyma,
wystarczy wyjazd na autostrade i juz spada do 70stopni (nie wzrosnie do momentu kolejnego korka , lub wystarczy na minute stanac w miejscu na biegu jalowym)

Czujnik wymienilem nadal to samo, czy to termostat ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Vivol napisał:

kolejny odgrzebany kotlet ;)

Na postoju w korkach itp, temperatura 90stopni ladnie trzyma,
wystarczy wyjazd na autostrade i juz spada do 70stopni (nie wzrosnie do momentu kolejnego korka , lub wystarczy na minute stanac w miejscu na biegu jalowym)

Czujnik wymienilem nadal to samo, czy to termostat ? 

 

Jaki dałeś czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dev napisał:

 

Jaki dałeś czujnik ?

Borsehung B13132

Na starym mialem identyczny problem, dlatego w pierwszej kolejnosci wymienilem czujnik , i jest to samo :(
dodam ze wolno tez sie nagrzewa, w taka pogode temperature zlapie dopiero po 5-10 km jazdy po miescie zlapie 90stopni
wyjade na autostrade , spadnie do 70 - i juz tutaj po minucie postoju sie nagrzeje do 90 (nie trzeba czekac jak po rozruchu)

Edytowane przez Vivol
dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2022 o 23:09, Dev napisał:

trzeba dac ori

kupilem ori / ten sam problem (juz na 3 czujnikach) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2022 o 11:56, Vivol napisał(a):

kupilem ori / ten sam problem (juz na 3 czujnikach) :(

Trochę odgrzewany kotlet... Ale rozwiązałeś temat ? 

U mnie zaczął wyskakiwać błąd czujnika temperatury, zamówiłem z allegro oryginalny (45zl) wymieniłem i zaczął grzać max 75 stopni na kompie i zegarach... Stwierdziłem że termostat - wstawiłem Mahle/Behr i teraz dobija do 70-75 podczas jazdy, jak stanę na światłach/postój wskazówka wskoczy do 90 ale podczas jazdy znowu spada do 70-75...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup czujnik w ASO,  ten z allegro to podróba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Exilius napisał(a):

zamówiłem z allegro oryginalny (45zl)

Za tą cenę nie może być oryginalny.

Za ori z allegro (sklep ASO) pół roku temu zapłaciłem okolo 160 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co może już być nie tak,

Wymieniałem w czerwcu tamtego roku Czujnik temperatury 059919501A (pokazywało na VAGu błąd), w te zimę zauważyłem, że termostat jest wadliwy - wskazówka praktycznie cały czas była 50 stopni i może czasami lekko się ruszyła do 60 pomimo np. przejechania 300 km. W trasie przez fakt, że spadł mi wąż od silnika od płynu chłodniczego i wcześniejsze zaniepokojenie kupiłem od razu termostat niestety zamiennik VALEO, wymieniłem u mechanika i wskazania okazały się lepsze, osiągałem 70 stopni i pierwszy raz na postoju 90 (nie sprawdzałem VAGa). Więc czytając większość komentarzy postanowiłem zakupić termostat oryginalny i tym razem dałem do wiadomości innemu serwisowi, żeby sprawdzili i dostałem wiadomość, że fajnie, fajnie samochód osiąga 90 stopni i spada do osiemdziesieciu ilus na postoju. Odbieram no i chyba inny samochód dostałem na drugi dzień? Po lewej są wskazania po trasie 30 km na postoju, po prawej w trasie (76-80*C) przed postojem. XD Chyba dam sobie siana z tym, bo kolejny raz wymieniać termostat to jak załadować rewolwer jednym nabojem i liczyć, że nie wystrzeli. Czy może jednak wskazania źle pokazuje?

//edit czujnik na dashboardzie potrafi być w tyle 10 stopni, ale dalej nie tłumaczy tego, że maxymalnie podczas jazdy przy mocnym staraniu osiągam 82 stopnie. Co zauważyłem to względem poprzednika termostatu osiągam teraz bardzo szybko 70 stopni. Unlucko. Mechanik pewnie zrobił 90 stopni jadąc w korku

zegar.png

Edytowane przez daniel13362
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doszedlem do tego, ze od czasu wymiany termostatu coraz nizsza temperature moge osiagnac lub po prostu duzo wolniej, teraz zamiast 82, maxymalnie 76. Tak jakby zapowietrzal sie uklad, mam wrazenie, ze mam do wymiany korek wyrownawczy (bo po dokreceniu moge dziwnie jakos przekrecic ten korek o troche w lewo bez uzycia jakiejs sily), od razu wymienie ze zbiornikiem... Dodatkowo chłodnica jest zimna mimo 70+ stopni silnika, a wydaje mi sie, ze mechanik mowil, ze na rogach nie grzeje. Czy jest taka opcja, ze uklad sie zapowietrza przez niewlasciwy korek i przez to z czasem ciezej mi osiagnac temperature? A no i czy po starcie auta od razu wentylator chłodnicy powinien działać na full obrotach? Bo mam tak od dawna i czytam wątki ale jedni mówią tak, drudzy inaczej.

Edytowane przez daniel13362
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana zbiornika z korkiem nic nie dała, szczerze to chyba tylko pompa wody została(?), tylko czemu przy wymianie termostatu i plynu chlodniczego byla temperatura przez chwile ok

//edit jest szansa ze winny jest dalej termostat? Bo pompa wody raczej by przegrzewala silnik

Edytowane przez daniel13362
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2024 o 13:39, Langista napisał(a):

Termostat, czujnik weź z ASO

 

Nie pasowało mi jakoś, że już dwa razy wymieniłem i to na oryginał, wymienienie pompy wody proponowane przez mechanika to zbyt duże koszta i nie pasuje pod opis, wymieniłem więc czujnik wody, który rok temu w czerwcu został wymieniony... i 90*C trzyma aż miło :)) na jak długo zobaczymy, warto zastanowić się milion razy przed wymianą czegokolwiek

Edytowane przez daniel13362
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...