Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie sposób dogrzać silnik - wskazówka max na 70 stopni


Kamil457

Rekomendowane odpowiedzi

Podłącze się do wątku, fajnie ze tyle informacji jest tu opisanych i widzę to ze też u siebie musze wymienić termostat na ori. Mam juz chyba 3-ci i niestety po ostatniej wymianie czy to jade w mrozy -15 czy jak ostatnio bylo ciepło +10 osiagam maxymalnie temperature 75 lub 80 stopni hmm choć ostatnio jest tyćke ponad 70 i nie drgnie.

Dodatkowo ostatnio słyszę dziwny odgłos przelewającej się wody pod cisnieniem hmm może być to oznaka zapowietrzenie np. nagrzewnicy ?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzona nagrzewnica z powodu uszkodzonego termostatu lub co gorsze pada uszczelka pod głowicą. Co do temperatury to załóż ori termostat, jak nie pomoże to wymień czujnik temperatury. Czujnik można również zdiagnozować wagiem.

Czy jak odpalisz auto po nocy i pochodzi 10min na postoju do górna rura do chłodnicy robi się ciepła? Jeżeli tak to termostat do wymiany:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc jestem po wymianie termostatu na ori i czujnika temperatury. Teraz auto trzyma 90-92 stopnie i sie szybko grzeje, nawet jadąc wolno trzyma temperaturke. Niestety dziwny odgłos przelewającej wody nie znikł (odgłos pojawia się przeważnie w trakcie pierwszych minut porannej jazdy, potem jest cisza).

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dobrze odpowietrzyć układ a zwłaszcza nagrzewnicę poprzez zsunięcie węża powrotnego na tyle aby odsłonił otwór odpowietrzający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem czujnik temperatury i termostat (wszystko ori z ASO) nie cały rok temu. Po wymianie wszystko działało idealnie, jak już złapał 90st to wskazówka tak już stała ja wryta, lecz od kilku dni znowu lipa. Silnik dłużej się nagrzewa do 90st i jak na chwilę pochodzi na wolnych obrotach to temperatura spada, czego nie było do niedawna. Długo te graty nie pochodziły, ponadto jak porównywałem termostat nowy z ASO i stary fabryczny to stary wyglądał na solidniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, walcze z termostatem od roku ....... W tamtym roku wymieniłem termostat na ori i nowy płyn. Gdy tylko zaczeła sie zima zaczeły sie również problemy z temp :facepalm: olałem sprawe, nie było czasu, nie jeździłem autem, sporo stało u mechanika i jakos tak sie zeszło. Wczoraj wytargałem termostat zrobiłem test w garku z wrzątkiem i elegancki sie zamyka i otwiera, stary termostat tez dobrze działał. Co o tym myslicie, w garku działa a w aucie nie ??? szukać czegos innego. Dodam ze gdy temp wzrosnie do ok 3-5C łapie 90 stopni i elegancko trzyma, gdy jest -5 nie ma opcji zeby było więcej niz 70C

---------- Post dopisany at 10:47 ---------- Poprzedni post napisany at 10:35 ----------

Zapomniałem jeszcze o sposobie zamontowania, w Etce jest termostat skierowany spręzyna w strone króćca, w praktyce montowało sie zawsze sprężyna do bloku, jak to powinno byc ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co powiedzieć, czytałem o przypadkach że w garku działał a w aucie nie do końca. Garnek nie jest w stanie odtworzyć codziennych warunków eksloatacji. A może masz ten plastykowy króciec niesprawny? Temat przewijał się już tyle razy że gdzieś odpowiedź jest tylko trzeba zajść:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak ten króciec moze byc nie sprawny ???? przeciez to tylko plastik, nie slyszałem nigdy o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi się kiedys o uszy obiło, ale to musiał by ktoś potwierdzić bo może o inne auto chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie niema szans żeby silnik zagrzał sie do temp 90stopni. Cały czas trzymia ok 70stopni. Niema różnicy czy dłuższa trasa czy któtkie odcinki nie osiąga i tak pełnej temperatury. Raczej wszystko wskazuje na termostat...

termostat do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie niema szans żeby silnik zagrzał sie do temp 90stopni. Cały czas trzymia ok 70stopni. Niema różnicy czy dłuższa trasa czy któtkie odcinki nie osiąga i tak pełnej temperatury. Raczej wszystko wskazuje na termostat...

termostat do wymiany

I teraz pytanie bo wieszość jest za ori czyli lepiej w niego zainwestować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori termostaty to wahlera są, wiec ostatecznie szukajcie po sklepach tych termostatow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też stawiam na Ori wszystko ma swoją wytrzymałość ale mój działa ponad 3 lata i zadnych objaw ubocznych brak :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem byłem dziś sklepie z częściami do skody i pytałem o termostat wydaje mi sie że silniki te same 1.9TDI na pompkach to mają wszystko to samo za ori życzą sobie ok. 70zł tak mi powiedział ze to Ori, wiec nie wiem czy to jest ten sam numer części 044121 113 znaczek VW Audi był wiec nie wiem czy jest to taki sam. Wiec pytanie czy ktoś sie tym też interesował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie czesci biore ze skody :decayed: po pierwsze mam blisko, po drugie troche taniej, po trzecie te same czesci co w AUDI. Większość części w skodzie ma sygnaturę grupy Volkswagen wiec znaczek audi tez wystepuje. Tanio ten termostat w tamtym roku brałem w skodzie to równe 100zł z uszczelka dałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...