Gość adus20 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 hmmm jak smog byl zapchany i nie bylo smarowania to nie tylko panewki sie uszkodzily
bialy986 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Kolego kandrzej,ruszyło coś w temacie?Jaki koszt panewek z robocizna?Tak glowkuje co może być przyczyną u mnie bo mam podobnie.Czasem zapala się kontrolka ciśnienia i gaśnie po chwili.Kiedyś już wymienialem smok i pompę oleju i również miałem opilki metalu niewiadomego pochodzenia :banghead: Pierw chyba wymienię czujnik ciśnienia i zobaczę czy pomoże i nie będzie się zapalac. wysłane za pomocą tapki
kandrzej Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Więc tak, jedna panewka się obróciła. Pozostałe panewki nie obróciły się ale są poprzecierane, porysowane, w misce olejowej pełono opiłków metalu. Wał nadaje się do szlifu. Nie wiem co się zastanie dalej, gdy sie rozkręci silnik. Mechanik mówi, że trzeba wymienić panewki główne i korbowodowe. Raczej remont silnika się szykuje lub wymiana na drugi. Marcin, zaprowadź do mechanika niech zdejmie miskę i sprawdzi. Miałem podobnie , ciśnienie oleju było w normie ale kontrolka się zapalała i gasła - a wyszło to co wyszło. Muszę teraz wszystko przetrawić i się zastanowić co dalej...Poniżej zdjęcia:
kandrzej Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Remont zapewne będzie droższy niż kupno innego silnika. Znasz moze kogoś kto ma silnik ajl lub aeb na sprzedaż - sam słupek bez osprzętu?
bialy986 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Tu gdzie pytałem,gość zaproponował na początek wymianę czujnika,mimo że sam sugerowałem zdjęcie michy i zerknięcie na smok (a z niego można chyba dużo wyczytać) bo jak będą "gluty" po oleju to wystarczy płukanka,a jak opiłki no to sprawa się komplikuje jak w Twoim przypadku. Dev,jak to jest z tymi panewkami?Chodzi o panewki wału korbowego?Czytałem też,że przy wymianie tego trzeba zmierzyć wał i określić owalizacjię czopów... Jaki może być koszt takiej roboty(panewki +robocizna?)
kandrzej Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Też tak mówiłem Marcinie. Uwierzyłem na słowo, zmierzyłem ciśnienie było ok. Dopiero jak zmieniłem olej i zobaczyłem opiłki pod palcem, zapaliła się czerwona lampka w głowie i się uparłem by zdjąć miskę. Silnik terkotał i stukał jak na filmiku. Cały smok był zawalony tymi opiłkami, dlatego chyba kontrolka gasła i zapalała się. A teraz mam to co widać na zdjęciu. Kazałem założyć drugie panewki/rozmiar standard/ - koszt niewielki, przykręcić miskę i będę czekał na lepszą koniunkturę $$$$ wtedy odstawię na wymianę silnika lub remont. Czy można teraz uruchomić samochód - tylko po wymianie panewek, różne opinie słyszałem, jeden mechanik mówił że tak inny że nie. Sam szlif wału i nowe panewki wystarczą by reanimować auto?. Czy są jeszcze jakieś dodatkowe rzeczy do zrobienia?
Dev Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ktos kto bedzie szlifował czopy dokładnie bedzie wiedziec jakie zapodac panewki co do kosztów to nie wiem, wszystko zalezy od tego w jakiej cześci Polski bedzie to robione
kandrzej Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Czy górę silnika też trzeba ruszać? Głowicę, tłoki, pierścienie...itp. Czy tylko wystarczy szlif wału plus dobór panewek. Pytałem tutaj to szlif plus panewki ok 1000pln. Na portalu aukcyjnym chyba trochę strach kupować silnik - niewiadomo co się kupi...sam nie wiem.
Dev Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 szukaj silnika z automata i angola na pewno bedzie zdrowy
kandrzej Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Silnik AEB podejdzie zamiast AJL-a?
pioteros Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Zostaw tylko ecu zostaw z ajl i będzie wszystko smigac Wystukane z Pegasusa
kandrzej Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 Dzięki. Szukam więc silnika.Chociaż zastanawiam się też nad remontem jeszcze, czy jeśli koszty materiałów, szlifów itp wyniosły by max 2tys to chyba warto zrobic remont. Silniki AEB na portalu aukcyjnym kosztują max właśnie ok 2tys i nie wiadomo co w nich jest. A tutaj bym miał "nowy" silnik. Zorientuje się co i jak.
kkrawat Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Popytaj w b5B tam chłopaki mieli dwa silniki na sprzedaż
pioteros Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 jak chcesz pojezdzic dluzej autem to remontuj, takie moje zdanie, bedziesz wiedzial co masz, czasem warto wydac wiecej ale miec wszystko na tip top, mi sie ciagle marzy taki remont dolu i gory, i mialbym auto dozywotnio juz
kandrzej Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Opublikowano 9 Lutego 2013 Czy jest jakiś inny sposób niż rozkręcenie i sprawdzenie by zweryfikować stan nowego silnika? Znalazłem w okolicy Sz-na AEB z osprzętem za 1,5tys ale jest wyciągnięty z auta ma przejechane niby 150 tys.sprzedawca daje 2m-ce gwarancji. Jawor z forum też ma propozycje ale się zastanawiam jeszcze. Droższy silnik od tego AEBa ale sprawdzony - z auta jeżdżącego.
Dev Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 ze sprawdzeniem bedzie cięzko, masz dwa miechy gwarancji wiec nie ma co sie przejmowac sprawdzisz cisnienie oleju, ciśnienie spręzania, czy nie pali oleju i czy osiąga wlasciwa moc zdejmij kolektor ssący i sprawdz czy olej nie cieknie po trzonkach pokrywe tez zdejmij i sprawdz czy w środku nie ma syfu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się