adam19-1990 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Witam, po dłuższym przeszukiwaniu google i naszego forum, nie znalazłem za wiele informacji. Panowie, tak jak w temacie, przymierzam się do wymiany oleju wraz z wszystkimi filtrami (powietrza, paliwa, oleju i kabiny) zmieniałem olej w toyocie z silnikiem D4D i w mazdzie 323f BA z silnikiem benzynowym, ale nigdy nie miałem kontaktu z silnikiem TDi, dlatego proszę o wskazówki (chodzi mi głównie o olej wraz z filtrem oleju i paliwa), na co uważać i jak się za to zabrać. pozdrawiam
Dev Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 silnik musisz zalać olejem spełniającym normę minimum 505.01 lub wyższą polecam Motul Specyfic 5W-40, wymiana filtrów jest dziecinnie prosta tutaj kupisz to co potrzebujesz: http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/czesci-waszych-aut-oleje-syntetyka-motula-5l-motul-spryski-gratis-32035/
adam19-1990 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dzięki właśnie u tego Pana dzisiaj złożyłem zamówienie:) Hm, no tak mi się wydaje że nie powinno być to jakieś skomplikowane, ale czy nie trzeba filtrów odpowietrzać? Czy filtr oleju trzeba uzupełniać olejem przed założeniem? Hm i czy olej spuszcza się normalnie (rozgrzać troszkę silnik, odkręcić korek z miski olejowej)? Dodam że obecnie w silniku jest olej castroll 10w40 przez co będę musiał zrobić płukankę, której też nigdy nie robiłem, jakieś wskazówki?
Dev Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 wlewasz na 10-15 minut na goracy silnik który pracuje przez ten czas na wolnych obrotach zlewsz, wlewasz świeży i po sprawie co za głab wlał taki syf do silnika ?
adam19-1990 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2013 Dzięki za odpowiedź, no niestety dosłownie każdy mechanik w moim regionie mówi mi że olej jaki obecnie używam jest wręcz super do mojego silnika, oczywiście każdemu mówiłem że ten silnik pracuje na pompowtryskach i gdyby nie internet, a dokładniej to forum to pewnie wszystkim bym uwierzył. W tej chwili czekam na Motul specific 505.01 - jak powiedziałem niektórym mechanikom że zmieniam olej z półsyntetyka na pełny to mówią mi żebym puknął się w głowę dając do zrozumienia że zniszczę silnik, przyznam że troszeczkę się obawiam dlatego że tak co 2000 km ubywa mi tak z 200ml oleju. Ale wierzę że Ci którzy mi tutaj doradzali wiedzieli o czym piszą
Dev Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 mechanicy.... :polew::polew::polew: omijaj baranów szerokim łukiem
Jarek882 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Opublikowano 28 Stycznia 2013 Devastation dobrze pisze. Jak przyprowadzilem swoje tdi pd byl zalany jakims texaco ale z norma dla pompowtrysków i chodził ciszej niz na motulu teraz co mam może mi sie tylko wydaje..
adam19-1990 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 Że na oleju motul chodzi głośniej? A jakim motulem masz zalany?
Jarek882 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Motul 5w40 z norma dla audi kupowane z zaufanego źródło od kolegi z forum o nicku Dzik napisałem ze moze mi sie wydawac ze glosniej. ktos kiedys tez gdzies tutaj na forum pisal ze mu troszke glosniej chodzi.
Tobike Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Czy można z tym środkiem do płukania silnika przejechać się kawałek, czy jest to niebezpieczne dla silnika?
machina Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Nie cuduj tylko zrób jak koledzy wyżej pisali. Jazda na obecnie zalanym oleju grozi poważną awarią silnika TDI PD:facepalm:
Dev Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Motul 5w40 z norma dla audi kupowane z zaufanego źródło od kolegi z forum o nicku Dzik napisałem ze moze mi sie wydawac ze glosniej. ktos kiedys tez gdzies tutaj na forum pisal ze mu troszke glosniej chodzi. jak bedą Ci robic chip-sa powiedz gościom żeby podziałali przy klapie EGR wycisza tym silnik
RoBi_Rs Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 mechanicy.... :polew::polew::polew:omijaj baranów szerokim łukiem Bardzo szerokim.... strach oddać fure na warsztat , bo ci z dobrego zrobią wóz drabiniasty....
sumoss Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Hmm ciekawy temat przyznam sie ze ja jezdrze juz od 3 lat odkad mam swojego ajm-a na castrolu co prawda wymiane mam srednio co 3-mc (ok 15tys) przebieg jest juz ok 400tys no i okolo roku juz bedzie jak zmienialem mape i podciagalem go do ok 140km ale nic kompletnie mi sie z silnikiem nie dzieje i nie dzialo przez ten olej ale tak czytajac to zastanawiam sie czy rozniez nie zmienic na jakis inny jesli tego castrola odradzacie co o tym sadzicie ??
Dev Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 nie lej szajstrola, polecam: - Motul - Millers - Liqui moly - Amsoil
sumoss Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 a jakis preparat do czyszczenia tego starego zebym mogl zalac inny zostalo mi 4100km do servisu to jakies dwa tygodnie to bym sb zmienil odrazu na cos innego
bialy986 Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Plukanka Motul, Millers, Amsoil, Liqui Moly. Oil Millers chyba najtańszy jest i bardzo dobrze spełni zadanie.Później świeży olej i będzie git. wysłane za pomocą tapki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się