Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 Avant 1.8T 163KM Quattro - problem z 2 biegiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Posiadam ww. auto od około miesiąca tylko jedna rzecz mnie martwi(byc moze niepotrzebnie) a mianowicie problem z 2 biegiem. Na postoju nie ma problemu z wrzucaniem jakiegokolwiek biegu czy to na odpalonym silniku czy tez nie, ale jak juz rusze to drugi bieg wchodzi z oporem(tak jakby cos haczyło) nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy tez rozgrzany. Zaznaczę ze 500km temu wymieniony komplet sprzegła LUK(bez koła 2 masowego) olej w normie. Silnik pracuje cicho nie ma zadnych drgan, stuków itp. Jedna rzecz mnie zastanawia, chodzi o boczne poduszki silnika polał sie juz z nich olej czy to nie bedzie problemem z tym drugim biegiem ? Mechanik twierdzi ze nie są one jeszcze az tak 'wybite' zeby to powodowało takie efekty, ale ja jestem troche innego zdania. Podczas przyspieszania lub hamowania silnikiem lewarek sie przesuwa w przód i tył a jak np. na 2 biegu trzymam rekę na lewarku to czuc drganie. Nie zauwazyłem jak narazie zadnych zgrzytów podczas wrzucania 2 biegu tylko podczas ostrego ruszania i chęci wrzucenia 2 biegu bardzo szybko jest problem z wbiciem biegu(trzeba go mocniej przycisnąc i przytrzymac az w koncu wskoczy.

Dziekue z góry i prosze o opinie co myslicie o tym przypadku.

Opublikowano

no to sprawdz poduszki a jak one beda sprawne to moze byc wyrobiony wodzik w skrzyni biegow ;)

Opublikowano

Byłem u mechanika i sprawdzał poduszki ale stwierdził, ze pomimo wycieku oleju z poduszek nie są one az tak wybite zeby był problem z 2 biegiem. Zauwazyłem dzisiaj, ze jak trzymam mocno lewarek i troche mocniej go dociskam to ten bieg wskakuje ale nie odrazu tylko tak jakby trafiał na cos i dopiero po chwili wchodzi na swoje miejsce. Czy moze to byc wina dwumasy? Synchronizatora 2 biregu? Nie wiem co z tym robic, nie potrafie tez do konca powiedziec czy przed zdejmowaniem skrzyni do wymiany sprzegła było tak samo bo auto mam od 1 m-ca a jak kupiłem to sprzegła juz praktycznie nie było(slizgało sie juz prawie na wszystkich biegach. Prosze o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, moze jest jakas regulacja ustawienia skrzyni lub lewarka. Bede bardzo wdzieczny za kazdą pomoc.

ps. Poduszki pod silnikiem i tak wymienie nie patrząc na to czy są jeszcze sprawne czy nie, tylko pytanie jakiej firmy kupic zeby troche pojezdzic i nie wydac fortuny?

pozdrawiam

Opublikowano

Kończy ci się synchronizator II. Pałowane auto się znaczy pewno było. Jako że miałeś zjarane sprzegło, to tym bardziej o tym świadczy, bo w ośce zjarać sprzęgło to tylko się da nieumiejetnie nim operująć, mówiąć najprościej start z petardy na półsprzegle i wbijanie potem na siłe II. Szukaj skrzyni

Opublikowano

Byc moze ze masz racje z tym pałowaniem, ale wolałbym zeby to nie była prawda :facepalm:wyglad zew. i wew. oraz silnik nic na na to nie wskazuje, machanik przejrzał wszystko co było mozliwe i powiedział ze autko jest naprawde zadbane czesci wszystkie org. zawieszenie stan idealny silnik suchy pracuje jak zyleta, wiec ciezko powiedziec ze auto było katowane.

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 06-02-2013 at 16:41 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2013 at 22:33 ----------

Witam!!!

Dzisiaj doznałem małoego szoku po zamowieniu poduszek pod silnik firmy FEBI, zadzwonił gosc ze sklepu informując mnie ze wg. nr. Vin nie ma poduszek(zamienników)do mojego auta i tylko serwis. Zadzwoniłem do serwisu i niezbyt grzeczny pan poinformował mnie za zamowi mi takie poduszki w cenie 460 zł za szt. wiec grzecznie podziekowałem i sie pozegnałem. Jak to jest mozliwe zeby nie było poduszek pod ten silnik przeciez to normalny motor jak kazdy inny i wg. wszystkich dany poduszki są a wg. vin tylko serwis.

Dziekuje za pomoc z góry

pozdrawiam

Opublikowano

albo napisz do dzikiego ;)

Opublikowano

Napisz jak sie skonczyla sprawa

Opublikowano

Witam!!!

Poduszki wymienione (FEBI) napewno juz nie 'lata' lewarek i biegi wchodzą lzej, ale dokładnie co z 2 biegiem to napisze za klika dni bo jak narazie to przejechałem 2 km :grin:

Okazało sie ze lewa poduszka nie tyle ze straciła olej to miała praktycznie urwaną srubę mocującą, prawa była tylko bez oleju ale jeszcze jakos sie trzymała. Jeszcze musze nasmarowac wybierak w srodku bo nie zauważyłem tam ani grama smaru na tej gałce z wycieciami w srodku. Moze ktos wie jak wyjąc sam lewarek z wybieraka tak zeby był dobry dostep do tej całej kulki i ją obejzec dokładnie czy tam przypadkiem nie lezy problem.

Dzieki pozdrawiam

Opublikowano

Dzieki wampir :wink:

---------- Post dopisany 15-02-2013 at 12:34 ---------- Poprzedni post napisany 11-02-2013 at 16:33 ----------

Witam!!

Wymieniłem poduchy pod silnikiem bo olej juz pusciły i jest troche lepiej ale 2 bieg jak haczył tak haczy dalej i nie mam pojecia co moze byc. A jeszcze co zauwazyłem przy naciskaniu lewarka w prawo, w lewo lub dociskając go na erzuconym biegu słychac przy lewarku jakby szum/syczenie tak jakby cos ocierało o wał lub inną obracającą sie czesc. Nie mam juz pomysłow co mozna by jeszcze sprawdzic a wymiana wszystkiego co związane ze skrzynią to bezsens. Moze to wina synchronizatora lub czegos innego w skrzyni.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...