Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyrzuca płyn chłodniczy


krystian455

Rekomendowane odpowiedzi

Witam proszę o pomoc moj problem jest następujący wyrzuca mi plyn chłodniczy ale tylko po wyżej 2400obr wtedy węzę od chłodnicy robią sie twarde a temp wzrosła do 100 ale to pewnie z tego powodu ze bylo malo płynu dodam jeszcze ze termostat wymieniłem jak jeździłem spokojnie tak do 2000odr to było ok proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co zauważalnym to jest zbyt duże ciśnienie w układzie przy wysokich obrotach silnika i wyrzuca go przez zbiorniczek płynu chłodzącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że głowica. Temat przeszła parówa AJM moich rodziców w sierpniu - jak tylko dynamiczniej się pojeździło, to wyganiało płyn korkiem (jego wymiana oczywiście nie pomogła). Wstępna diagnoza - żadnych spalin w układzie chłodzenia nie wykryli. Dopiero po zdjęciu czapki wszystko się wyjaśniło - głowica do roboty, uszczelka i inne rzeczy przy okazji, a po wszystkim samochód jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również obstawiam że to uszczelka albo głowica no chyba że jakieś nieszczelności przy połączeniach

spróbuj jeszcze dolać płynu do pełna {zbiorniczka wyrównawczego } i przy odpalonym silniku i odkręconym

korku zbiorniczka zobacz czy nie idą co jakiś czas bąbelki powietrza jak by się pojawiły to pewnie objaw

uszczelki lub głowicy pękniętej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plynu dolalem pod sam korek i na wolnych obrotach nic nie bylo widac i na wysokich tez Marcus możesz opisać swój problem jakie miales objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie wolno dolewać pod korek :facepalm: Na zimnym wlej do max, odpal samochód i niech pracuje do włączenia wentylatora , po wyłączeniu wentylatora popuść delikatnie korek upuszczając ciśnienie , dolej do max bo pewnie trochę wciągnie , zakręć korek i powinno być ok. Jak po takim zabiegu będzie dalej wywalalo płyn to głowica do zdjęcia:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod korek wlałem tylko na chwile zeby sprawdzić czy pęcherze powietrza nie ida a pozniej go odrazu sciagnolem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak napisałem i wtedy będziesz wiedział co i jak , wiem że diesel długo się nagrzewa , można podwyższyć obroty do ok 2000 żeby skrócić czas nagrzewania , ale ważne żeby robić to na postoju i obserwować co się dzieje , czy termostat się otwiera , czy i kiedy zacznie wywalać płyn itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zauważyłem ze termostat sie nie otwiera a wymieniałem ze 2miesiace temu czy moze byc tez przyczyna tego dużego ciśnienia w układzie?? termostat gates a 90 trzyma caly czas ale sie nie otworzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad wiesz ze 90C podpinales pod vag mi sie wydaje ze ma wiecej niz 90 C i dla tego wyrzuca plyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zauważyłem ze termostat sie nie otwiera a wymieniałem ze 2miesiace temu czy moze byc tez przyczyna tego dużego ciśnienia w układzie?? termostat gates a 90 trzyma caly czas ale sie nie otworzy

I ty się dziwisz że ci płyn wywala, ręce opadają:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze mowilem ze jest wiecej jak 90C. kup ori termostat wsadz do auta ,dobrze go odpowietrz i dopiero dalej kombinuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krystian, przy dynamicznej jeździe (ok. 3,5 tys. obr.) wyrzucał płyn przez otwór w zbiorniczku (ten pod korkiem przy wlewie). Na postoju niestety nie sprawdzałem - nie lubię gazować stojąc w miejscu :wink:

Czuję w kościach, że i moja zielona powoli będzie domagać się remontu głowicy, bo co raz częściej słyszę bulgotanie z deski rozdzielczej, co również było dość częste u rodziców.

Polecam lekturę pana Wargenau na temat głowic PDkach Bodex - Warsztat samochodowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...