awt Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Samochód sprawuje się źle, dziwnie schodzi z obrotów, na wolnych obrotach jakby się dławił. Pompa została oddana do regeneracji ze względu na fakt iż pojawiły się na niej wycieki, podczas przyspieszania wszystko jest w porządku. Brak błędów Próba statyczna: Grupy normalne- Log (0 - 000) Log (6 - 001) Log (1 - 003) Log (2 - 004) Log (3 - 007) Log (5 - 013) Log (4 - 018) Log (7 - 023) grupa 014 nie wyświetlają się żadne wartości Grupy Basic Settings- Log (0 - 000) Log (1 - 003) Log (2 - 004) grupa 011 wyświetla mi się error( a tak nawiasem mówiąc czemu?) Próba dynamiczna: Log (0 - 000) Log (2 - 001) Log (4 - 003) Log (3 - 004) Log (1 - 008) Log (5 - 010) Log (6 - 011) Logi zrobione za pomocą VCDS lite, EGR zaślepiony, katalizator wywalony. DZIĘKI Z GÓRY! Edit: a propos grupy 011 w BS już doczytałem czemu jej nie wyświetla.
Sztomel Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Ktoś kto regenerował pompę wcale nie pokusił się nawet o to by ustawić na niej poprawnie dawkę paliwa (nastawnik ruszony i nie ustawiony - poluzuj jego śruby i klepnij go lekko w stronę rozrządu tak by w grupie statycznej 001 przy temperaturze 80*C dawka zmieniła się na 3,2 mg/skok) a kąt wtrysku w grupie statycznej 000 MB skacze jak stara k.... od 38 aż po 51 jednostek a w dynamicznym logu 004 jest już OK więc nie wiem czy podejrzewać elektrozawór N108 czy źle wyregulowany napinacz paska rozrządu.
awt Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 Ktoś kto regenerował pompę wcale nie pokusił się nawet o to by ustawić na niej poprawnie dawkę paliwa (nastawnik ruszony i nie ustawiony - poluzuj jego śruby i klepnij go lekko w stronę rozrządu tak by w grupie statycznej 001 przy temperaturze 80*C dawka zmieniła się na 3,2 mg/skok) a kąt wtrysku w grupie statycznej 000 MB skacze jak stara k.... od 38 aż po 51 jednostek a w dynamicznym logu 004 jest już OK więc nie wiem czy podejrzewać elektrozawór N108 czy źle wyregulowany napinacz paska rozrządu. Rozrząd był wymieniany bo koniec jego żywotności(przejechane 80kkm) był powodem wizyty u mechanika i robienia jeszcze innych rzeczy takich właśnie jak cieknąca pompa, wymiana filtrów, pasków klinowych(alternator i klima) oraz ich napinaczy. Piszesz o napinaczu paska rozrządu, czy do tego trzeba mieć specjalne narzędzia i/lub wiedzę wykraczającą poza łopatologiczny opis "jak to zrobić w domu czytając posty"?
lukjar7 Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Ktoś kto regenerował pompę wcale nie pokusił się nawet o to by ustawić na niej poprawnie dawkę paliwa (nastawnik ruszony i nie ustawiony - poluzuj jego śruby i klepnij go lekko w stronę rozrządu tak by w grupie statycznej 001 przy temperaturze 80*C dawka zmieniła się na 3,2 mg/skok) a kąt wtrysku w grupie statycznej 000 MB skacze jak stara k.... od 38 aż po 51 jednostek a w dynamicznym logu 004 jest już OK więc nie wiem czy podejrzewać elektrozawór N108 czy źle wyregulowany napinacz paska rozrządu. kat moze skakac przez duza dawke i wahania obr
awt Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 Po wizycie u pompiarza ustawiono mi dawkę na 4.0mg na skok, ja idąc za radą kolegi Sztomel ustawiłem na 3.2 Teraz silnik na wolnych obrotach nie faluje i zwiększyła się prawidłowa reakcja na gaz. Sprawdzono ponownie napinacz paska rozrządu i początek kąta wtrysku i według zapewnień wszystko jest w porządku. Tak to teraz wygląda: Próba Statyczna Grupy normalne: Log (7 - 000) Log (4 - 001) Log (3 - 003) Log (0 - 004) Log (2 - 007) Log (6 - 013) Log (5 - 018) Log (1 - 023) Basic Settings: Log (1 - 000) Log (0 - 003) Log (2 - 004) Próby dynamicznej nie powtarzałem, bo uznałem, że nie ma sensu bo podczas próby dynamicznej wszystko było w miarę ok( jakby co to mogę dokleić jeszcze do tematu gdy będzie to wymagane) Osobiście przeszkadza mi jeszcze jak silnik schodzi z obrotów na luzie(nie schodzi płynnie do "wolnych" 961 obrótów tylko zwalnia tak przy ok 1100 obr a nie robił tak na dawce 4.0) oraz jeszcze nie reaguje na gaz tak jak reagował przed całym tym zamieszaniem więc podejrzewam, że finalnie ustawię dawkę na ok 3.4-3.6 mg na skok Jakbyście mogli to zerknijcie i napiszcie swoje uwagi co do aktualnego stanu rzeczy. Dzięki.
Sztomel Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Dawka jest już OK ale nadal kąt wtrysku waha się w zbyt dużych granicach w 000 MB od wartości 53 do 60 jednostek a w BS jest prawidłowo. Nawet przy dawce 2.0 mg/skok powinien silnik prawidłowo schodzić z obrotów i reagować na procent wciśnięcia pedału gazu w 010 dynamicznie lub 002 statycznie i powinien być żwawszy.
awt Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 To co powinienem dalej sprawdzić? Brak błędów, przyspieszenie OK, a przy dawce 4.0 schodził normalnie z obrotów plus reagował odpowiednio na gaz. Porównałem z logami z sprzed naprawy to miałem ustawioną dawkę na 3.4-3.6 i kąt wtrysku był w grupie 000 na poziomie 60-61 jednostek... Dziś postaram się przestawić dawkę tak jak było przed naprawą i zobaczę czy dalej będzie mi tak kąt wtrysku skakać.
awt Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Opublikowano 6 Marca 2013 Zmieniłem vagiem dawkę na 3,4 do 3,6 i jest tak jak było przed uszczelnianiem pompy. Kolejne logi wrzucę dopiero pod koniec tygodnia ze względu na wyjazd... ---------- Post dopisany 06-03-2013 at 11:13 ---------- Poprzedni post napisany 12-02-2013 at 20:49 ---------- Zrób dynamicznie 004. Wybacz, że wracam do tematu po dosyć sporym czasie, ale złośliwość rzeczy elektronicznych nie zna granic.... A więc do rzeczy, od ostatniego postu zrobiłem jakieś 2 tyś km i jestem pewien, że auto jest zmulone w dolnych obrotach i wolniej przyspiesza.. Tak jakby musiał chwile pomyśleć od naciśnięcia gazu do przyspieszenia, spalanie w normie. Poniżej logi: Statyczne: Log (0 - 000) Log (2 - 001) Log (7 - 003) Log (6 - 004) Log (1 - 007) Log (5 - 013) Log (3 - 018) Log (4 - 023) Basic Settings: Log (0 - 000) Log (1 - 003) Log (2 - 004) Dynamiczne: Log (0 - 000) Log (1 - 001) Log (5 - 003) Log (6 - 004) Log (4 - 008) Log (3 - 010) Log (2 - 011)
awt Opublikowano 7 Marca 2013 Autor Opublikowano 7 Marca 2013 Dzięki za ocenę. Czuć jednak różnicę w przyspieszaniu porównując do stanu sprzed uszczelniania i całej tej naprawy.....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się