Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AEB jakie powinno byc cisnienie oleju i jaki olej najlepszy ????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam 1.8T AEB Q 96r. przebieg już spory bo około 230000 (na pewno nie jest to miarodajne) i jest LPG, sprawa jest następująca mimo, że dużo czytałem i opinii jest sporo zależy mi na waszych podpowiedziach i dlatego pytam:

1. Jakie jest właściwe ciśnienie oleju dla tego silnika mam wskaźnika AUTO GAUGE i pokazuje mi na wolnych obr. około 1.5b wiem, że są konkretne wartości ciśnienia przy konkretnych obr. może ktoś je zna i napisze :)

2. Chce wymienić olej i przy wymianie znowu wyczyszczę wężyk od smarowania turbo, który mam już w oplocie. Pozostaje kwestia jaki olej wlać bo mam 10W40 a im więcej czytam tym bardziej przekonuje się o tym że to niezbyt dobry olej dla turbo mimo to turbo jest ok na wskaźniku dmucha 0.5 nic oleju nie ubywa. Czy zmieniać 10W40 na inny przy takim przebiegu jeżeli tak to na jaki (5W40, 10W60,......???) i jakie mogą być skutki tego. Aha i czy myć silnik tzn. dodawać jakiś preparat na dokładne wyczyszczenie jak tak to jaki nie narobi lipy i zrobi różnice a nie tylko wleje i wyleje.

Z góry dzięki za porady wszystkie przeczytam i coś wybiorę:)

3.Jak macie jakieś sprawdzone świece to poproszę

Opublikowano

Co do ciśnienia oleju to nie pamiętam jakie powinno być.Natomiast olej zmien na syntetyk 5w40 a efektem będzie lepsze smarowanie i odpalanie zimnego silnika,a przede wszystkim lepsze smarowidlo dla turbiny.

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano

Jeśli masz 1.5bara na wolnych przy rozgrzanym silniku to OK :thumbup1:

Olej zmień na 5w40 - nie lej tylko CASTROLA

Świece NGK platynowe PFR6Q

Opublikowano

jeżeli zmiana na 5W40 to płukać czymś?? nie zaszkodzi ??

Opublikowano
przebieg już spory bo około 230000
:grin::facepalm: jak przekroczysz 300 to bedzie spory .
Opublikowano

A co ma zaszkodzic?

plukanka albo motula albo liqi moli

obiema plukalem i nic zlego sie nie dzieje

przeszedlem jakies 5 tys km temu na 5w40 motula z 10w40 i roznica duza - ciszej chodzi, lepiej odpala, wyzsza kultura silnika

swiece tylko ngk takie jak kolega wyzej wymienil

---------- Post dopisany at 11:48 ---------- Poprzedni post napisany at 11:46 ----------

i jak juz zmieniac olej na inny rodzaj to tylko plukac!

Opublikowano
przebieg już spory bo około 230000
:grin::facepalm: jak przekroczysz 300 to bedzie spory .

niewierze licznikowi :]

---------- Post dopisany at 12:15 ---------- Poprzedni post napisany at 12:14 ----------

A co ma zaszkodzic?

plukanka albo motula albo liqi moli

obiema plukalem i nic zlego sie nie dzieje

przeszedlem jakies 5 tys km temu na 5w40 motula z 10w40 i roznica duza - ciszej chodzi, lepiej odpala, wyzsza kultura silnika

swiece tylko ngk takie jak kolega wyzej wymienil

---------- Post dopisany at 11:48 ---------- Poprzedni post napisany at 11:46 ----------

i jak juz zmieniac olej na inny rodzaj to tylko plukac!

dzieki bardzo za odp :)

---------- Post dopisany at 12:22 ---------- Poprzedni post napisany at 12:15 ----------

czyli olej zapewne Motul 8100X-Cess 5W40(+Filtr) Świece NGK platynowe PFR6Q, coś do płukania Motula lub liqui moly :) a ciśnienie oleju w miarę ok :)

[h=3][/h]

Opublikowano

Nie ma za co... tez mialem ten dylemat... zmienilem i nie zaluje... bral mi olej i nie wiadomo bylo o co chodzi bo sprawdzone wszystko wyciekow brak w wydechu oleju brak w dolocie brak... zmienilem olej na syntetyk wczesniej przechodzac najpierw z castrola 10w40 (nigdy wiecej) na motula 10w40 pluczac oczywiscie... ale syfu po castrolu nie wyplukalo... az zmienilem z motula 10w40 na 5w40 pluczac liqui moli... i jak reka odjal... olej przestal znikac a auto zupelnie inne....

Opublikowano

Podobnie jak u mnie,po zmianie z półsyntetyka na syntetyk,silnik zaczął lepiej pracować i ciszej.Płukanki co prawda nie robiłem,ale już czeka zakupiona firmy Oils Millers i na wiosnę zrobię.Musze tylko silnik uporządkować bo się bałagan zrobił:whistling:

---------- Post dopisany 05-03-2013 at 10:06 ---------- Poprzedni post napisany 14-02-2013 at 14:14 ----------

Panowie,odświeże temat ciśnienia oleju i kontrolki.Tematów było dużo,ale głowę mam już jak balon.

W czasie jazdy zapala się kontrolka oleju (czasem po 15km a czasem wogóle,nawet po przejechaniu 50km)Zostało zmierzone ciśnienie i wyszło:

na jałowym 0,8 a na rozgrzanym przy 3000obr/min wyszło 3. Obstawiał bym tu pompe lub smok do wymiany,chyba że to jest razem połączone jak tu na foto Pompa oleju KOLBENSCHMIDT: Audi A4 (8D2, B5) 1.8 T 150KM | Sklep iParts.pl Majster mówi też że jak auto się rozgrzeje to w zakresie ok 2000-3000obr/min słychać tyrkanie (osobiście łącze to z niskim ciśnieniem oleju).Auto stoi u mechanika i czeka na decyzję co robic,on sam twierdzi że pompa raczej dobra jest:facepalm: Olej to 5w40,a cały cyrk zrobił się po zmianie oleju z 10w40.Ratujcie:beksa:

Opublikowano

micha w dół i albo smok albo pompa :whistling: a najlepiej nowe to i to :wink:

Opublikowano

i tak musisz zajrzec do pompy i tak, wedlug mnie juz czas na jej wymiane i tyle

Opublikowano

A przed zdejmowaniem miski i zlaniem oleju dolej płukanke co by jak najwięcej syfów zleciało do miski :wink:

Opublikowano

Podobny objaw miałem ponad 3 lata temu i właśnie to było przyczyną.Od tamtej pory spokój aż do teraz.Czy przed tym zabiegiem zrobić jeszcze plukanke żeby wymylo syf z silnika?I tak nowy olej i filtr będzie.

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano

plukanka nie zaszkodzi :decayed:

Opublikowano

Dzięki Panowie za rozjasnienie sytuacji,a to tyrkanie może być spowodowane słabym ciśnieniem oleju?Może napinacz i łańcuszek dostaje po pi..dzie?

wysłane za pomocą tapki

Opublikowano

slabe cisnienie = slabe napiecie lancucha

sam wydedukuj czy może od tego terkotac :)

Opublikowano

witam. mam pytanie jak sprawdzałeś ciśnienie oleju ???

Opublikowano

wykrecasz czujnik ciśnienia oleju i wkrecasz w to miejsce manometr

Opublikowano

Witam,

Czytam tego posta ponieważ niedługo będę zmieniał olej w swoim samochodzie i chciałbym się dowiedzieć coś na temat zmiany oleju. Przejrzałem niejedno forum w necie i wywnioskowałem że olej syntetyczny leje się do nowych silników albo do starszych jeżeli chce się go "przeczyścić" z odpadów a do samochodów z przebiegiem powyżej 200kkm powinno lać olej półsyntetyczny. Czy się mylę czy coś w tym jest?? Osobiście chcę zmienić z syntetyka 5W40 na półsyntetyk 10W40 tak jak w instrukcji. Czy jest to dobry pomysł czy nie?? A co do płukanki to można ją wlać jakoś inaczej czy tak jak w instrukcji bezpośrednio do miski olejowej?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...