janusz_stg Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Wiem że na ten temat było dużo ale mam taki dylemat. W marcu mija 5 lat i 40 kkm od wymiany rozrządu. Pasek bosch rolki ina. Poganiać dalej .czy ze względu na okres 5 lat wymienić na wiosnę cały komplet? Wszelkie uwagi oczekiwane, ewentualnie doświadczenia z tym związane.
janusz_stg Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Opublikowano 17 Lutego 2013 Rozumiem ,że tylko z uwagi na wiek.
radioo11 Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 zdejmij obudowe zobacz stan paska,jesli wyglada slabo zmien pasek,moim zdaniem te 60tys mozna zrobic na rozrzadzie.
powaguspisz Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Ogólnie producenci przynajmniej paska mówią o wymianie jego przy danym przebiegu, bądź 5 lat. Takie informacje podaje np.Contitech czy Deyco. Z racji że cena takiego rozrządu nie jest wielka, a wręcz śmiesznie niska, to bym wymienił i było by z głowy. Jak coś zapraszam na PW.
janusz_stg Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Opublikowano 17 Lutego 2013 Dzięki.Pomyślę o tym jak się zrobi troszkę cieplej może w marcu. Co prawda mam garaż ale wygodnie jest dłubać jak tył pojazdu trochę wystaje a przy otwartych drzwiach nie bardzo teraz coś sensownego robić ,trochę zimno.
sumoss Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Wymien sb caly komplet nie zabiera to wiele czasu wszystko jest stosunkowo tanie a jak poskaladasz wszystko na nowych gratach bedziesz jezdzil spokojnie
trepek Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Producent zaleca wymianę co 5 lat albo wcześniej, jak przejedzie się określoną ilość km.
sumoss Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 ja wymieniam w AJM-ie co ok 60-70 tyś czyli to jest ok 1,5-2 lata wiec u mnie szybciej zbliza sie pora wymiany przez km niz przez starosc
kamilb5 Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Wymień tylko pasek,te rolki w 1Z spokojnie wytrzymują 100 000.
rookie Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Ja radzę wymienić wszystko. Teraz części do b5 kosztują grosze.
kamilb5 Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Tak,tylko po co wymieniać z dobrych na dobre? Np rolka prowadząca ta mała na górze to chyba trzeba na niej z 500 000 zrobić żeby sie zużyła a napinacz 80k spokojnie wytrzyma.
sumoss Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Każdy robi jak uwaza ja jestem za wymiana kompletu po co dwa razy rozbierac pchac sie w duzo wieksze koszty raz uda sie tak a raz uda sie inaczej i mozna sb narobic duzo wiekszego problemu
janusz_stg Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Opublikowano 19 Lutego 2013 Dzięki za wszelkie podpowiedzi i uwagi. Przemyślę i na pewno wymienię w zasadzie całość . Tak jak ktoś tu zasugerował części są stosunkowo tanie i za tą cenę można sobie kupić spokój:wink:
sumoss Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Myśle ze to jest najrozsądniejszy wybór
rookie Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 A u mnie napinacz paska klinowego Hans Preis ma kłopoty żeby 40 tys. km wytrzymać... hans scheiss Nie kupujcie tego badziewia.
janusz_stg Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Opublikowano 13 Maja 2013 Odgrzewam kotleta. Rozrząd wymieniony wszystko ćwiczy jak należy .Kąt wtrysku za pomocą VAG ustawiony na 49-54 . Jednak pozostaje mały niepokój. Mianowicie. Jak rozbierałem rozrząd ( poprzednio robił b. dobry mechanik) to znaki napinacza były rozjechane względem siebie o powiedzmy swoją grubość. Jak ja składałem ustawiłem napięcie napinacza dla znaków dokładnie na przaciw siebie. Po kontrolnym odpaleniu silnika i kilkuminutowej pracy znaki na napinaczu rozjechały sie o swoją grubość. ???? . prawdopodobnie ułożył się pasek . I tu moje pytanie poprawić naciąg napinacza czy zostawić tak jak jest? Czy może to spowodować jakieś skutki uboczne?
Kukis Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Znaki na napinaczu mają się zgrywać przy odpalonym silniku. Weź poprawkę przy napinaniu i ustaw jak należy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się