Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zatarta sprężarka klimatyzacji w A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie zatarła mi sie sprężarka klimatyzacji i nie wiem co robić czy szukać używanej na allegro czy kupić regenerowaną? jeżeli ktoś by miał pewną sprężarkę do audi a4 1.9 tdi AFN z 98 roku proszę o kontakt [email protected]

Opublikowano

wymiana sprężarki to dopiero początek drogi

trzeba wypłukac układ oraz wymienić osuszacz i dławik

Opublikowano

icze sie z tym kolgo ale mi głównie chodzi o sprężarke jaką kupic używke czy regenerowaną ? a jak używke to jak sprawdzić jej stan zeby nie kupić i za pare dni ona dokona żywota:P

Opublikowano

Używaną kupiłem do byłego B5, miała być 100% sprawna, okazało się że też była zatarta, więc tutaj loteria..

Kupiłem regenerowaną w Intercars na 2 letniej gwarancji za 1200 zł, starą oddałem w rozliczeniu za 300 zł, więc wyszło coś około 1000 zł z 2 letnia gwarancja. Polecam.

Opublikowano

Mam ten sam problem zatarł mi sie kompresor jaka moze być przyczyna Auto kupiłem niedawno

Opublikowano

przyczyną zatartej spręzarki jest permanentny brak serwisowania

co dwa lata powinno sie wymieniac czynnik, osuszacz i dławik

Opublikowano

ile moze wyniesc koszt naprawy

Opublikowano

Kolego devastion z tym serwisowaniem to troche przesadzasz , w lodowce albo klimatyzacji domowej tez zmieniasz czynnik co dwa lata?? Zwykle do zatarcia sprezarki dochodzi wtedy gdy ktos kabinuje przy instalacji elektrycznej , gdy ma sie uszkodzony skraplacz i czynnik sie przegrzewa lub gdy sam czynnik ktos ci wpompuje kiepskiej jakosci.

Opublikowano
Kolego devastion z tym serwisowaniem to troche przesadzasz

Kolega Devastation od 20 lat grzebie przy tym qurestwie i doskonale wie co pisze :facepalm:

za radą takich "specjalistów" jak Ty przyjezdzają do mnie ludzie z płaczem bo klima odmówiła poszłuszeństwa

i w 98% przypadków okazuje sie że nikt nie zaglądał do układu przez 4,5,6,7 i wiecej lat

1% to awarie sprzęgieł i czujników a drugi procent to nieszczelnosci i przegnite skraplacze

z klimą jest jak z naszym zdrowiem, lepiej zapobiegac niz leczyc

koszt wymiany dławika, osuszacza, czynnika oraz uzupełnenie oleju w B5/6/7 to ok 300zł

wiec nie jest to wygórowana kwota ale mamy pewnosc że bedzie bezawaryjnie pracowac

przez nastepne dwa lata

Opublikowano

A czunnik ladujesz ze zbiorczej butli czy zawsze nowy ??? Ja nie mowie ze tem,at klimy trzeba olac bo jak na wszystko w aucie trzeba spojrzec , zmienic filtry, umyc skraplacz . Ale kto zmienia czynnik co dwa lata w jakim niby celu ???

Opublikowano

Zawsze wpuszczam nowy, stary wraca do skupu

Czynnik powinien byc wymieniany co 2 lata lub 60000 km

Osuszacz i dlawik również

U mnie przy wysokich temperaturach i przy najniższych obrotach wentylatora i temp na LO nie idzie wysiedziec

Opublikowano

szacun za czynnik bo to niestety zadkosc. Ale wyjasnij mi skad te dane ze co dwa lata lub 60 tys. Przeciez inne uklady chlodnicze tez pracuja na czynnikach a ich serwisowanie nie polega na wymianie czynnika. A pracuja caly rok i to w duzo gorszych warunkach .

Opublikowano

Powodem jest material z jakiego jest zrobiona instalacja, jest nim aluminium na skrecanych zlaczach

Instalacje w lodowkach sa miedziane i na dodatek lutowane, obieg tez jest mniejszy

Opublikowano

Czyli defakto najlepiej bylo by rowniez wymienic wszystkie oringi w instalacji. Fakt instalacja w czesci aluminiowa ale przeciez od srodka aluminim sie nie utlenia . Moze i najlepiej bylo by robic jak piszesz ale uwazam iz nie jest to konieczne . Uwazam wrecz ze niemumiejetnie przeprowadzone takie serwisowanie moze narobic jeszcze wiecej szkód . A fachowcow w tej dziedzinie w mojej okolicy mozna by policzyc na jednej dloni. Owszem kazdy napelni instalacje wymieni filt , ozonuje, bo kupil kombajn do nabijania i twierdzi ze ma serwis. Ale jak mu sie powie osuszacz skraplacz o zaworze rozpreznym nie wspomne to robia wielkie oczy. A to co jest wpompowywane do ukladu to tylko prosi sie o analize i do sondu z oszustem.

---------- Post dopisany at 18:44 ---------- Poprzedni post napisany at 18:42 ----------

sądu z oszustem. :)

Opublikowano

Ja mam samorobe, dziala bez zarzutu wiele lat. Nie stosuje zadnych kombajnow i innych gowien.

Robi proznie, sciaga olej, dobija olej i czynnik.

Tylko freon jest w ....uj drogi bo amerykanie kilka lat temu

Przeszli z R12 na R134a i ceny skoczyly o 250% za 1kg :facepalm:

.

Opublikowano

Lepszy drogi R134 niz azot w ukladzie :) zakonczmy ta dyskusje bo odbieglismy od tematu :) pozdrawiam

Opublikowano

dyskusja b. ciekawa...

w zeszlym roku wiosna postanowilem zrobic serwis sprawnej klimie, po takim zabiegu klima chodzila jeszcze 2 tygodnie, sprezarke trafil szlak... bez serwiu pewnie by chodzila do teraz :(

Opublikowano

Czy może ktoś kojarzy czy sprężarka z Audi a4 b8 pasuje do b7? Wizualnie wygląda identycznie wiem, ze z b8 ma większą pojemność oleju.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, mnie stało się to :IMG_20200824_134357.jpg

Węże czyszczone benzyną ekstrakcyjną, dysza wygląda tak:

IMG_20200824_152143.jpgIMG_20200824_152206.jpg

 

IMG_20200824_152228.jpg

I teraz pytanie, co zrobić z parownikiem? Ni jak go wytargać bez demontażu deski rozdzielczej, to jak go przepłukać? Chce sam wszystko poskładać i pojechać tylko z zaplombowanym osuszaczem aby przy nabiciu go wymienili.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Nie musisz parownika wyciągać. Dysze i osuszacz wyciągasz zakładasz adaptery i podłączasz pod maszynę do serwisowania klimy. Jest w nich program do płukania. Jedź do serwisu zajmującym się klimą i Ci wypłukają układ, założą nową dyszę, osuszacz, nabiją klimę. Bez maszyny nawet nie ma co się samemu bawić. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...