scitec87 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam mam audi a4 1.9 tdi 1z 90km po wymianie termostatu i czujnika temeratury auto bardzo wolno sie nagrzewa prawie ze w ogole bynajmniej na zegarach auta po przejechaniu gdzies 20 30 km moze wskoczy na 70 st i to jest max? jaka jest tego przyczyna co zrobic by lapal to 90? moj znajomy ma taka sama wersje i ma tak samo
wilku213 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Trzymaj małą lekturkę http://a4-klub.pl/uklad-chlodzenia-158/all-a4-termostat-czujnik-cieczy-chlodzacej-2585/
scitec87 Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Opublikowano 28 Lutego 2013 na vagu i na zegarach pokazuje tak samo wlasnie. Nagrzewa sie ladnie pieknie jak mam zamknieta nagrzewice jak tylko puszcze cieple powietrze tak chlodzi sie bardzo szybko temperatura spada co to moze byc? ---------- Post dopisany 28-02-2013 at 21:03 ---------- Poprzedni post napisany 23-02-2013 at 13:53 ---------- i co nikt nie mial podobnie czy to wina termostatu czy jak zle wpasowany w gniazdy czy jak?
radioo11 Opublikowano 28 Lutego 2013 Opublikowano 28 Lutego 2013 jak zacznie podnosic ci sie wskazówka z60C sprawdz dolny waz od chlodnicy,jesli jest cieply to termostat masz do bani kup inny.
daffy Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 jak zacznie podnosic ci sie wskazówka z60C sprawdz dolny waz od chlodnicy,jesli jest cieply to termostat masz do bani kup inny. sprawdz tak jak kolega pisze
scitec87 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Opublikowano 2 Marca 2013 no to musze sprawdzic a jak bedzie zimny to gdzie dalej szukac przyczyny?
GAJOSTOMASZ Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 sprawdź na vagu temperaturę jeśli wag pokazuje 86-90C to możesz mieć uszkodzony silniczek w liczniku lub trafiłeś na felerny czujnik, ja tak miałem. Gdzie kupowałeś czujnik w ASO czy w sklepie.Jeśli w sklepie lub sklep online to jest prawdopodobieństwo iż kupiłeś podróbę. Temat zapożyczony z innego forum: Czy kupiłem w ASO podróbkę : Mechanika - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -
scitec87 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 silniczek w silniczku czyli? u mnie jest tak ze jak wylacze nawiewy to ona kurcze lapie tem. ale gdy tylko otworze i jeszcze wezmne na 2 to zaje... szybko wskazowka opada a jak mam wlaczone to maks jaka temp. mi zlapie to jest 70
GAJOSTOMASZ Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Sprawdź najpierw na vagu jaka temperaturę pokazuje.Każda wskazówka w liczniku ma swój silniczek i on może być sprawca, no ale raczej bym obstawiał iż masz uszkodzony fabrycznie czujnik lub termostat.Jaki termostat kupiłeś wahler czy oryginał. Nie napisałeś gdzie kupiłeś czujnik.To jest wróżenie z fusów podepnij vaga i zobacz jaką masz temperaturę.To że włączysz nawiewy i temperatura spada może być winą fałszywego wskazania przez czujnik a w rzeczywistości możesz mieć prawidłową temperaturę. silniczek w silniczku czyli? u mnie jest tak ze jak wylacze nawiewy to ona kurcze lapie tem. ale gdy tylko otworze i jeszcze wezmne na 2 to zaje... szybko wskazowka opada a jak mam wlaczone to maks jaka temp. mi zlapie to jest 70
scitec87 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 jak podpinam kompa to pokazuje tak samo jak na zegarach roznica raptem 3st. czujnikkupiony w sklepie motoryzacyjnym a termostat nie jest wahlera tylko cos fso cos takiego na f
GAJOSTOMASZ Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 wykonaj test wskaźników licznika na vagu jeśli wskazówki zatrzymują się równo to wina leży po stronie termostatu. Tu masz filmik testu i uszkodzonego wskaźnika paliwa. Sory nie doczytałem wcześniejszego postu.W takiej sytuacji wina leży po stronie termostatu.
scitec87 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 wskazowka sie podnosi a waz na dole zimny jak wlaczylem nawiew na 3 tak opadla w chwile
GAJOSTOMASZ Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Na ile stopni masz ustawiony klimatronok.Zobacz czy po włączeniu nawiewów nie robi się ten wąż dolny ciepły.Czy są błędy na klimatroniku. I pamiętaj iż temperatura która pokazuje vag jest szczytywana z czujnika do ECU a z ECU do Vaga. Czujnik ma za zadanie wysłać informacje do ECU i do licznika. Nie pisałeś nic iż wąż na dole jest zimny jak wskazówka opada,to zmienia postać rzeczy i wskazuje na nieprawidłową prace czujnika lub elektryki.
scitec87 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 sekw tym ze ona nie maclimatronika sa zwykle pokretla i teraz akurat jechalem wsadzilem tektury wylaczylem nawiewy zlapalo ladnie 90st. i trzymalo ale jak wlaczylem nawiew na 4 to w ciagu max 2 min wskazuwka lezala na 65st. a waz na dole leciutko cieply a na gorze gorace sam juz nie wiem gdzie szukac przyczyny
GAJOSTOMASZ Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Czyli podczas spadku temperatury(włączony nawiew) wąż dolny zrobił się lekko ciepły.Powiem tak temat ciężki ja na 95% obstawiam uszkodzony czujnik.Jeśli masz coś do czyszczenia styków kostki czujnika to przeczyść, no i najgorsze podmiana na inny czujnik.Pamiętaj oryginalne czujniki mają wybite logo i numery a podróba ma grawerowane znaki są troszkę większe niż w oryginale.Ja miałem tak samo, kupiłem czujnik w sklepie i od początku był uszkodzony dopiero kupiony w ASO dał prawidłowe rezultaty.Wiem że to są koszta bo nowy w ASO to koło 100zł kosztuje ale masz pewność na 99% że będzie dobry. Co do trafnej diagnozy będzie ciężko bo może być to też uszkodzony termostat (przycina się) No ale tak jak pisałem bardziej obstawiłbym na czujnik i elektrykę ponieważ wąż zrobił się lekko ciepły czyli delikatnie się otworzył i zamykał przy takiej temperaturze jak jest teraz na polu wskazuje na prawidłowe działanie.
scitec87 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 zamowilem juz termostat wahlera niby orginalny a i moze czujnik zaloze stary stary byl chyba zolty a ten jest niebiski lub czerwony jezeli go znajde
GAJOSTOMASZ Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 jeszcze jeden temat na temat czujnika:Wymiana czujnika temperatury G62 w 1.9 TDI AVF | Turbodiesel - 1.9 TDI a co do koloru czujnika to dziwne wiem ze czarny może być zastąpiony zielonym a niebieski chyba ma inną wtyczkę Napisz jak ta sprawa się rozwiązała Pozdrawia Ważne czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się że po całonocnym staniu samochodu po odpaleniu silnik przy odpaleniu prze-gazował do 1400obr. temperatura na zewnątrz koło 0C Bo to są objawy uszkodzonego czujnika
andrzej22 Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Że tak zapytam po co wymieniałeś czujnik i termostat miałeś takie objawy jak teraz?
scitec87 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 znaczy slabo sie nagrzewala a termostat byl wymieniany wiec wymienil czujnik czujnik nie pomogl to wymienilem jeszcze raz termostat i teraz to chyba jest najgorzej bo max jaka tem mi zlapie przy otwartym nawiewie to 70 st.
tomiqu Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Ja też mam 1Z i u mnie wygląda to tak , że przy temperaturze ok 0 stopni lub lekko na minusie potrzebuje zrobić ok. 10-15 km zanim łapnę 90 stopni i z tego co wiem to jest to normalne w tych silnikach. Po prostu TDIki mają bardzo wydajny układ chłodzenia i przez to latem nigdy go nie przegrzejesz. Pamiętam jak były mrozy po -25 w tamtym roku to nawet po 40 km nie łapał 90.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się