Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozbieranie fotela kierowcy + montaż pakietu światło.


sasza

Rekomendowane odpowiedzi

1. Rozbieranie fotela.

Naszą pracę zaczynamy od przygotowania narzedzi:

- śrubokręt gwiazdkowy,

- śrubokręt płaski,

- szczypce / kombinerki,

- torks 40

Na początku wleczemy się do auta po potrzebną dla nas zdobycz - fotel. `5min

Zaczynamy od wypięcia zawleczki przy środkowej szynie. (widzimy ją od przodu fotelu)

Następnie Odkrecamy plastiki znajdujące się przy końcach prowadnic. Fotel wysówamy do tyłu na max, podnosimy przód do góry, odpinamy kostke od poduchy, delikanie unosimy fotel i uważając aby nic nie porysować wyciągamy fotel z auta i bujamy się z nim w wygodne dla nas miejsce.

Rozbiórke fotela ~20min poczynamy od wyjęcia zagłówka i uwolnienia wtyczki od airbaga.

Zdejmujemy po bokach plastikowe osłony. Tam gdzie mamy kółko od reg oparcia, od dołu fotela mamy 2 wkręty których się pozbywamy. Nastepnie energnicznie odciagamy kółko, za kółkiem wyjmujemy taki okrągły plastik i wyjmujemy cały plastik. Druga strona trzyma się na 3 kołkach (na wierzchu plastiku widać gdzie są) staramy się je podważyć ale i tak nie sposób ich ułamać.

Teraz odzielamy oparcie od siedziska. Odkręcamy po 2 na torks śruby z każdej strony. Odginamy lekko mocowanie i oparcie nam wychodzi.

image001fzd.jpg

image002bd.jpg

Rozbieranie siedziska. ~10min

Ogólnie prosta sprawa. Odginamy druty, dalej 2 bolce, zejmujemy kilka spinek metalowych i cała gąbka z poszyciem oddziela się od reszty. Dalej podciągamy poszycie do góry, i widzimy że na szwach poszycie mocowane jest na spinkach metalowych do drutów gąbki. Kombinerkami rozpinamy je. (Sposób na to: bierzemy dosć wąskie kombinerki, łapiemy za spinke i kręcimy w prawo czy w lewo, elegancko sie rozginają).

Zaczynamy od boków, po wyjeciu spinek wyjmujemy boczne druty w poszycia i odginamy spinki ze srodka.

image003ze.jpg

image004bwo.jpg

image005gk.jpg

image006ng.jpg

image007pt.jpg

image008zp.jpg

Rozbieranie oparcia ~20min

Zaczynamy od zdjecia tylnego plastiku, Odginamy go od dołu oparcia, i widziny 2 zatrzaski. Podkładamy pod zatrzask rączke od klucza czy coś innego dość długiego i podważamy. Plastik elegancko wychodzi.

Pod plastikiem są zatrzaski które odpinamy i odciagamy materiał razem z listwami plastikowymi. Następnie wyjmujemy plastiki od trzymania zagłowka, trzeba je wyprzeć od dołu. Po tym gąbka z poszyciem oddziela się od metalowego stelażu, dalej to już tylko odpinanie spinek jak z siedziskiem.

image009ck.jpg

image010vh.jpg

image011do.jpg

image012im.jpg

image013lb.jpg

image014tx.jpg

image015zv.jpg

image016qd.jpg

Pranie Poszycia ~2h

Wyjmujemy wszelakie druty w poszyć, przy dolnym zostaje tylko ten cienki długi co przechodzi przez całe poszycie, a w górnym zostają plastikowe listwy.

Dla nie zorientowanych w obsłudze pralki :decayed:

1. Wkładamy poszycia do pralki i zamykamy drzwiczki.

2. Sypiemy do oporu proszku i lejemy płyn do płukania.

3. Ustawiamy pralkę na 60'C i wirowanie na 1000, czas ok 1,5h

Składamy wszystko po wyschnieciu w odwrotnej kolejności, tylko aby się nie pierniczyć z metalowymi zaciskami stosujemy małe trytki (potem nawet lepiej jest materiał naciagniety. Na koniec mozemy sobie obgolić poszycie (podczas prania może się ciut zmechacić)

image021r.jpg

image016qd.jpg

Montaż pakietu światło, czyli podświetlanie nóg pasażera z tyłu.

Gdy pierzemy sobie poszycie, na spokojnie szykujemy sobie lampkę, przewody, lutownice, koszulki itp.

W filcowym wygłuszeniu wycinamy sporo mniejszy otwór na lampkę co by ciasno weszła. Po stelażu siedZiska kładziemy wiazkę , z jednej strony zakańczając ja wtyczka do lamki, z drugiej wtyczką byle inną co by była możliwość rozpiecia przewodów przy wyjmowaniu fotela. Wiązkę lutujemy, mocujemy, lampkę wciskamy i tyle. Koniec roboty. Jako że u mnie musi być wszystko ori, dorwałem ori kostki do foteli. :wink:

image017oo.jpg

image018de.jpg

image019cv.jpg

image020kw.jpg

image024.jpg

Opis montażu wiązki w aucie:

Odkrecamy przedni plastik progowy, 2 wkęty w tym jeden pod zaślepką, zjejmujemy go, demontujemy próg energicznie podciągając do góry, na końcu jest jeszcze jeden wkręt ( trzeba zdjąć tylną kanapę ). Przeciagamy sobie wiązkę obok wiazki z airbaga, podważajac dywan przeciągamy wiązkę wzdłuż instalacji, do miejsca skrzyżowania wiązki głownej z wiązką drzwi tylnych. Tam szukamy przewodów siwego z czewonym paskiem (+) i brązowego z czerwonym paskiem (-). Trzeba tam wlutować przewody naszej wiązki. Lutujemy, izolujemy, i składamy wszystko spowotem, wciskamy próg, przykręcamy przednią zaślepkę i przykręcamy próg z tyłu.

To chyba tyle jeżeli chodzi o odświeżanie zapierdzaianego przez poprzedniego właściciela fotela. Wnętrze po takim zabiegu wygląda jak by auto z fabryki wyjechało i pachnie bardzo przyjemnie w zapachu naszego płynu do płukania.

image028rx.jpg

image029gv.jpg

image031yv.jpg

image032b.jpg

Pozdro i życzę udanego rezania. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po praniu idzie bez problemu założyć spowrotem poszycie fotela? i najważniejsza rzecz to czy robiłeś placki czy kubły bo mam wrażenie że w kubłach będzie fc**j ciężej z zakładaniem :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeżeli by się nie dało nie tworzył bym tego wątku. :) bez problemu elegancko się naciąga trzeba tylko spokojnie robić. Robiłem placki ale w kubłach będzie praktycznie ten sam zabieg.

---------- Post dopisany 01-03-2013 at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2013 at 18:14 ----------

dodałęm foty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie mam placki w garażu wolne to spróbuje na nich nabrać wprawy bo nic nie tracę a potem wezmę się za kubły :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co,działałeś coś ze swoimi kubłami? Bo moje nadają się do przeszycia i wyprania przy okazji...

Tylko ciekaw jestem, jak wygląda sprawa ze zdjęciem poszycia , bo u mnie odcinek lędźwiowy jest oddzielnym elementem oparcia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak sobie odpuściłem... nie przy takiej pogodzie a stare fotele już praktycznie nie moje więc nie chce kombinować z nimi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ambicje rozebrać kubełki bo od strony kierowcy, zewnętrzny boczek siedziska był bliski końcowi ale w momencie zdjęcia siedziska ze stelaża zrezygnowałem. Materiał nie chciał specjalnie odchodzić od pianki, na dodatek okazała się że pianka w zewnętrznym boczku jest już "połamana". Zdecydowałem że zamienię siedziska stronami, na jakiś czas będę miał spokój z tapicerką i pianką.

Swoja droga, fotele kubełkowe w stelażu posiadają pręty usztywniające boczki siedziska. Po rozebraniu można je "siłowo" poregulować żeby siedzisko było "ciaśniejsze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się u mnie taki zabieg, w moich kubłach już druty mi się w zad wbijają. Musiałbym kupić nową piankę lub jakoś ją uzupełnić. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a co z tylną kanapą? Da się ją rozebrać żeby tez odświeżyć? Prócz tego po zdjęciu siedziska kanapy zobaczyłem przewody (po prawej stronie )które wchodzą w tą szerszą część oparcia. Do czego to tam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozepnij te przewody to Ci się kontrolka airbaga zaświeci a dlaczego ?

Bo to przewody od napinacza pasów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozepnij te przewody to Ci się kontrolka airbaga zaświeci a dlaczego ?

Bo to przewody od napinacza pasów

Tak świeciła mi się kontrolka, ale co z tą kanapą da się ją też rozebrać i wyprać? Chodzi mi o całość, siedzisko i oparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy miałem egzemplarz do śmieci to chciałem zobaczyć jak się rozbiera, bez destrukcji się nie obyło, robota dla cierpliwych, ja do nich nie należę niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy miałem egzemplarz do śmieci to chciałem zobaczyć jak się rozbiera, bez destrukcji się nie obyło, robota dla cierpliwych, ja do nich nie należę niestety

Czyli mam rozumieć że się da, tylko trzeba być ostrożnym i cierpliwym? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, o ile do rozbierania fotela kiedys gdzies instukcje znalazłem o tyle do kanapy, nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanie, czy fotele pasażera i kierowcy są identyczne pod względem tapicerki? moj fotel jest mocno przetarty i wypalony. chciałem kupić fotel pasażera i przełożyc tapicerke, ponieważ pasażera jest po prostu tańszy. Czy będzie pasowac?

B5 przed liftem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak oba fotele placki rozbieralem to różnica polega na otworach w tapicerce która chowa się pod plastikami, wiec nie będzie widać, bo parę otworów musisz odzwierciedlić na każdym z foteli , chodzi o boki na dole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanie, czy fotele pasażera i kierowcy są identyczne pod względem tapicerki? moj fotel jest mocno przetarty i wypalony. chciałem kupić fotel pasażera i przełożyc tapicerke, ponieważ pasażera jest po prostu tańszy. Czy będzie pasowac?

B5 przed liftem :)

Jak masz fotele z manualną regulacją podparcia lędźwi to po założeniu poszycia od fotela pasażera będziesz miał dziurę po pokrętle od strony tunelu. Do tego jeszcze wszywka airbag będzie nie z tej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...