Tobike Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Witam. Niedawno kupiłem kabelek i zacząłem zabawę z Vagiem. Mam błąd 65535 - Internal Control Module Memory Error ale niestety nie da się go skasować. Auto jeździ w miarę sprawnie ale wydaje mi się że powinno lepiej. Poniżej 2000 obrotów występuje lekkie buczenie i nie czuć żeby turbina dmuchała. Proszę o analizę logów statycznych, BS i dynamicznych. Ponieważ jest to moje pierwsze logowanie proszę o wyrozumiałość. BS: Log (0 - 000) Log (2 - 003) Log (3 - 004) Log (1 - 011) Dynamiczne: Log (5 - 000) Log (10 - 001) Log (8 - 003) Log (7 - 004) Log (9 - 008) Log (6 - 010) Log (4 - 011) Statyczne Log (14 - 000) Log (13 - 001) Log (12 - 003) Log (17 - 004) Log (11 - 007) Log (16 - 010) Log (15 - 011) Log (18 - 013) Pozdrawiam
wojtek26 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Spróbuj lekko skrócić sztange od turbo o 2 obroty i zrób jeszcze raz logi dynamiczne bo cos wolno wstaje turbo. Jeżeli skrócenie nic nie da to być może masz zawalony kat. Przydałoby się również na początek przeczyścic przepływke.
Tobike Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Opublikowano 5 Marca 2013 Przepływka była czyszczona we wrześniu po wymianie filtra powietrza. A jak wygląda według ciebie wysterowanie N75, był czyszczony ale może już niedomaga?
Rek1n Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Skróć tą sztangę i zaloguj jeszcze raz 011 i zobaczymy. Możliwe że będziesz musiał podmienić n75 z n18.
Sztomel Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 przepływkę przeczyść i pewnie się poprawi.
Tobike Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Opublikowano 6 Marca 2013 Sztomel dzięki przeczyszczę przepływkę i zloguję jeszcze raz. A jak twoim zdaniem działa czujnik ciśnienia doładowania? Też był czyszczony we wrześniu. EGR jest zaślepiony ale podłączę go z powrotem chyba bo silnik pracuje tylko twardo a z dołu nie zbiera się wcale lepiej. Zamontowany mam też Oil Catch Tank w którym o dziwo nic się nie zbiera, więc czujnik i dolot są czyste od oleju.
grzegorzmen Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 To że masz Oil Catch Tank nie znaczy że dolot masz czysty i niema w nim oleju, tym bardziej jak miałeś zasyfiony dolot a w Oil Catch Tank nic się nie zbiera.
Tobike Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Opublikowano 9 Marca 2013 Przed zamontowaniem OCT wyczyszczone było wszystko od filtra powietrza po kolektor dolotowy włącznie. Jedyne co może puszczać olej to turbina, ale z tego co obserwuję to odma mi przepuszcza na zewnątrz silnika. ---------- Post dopisany 09-03-2013 at 16:13 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2013 at 10:30 ---------- Postanowiłem pogrzebać trochę przy aucie i tak: -usunięty katalizator, -sprawdzone wszystkie wężyki podciśnienia, -wyczyszczony przepływomierz, -zamienione zaworki N18 N75, -podłączony EGR. Zerknijcie na nowe logi po tych operacjach: Log (24 - 003) Log (22 - 010) Log (25 - 011)
medman Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Sprawdź czy nie ma przedmuchów na kolektorze ssącym i wydechowym na łączeniach z blokiem silnika i turbiną.
Tobike Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 Na pewno nie ma przedmuchów, po wywaleniu kata złożyłem wszystko dokładnie i posprawdzałem szczelność. A czemu w tym kierunku celujesz z diagnozą? Pytanie jeszcze do kolegów jak waszym zdaniem wygląda sterowanie turbiną i praca przepływki? Po wywaleniu kata czuć że turbinka wcześniej wstaje ale zastanawia mnie jak teraz zaworki N75 i N18 pracują i czy geometria dobrze działa?
medman Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Sugerowałem się lekkim buczeniem przy 2000 rpm jak pisałeś wyżej. Takie buczenie to właśnie wina przedmuchów na kolektorze wydechowym. A jak są przedmuchy to turbo potrafi nie doładować bo nie jest dobrze napędzane. Ale skoro mówisz że sprawdzałeś to raczej odpada. Przepływka słabo mierzy ale paliwa nie obcina. Sterowanie turbiną wygląda na OK.
zbyszek7791 Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 dorzuć jeszcze loga z 008, oraz bs 003,011, przydało by się jeszcze podłączyć podciśnienie bezpośrednio z vacum do gruszki turbiny i zlogować 003 i 011
Tobike Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 Po wydłubaniu kata to buczenie prawie całkowicie znikło Śniegu teraz nawaliło dużo więc logowanie musi poczekać. ---------- Post dopisany 13-03-2013 at 17:30 ---------- Poprzedni post napisany 10-03-2013 at 12:15 ---------- Śnieg trochę odpuścił i zrobiłem wszystkie logi. Z tego co zostało zrobione w aucie to wydłubanie kata, wymieniony przewód odmy bo ciekła, zmontowałem na razie OCT i podokręcałem wszystkie przewody od turbo do kolektora. Pierwszy zestaw logów jest z zaworkami zamienionymi miejscami N18 i N75: Statyczne: Log (27 - 000) Log (33 - 001) Log (26 - 003) Log (29 - 004) Log (31 - 007) Log (28 - 010) Log (32 - 011) Log (30 - 013) Basic Setings: Log (35 - 000) Log (34 - 003) Log (36 - 004) Log (37 - 011) Dynamiczne Log (38 - 001) Log (39 - 003) Log (40 - 010) Log (41 - 004) Log (42 - 000) Log (43 - 011) Log (44 - 008) Logi z przewodem podciśnienia podłączonym z vacum bezpośrednio do turbo: Log (46 - 003) Log (45 - 011) Logi z zaworkami podłączonymi jak fabryka chciała: Log (47 - 003) Log (48 - 011) Panowie i Panie proszę o analizę logów. W statycznych w grupie 013 mam wskazania dla wszystkich 4 wtrysków czy to dobrze? Podczas logowania 011 BS obserwowałem jak się porusza sztanga i ku mojemu zdziwieniu poruszała się moim zdaniem wolno, płynnie ale wolno, czy tak powinno być?
Ossek Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Twoja suszarka pracuje bardzo ładnie, chociaż widać, że mogłaby wstawać minimalnie szybciej, ale wg mnie to pikuś. Albo jest gdzieś maleńka nieszczelność na wężykach podciśnienia, albo n75 już nie jest pierwszej świeżości
Tobike Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 A jak praca zaworków po zamianie? Który zaworek waszym zdaniem lepiej steruje turbiną N18 czy N75?
vauxhall95 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 N75.Masz problem w ukladzie sterowania turbo.Bo po podlaczeniu pod vacuum turbo wstaje ładnie.
Tobike Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Opublikowano 14 Marca 2013 Poczytałem jeszcze o diagnostyce na forum i zwróciłem uwagę na przepływkę. W logach 000-D kolumna 3 i 10 powinny być równe wartości a nie są, oraz 008-D poniżej 2000 obrotów wartość w kolumnie 4 jest niższa od wartości w kolumnie 3. Jak pisałem wcześniej sztanga gruszki wolno się porusza podczas logowania 011-BS więc to może ona jest odpowiedzialna za wolne wstawanie turbo. Jak ręcznie ruszałem sztangą to moim zdaniem chodzi ona ciężko. Żeby dobrze obejrzeć gruszkę i sztangę trzeba by pewnie wymontować turbo?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się