Skocz do zawartości
IGNOROWANY

slizgające się nowe sprzęgło


grom

Rekomendowane odpowiedzi

Niech dadzą pisemną gwarancję, że biorą odpowiedzialność za nadmierne i zbyt szybkie zużycie się sprzęgła, oraz za jakiekolwiek awarie związane z wymienionymi częściami, w tedy jeździj ile dusza zapragnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

Chciałem podpiąć się pod wątek, który dogłębnie przeczytałem, być może na przestrzeni ostatnich lat problem został jakoś rozwiązany.

Posiadam A4 B8 2.0 TDI CJCD, seria 150PS. Zrobiłem w styczniu program, wyszło 424nm oraz 203ps

Na 3-6 biegu w przedziale 1900-2500rpm sprzęgło strasznie się ślizga, szczególnie jak jest mokro. Im wyższy bieg tym gorzej.

Tu filmik na którym widać problem:

https://www.youtube.com/watch?v=G1ePc3bWhB4

Powyżej 3000rpm wydaje się, że uślizg znika i jest w porządku. Nie wiem co robić, na co zwrócić uwagę, czy trzeba wymienić na jakieś mocniejsze sprzęgło, czy może zwrócić uwagę na jakiś docisk, tarczę itp? Czytałem też że może coś tam być nieszczelne? Boję się żeby nie wymienić połowy samochodu zanim okaże się że to pierdoła za 50pln :) Jakie sprzęgła były np montowane w seryjnych mocniejszych 2.0 TDI? Nie wiem, czy trzeba spróbować go podkastrować trochę i zmniejszyć moment, czy co?

Uprzedzając pytania, auto posiadam od nowości, jest zadbane, ma jedynie 95k przebiegu i nigdy nie było deptane ani żyłowane, a program zrobiłem u cenionego tunera z hamownią (podobno nigdy nie spotkał się z takim problemem, ale widzę na forum, że to dość popularna przypadłość po "chipie")

Będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi, na temat który zamieściłem. (Błagam o powstrzymanie się od dygresji w stylu "Helmut jeździł, natrzaskał kilometrów", albo "mogłeś kupić quattro w tiptroniku" itd :)  Biorąc pod uwagę wcześniejsze posty biorę pod uwagę następujące rzeczy:

-wymiana sprzęgła na mocniejsze (sprawdzone rozwiązanie od ludzi którzy robili chipa w podobnej jednostce i mieli podobne problemy ale je rozwiązali)

-redukcja momentu obrotowego poprzez korektę programu, albo powrót do oryginalnego softu

-wymiana lub korekta podzespołów sprzęgła jak docisk, tarcza itp

Będę wdzięczny w szczególności za info od ludzi którzy mieli podobny problem i go rozwiązali.

Pozdrawiam!

Edytowane przez postluk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś diesla do tras, którego Helmut kupił aby robić nie małe trasy i chcesz mi powiedzieć że ma po 5 latach 95k przebiegu? No chyba że sam masz go od nowości to uwierzę w taką historię. Najprawdopodobniej sprzęgło do wymiany Bo o ile nie masz go od nowości, to to auto ma ponad 300 na budziku, gdzie przy tym momencie nawet nowe sprzęgło będzie miało ciężko, ale tu sie przyznam że nie wiem ile maksymalnie momentu to sprzęgło dokładnie jest w stanie przenieść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Langista napisał:

Kupiłeś diesla do tras, którego Helmut kupił aby robić nie małe trasy i chcesz mi powiedzieć że ma po 5 latach 95k przebiegu? No chyba że sam masz go od nowości to uwierzę w taką historię. Najprawdopodobniej sprzęgło do wymiany Bo o ile nie masz go od nowości, to to auto ma ponad 300 na budziku, gdzie przy tym momencie nawet nowe sprzęgło będzie miało ciężko, ale tu sie przyznam że nie wiem ile maksymalnie momentu to sprzęgło dokładnie jest w stanie przenieść. 

mam od nowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2020 o 22:37, postluk napisał:

Witam serdecznie!

Chciałem podpiąć się pod wątek, który dogłębnie przeczytałem, być może na przestrzeni ostatnich lat problem został jakoś rozwiązany.

Posiadam A4 B8 2.0 TDI CJCD, seria 150PS. Zrobiłem w styczniu program, wyszło 424nm oraz 203ps

Na 3-6 biegu w przedziale 1900-2500rpm sprzęgło strasznie się ślizga, szczególnie jak jest mokro. Im wyższy bieg tym gorzej.

Tu filmik na którym widać problem:

https://www.youtube.com/watch?v=G1ePc3bWhB4

Powyżej 3000rpm wydaje się, że uślizg znika i jest w porządku. Nie wiem co robić, na co zwrócić uwagę, czy trzeba wymienić na jakieś mocniejsze sprzęgło, czy może zwrócić uwagę na jakiś docisk, tarczę itp? Czytałem też że może coś tam być nieszczelne? Boję się żeby nie wymienić połowy samochodu zanim okaże się że to pierdoła za 50pln :) Jakie sprzęgła były np montowane w seryjnych mocniejszych 2.0 TDI? Nie wiem, czy trzeba spróbować go podkastrować trochę i zmniejszyć moment, czy co?

Uprzedzając pytania, auto posiadam od nowości, jest zadbane, ma jedynie 95k przebiegu i nigdy nie było deptane ani żyłowane, a program zrobiłem u cenionego tunera z hamownią (podobno nigdy nie spotkał się z takim problemem, ale widzę na forum, że to dość popularna przypadłość po "chipie")

Będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi, na temat który zamieściłem. (Błagam o powstrzymanie się od dygresji w stylu "Helmut jeździł, natrzaskał kilometrów", albo "mogłeś kupić quattro w tiptroniku" itd :)  Biorąc pod uwagę wcześniejsze posty biorę pod uwagę następujące rzeczy:

-wymiana sprzęgła na mocniejsze (sprawdzone rozwiązanie od ludzi którzy robili chipa w podobnej jednostce i mieli podobne problemy ale je rozwiązali)

-redukcja momentu obrotowego poprzez korektę programu, albo powrót do oryginalnego softu

-wymiana lub korekta podzespołów sprzęgła jak docisk, tarcza itp

Będę wdzięczny w szczególności za info od ludzi którzy mieli podobny problem i go rozwiązali.

Pozdrawiam!

Witaj, Mam podobny problem. Poczytałem trochę na temat naszych sprzęgieł "SAMONASTAWNYCH" !  Z której wynika, iż " niezbędny jest specjalny przyrząd do ich montażu, a jego pominięcie skutkuje trwałym uszkodzeniem sprężyn docisku! " Jestem niemal pewien że winni są tylko i wyłącznie mechanicy, którzy biorą się za wymianę, a nie mają do tego odpowiedniej wiedzy i sprzętu. Pozostaje tylko reklamować sprzęgło, choć nie wiem czy to coś da.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten specjalny przyrząd można zastąpić zwykłą prasą warsztatową. Nowy zestaw np. Luka jest już cofnięty prawidłowo i nie trzeba ani przyrządu ani kombinacji z prasą. Przynajmniej mi się taki trafił. Nie wiem czy tak jest np. z Sachsem. Może niech się wypowie jakiś supermechanior ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu pewnie chodzi o klucz nastawny, który jest często razem z zestawem sprzęgła i jest on jednorazowy, bo z plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 5 lat temu miałem wymieniane sprzęgło wraz z dwumasą Sachs, przejechane może ok 50 tys. Od paru dni ślizga się sprzęgło na 4 i 5 biegu powyżej 2000 obr, czasami się też zdarza na 3. Czy sprzęgło do wymiany po tak krótkim czasie eksploatacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie. Tak mi się wydaje w każdym razie. Aczkolwiek nie wiem co robił poprzedni właściciel. Na hamowni nie byłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, resiak82 napisał:

No właśnie nie. Tak mi się wydaje w każdym razie. Aczkolwiek nie wiem co robił poprzedni właściciel. Na hamowni nie byłem?

Zastanawiam się czy to w ogóle sprzęgło. Bo dziwne jest to że na 4 lub 5 biegu daje gaz w podłogę to obroty stoją w granicach 2300 i dalej nie ciągnie. Przy slizgającym się sprzęgle obroty by raczej szły do góry 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...